Sender TV2 Sport fra England? Eller bryder de reglerne

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #82977
    Anonym
    Gæst

    Hejsa

    Sender TV2 Sport fra England? Eller bryder de reglerne under ishockey VM…

    Jeg er nemlig dybt forundret over de sender reklame i de såkaldte powerbreaks midt i en periode… Mig bekendt må de kun sende mellem udsendelser på dansk tv?

    MVH
    Hans Pedersen

    #82978
    Anonym
    Gæst

    Jeg har lagt mærke til at de også lægger reklamer ind midt i stand-up-shows. Ofte har shows været delt op i to dele, men selvom et show varer f.eks. halvanden time uden pause, så rækker de alligevel en reklamepause ind. F.eks. i Anders Matthesens “Shhh” (TV 2) og Mick Øgendahls “Fest” (Zulu).

    Det er da lige på grænsen…

    Men man kan vel spørge seernes redaktør?

    #82979
    C. Johansen
    Deltager

    Det virker unægtelig, som om reglerne ikke overholdes af Tv2, men måske er der en forklaring eller undskyldning.

    Man plejer altid at sige, at fx Tv3-kanalerne sendes fra England, og derfor må der sendes reklamer inde i selve programmerne, men hvad betyder det egentlig? Vil man virkelig påstå, at TV3-kanalerne er engelske tv-kanaler altså at der er tale om nabolands-tv? Der sendes danske fodboldkampe, spillet i Danmark og kommenteret på dansk fra dansk område, kampene udsendes gennem danske kabelnet og over danske tv-sendere på dansk område. Hvorfor skærer danske politikere så ikke igennem og siger, at så er Tv3-kanalerne også dansk tv, for det har altid været et klart politisk ønske, at danskerne skulle forskånes for de ulidelige reklameafbrydelser inde i programmerne?

    #82991
    Anonym
    Inaktiv

    TV2 er blevet såkaldt “Amerikaniseret”, fordi at TV2 fejlagtigt tror at vi vil have TV på samme måde som Amerikanerne. Det kan man jo også se med de skide irriterende reklamebannere for andre udsendelser under stort set alt hvad de viser og så det her skide irriterende split screen til sidst, hvor man igen skal præsenteres med reklamer for andre udsendelser og en eller anden speaker der knævrer løs.

    Jeg ser stort set ikke længere noget på TV2’s kanaler længere pga. det. Sådan en som Zulu hvor de startede med det her på røg ud af min favorit liste for næsten 3 år siden fordi jeg blev træt af at se på det. Moder kanalen TV2 og Charlie ryger nok også samme vej fordi at det har taget overhånd der også.

    #82993

    Jeg har spurgt hos TV 2. Her er deres svar:

    Ifølge de danske reklameregler må der sendes reklamer i naturlige pauser i sportsudsendelser. TV 2 har hidtil alene vist reklamer i pauser mellem halvlege/perioder i fx fodbold, håndbold og ishockey, men TV 2 har helt tiden haft mulighed for også at vise reklamer i andre naturlige pauser i sportsudsendelserne. I forbindelse med VM i ishockey afprøver TV 2 yderligere reklamevisninger i tilfælde, hvor spillet på isen stoppes.

    #82994
    Anonym
    Gæst

    Nå okay. Vidste ikke den regel var der. Men er egentlig fortaler for den. Om et powerbreak er nok til en naturlig pause, hmm måske. Nu jeg tænker over det har de jo også haft i tennistransmissioner mellem sæt mener jeg?

    Nå, men så bryder de da ikke loven 🙂 Tænkte selv på at spørge dem, men tak for svar 🙂

    #83052
    mich
    Deltager

    Og nu sender TV2 hovedkanalen også reklamer inde midt i Ishojkey kampen Danmark – Norge og ikke blot i pauserne medllem programmerne

    #83053
    mich
    Deltager

    TV2 hovedanalen, public service kanal,

    #83068
    Palleba2000
    Deltager

    Så hvidt jeg ved, er TV2 ikke en Public Service kanal, men skal overholde nogle Public Service regler…

    MVH
    Palleba

    #83069
    mich
    Deltager

    Men den er ejet af den danske stat

    Får dog ikke licensmidler

    men arbejder efter public service retningslinjer

     

    http://omtv2.tv2.dk/tv-2s-medier/public-service/public-service-redegoerelser/

    #83283
    mich
    Deltager
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button