Signal og kvalitet på mit kabel tv.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56623
    Jesper Nielsen
    Deltager

    Hej,

    Jeg har lige købt et ekstra tv til ungerne så der nu er 3 tv i husstanden. Indtil nu har jeg brugt et enkelt t stykke til at splitte signalet selvom det nok ikke har været den bedste løsning. Har dog virket fint.

    Jeg besluttede mig for at købe nye antenne stik og nyt antennekabel samt en 4 vejssplitter.

    Fik sat tvet til i stuen og ville lige teste signalet på tvet’s indbyggede mulighed for dette.

    Når jeg sætter et antennekabel direkte fra væggen til tv, viser den kvalitet 100% og niveau 59%. Ryger signalet igennem splitteren er kvalitet stadig 100% og niveau er nu 51%.

    Er det ikke kriminelt at niveau ikke er højere?

    Jeg er ikke lige klar over hvor meget niveau skal ligge på for at være optimal og tænker på om jeg skal have en antenneforstærker på?

    Jesper

    #63520
    Anonym
    Inaktiv

    Kriminelt er det ikke, men jeg tror du skal tage en snak med supporten hos din kabel-tv operatør om at din signal styrke kun er på 59% der hvor signalet kommer ind i huset, for det lyder ikke rigtigt.

    Jeg får TV fra Yousee og der hvor signalet kommer ind i huset, ligger signal styrken på 100% og signal kvalitet er svingende mellem 90-100%

    #63522
    Anonym
    Gæst

    59% lyder ikke af meget, da det godt kan dykke yderligere, (oplever det selv lige nu – det kan nemt ryge ned på sølle 43%) og signalet derved kan klappe helt sammen. Styrken burde nok ligge lidt højere. En kvalitet på 100% er vel fordi modtageren retter fejl, så billedet vises rigtigt, uden pixelering og hak.

    En styrke på 100% er det ikke for meget, da kvaliteten så til gengæld bliver svingende? Er det så ikke, at den såkaldte “overstyring” kommer på tale?

    #63523
    Anonym
    Inaktiv

    Vi har haft teknikker på fra Yousee, det var i led med udskiftning af noget udstyr til deres Webspeed. Han testede hele pivtøjet incl. TV signalerne for at se om det var i orden efter hans arbejde og han erklærede styrke og kvalitet i orden, så det er Yousee godkendt.

    Der er heller ikke noget galt med billedet og det der bliver optaget med min PVR er også 100% i orden iflg. VideoReDo TV Suite, som jeg lige behandler nogle af mine optagelser med.

    #63525
    Jesper Nielsen
    Deltager

    Fik snakket med dem i dag og får et yousee godkendt (færdigmonteret) antennekabel for at teste.

    Jeg forstår bare ikke man siger at hvis der ikke er pixelering i billedet uanset niveau er det godt nok. Troede der var en standard for sådan noget. Tror ikke at alle tv behandler signalet ens (altså styrken). 

    #63534
    Preben Pedersen
    Deltager

    Jesper Nielsen sagde
    Fik snakket med dem i dag og får et yousee godkendt (færdigmonteret) antennekabel for at teste.

    Jeg forstår bare ikke man siger at hvis der ikke er pixelering i billedet uanset niveau er det godt nok. Troede der var en standard for sådan noget. Tror ikke at alle tv behandler signalet ens (altså styrken). 

     

    Der er forskel på tv udstyr opfattelse af diverse parameter og måling af dem, så der fortolkes forskelligt når man kigger på signalet kvaliteten og styrken.

    Noget udstyr kan også stadigvæk vise fejl frit billede ved lavere signal kvalitet og styrke end andre, som er mere fint følende omkring styrken skal være på mindst xx%

     

     

     

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button