Samsung viasat 5140 FTA søgning???

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #85018
    bumblebee
    Deltager

    Hej i forummet:-)

    Jeg har et problem hvor at jeg har en Samsung VIASAT 5140 som ikke vil søge FTA kanaler ind på 19,2 ASTRA, jeg kan uden problemer vælge at opsætte den til 4 lnb´er

    thor

    viasat

    hotbird

    astra

    men når jeg søger manuelt ind finder den kun 31 kanaler som ikke just er dem jeg skal bruge,….jeg kan ikke vælge at søge med egne indstilinger….er der nogle de har haft dette problem?

    Boks er software opdateret.

    Hvis jeg sætter en FTA boks på linjen, finder den dem med det samme og zdf hd, das erste, Rtl osv…..

    #85019
    Niels Petersen
    Deltager

    Det skyldes den anvendte boks, den kan faktisk kun bruges til udbyderens egne kanaler.

    #85020
    bumblebee
    Deltager

    Okay, det er så det jeg ikke forstår…jeg har nemlig også snakket med viasat som bekræfter at den kan tage op til 4 positioner….og kundens gamle boks som er den samme som den nye, har også kunne tage dem, og lige pludselig kunne den ikke mere….men du mener at den ikke kan?

    #85021
    Anonym
    Inaktiv

    Prøv evt. at kigge på Viasat’s hjemmeside hvor de har et par manualer til den boks
    Du skal lige scrolle ned for at hitte S5140’eren.
    https://www.viasat.dk/support/parabol-tv/tv-bokse/tv-boks

    Jeg fandt i hvert fald det her ang. modtagelse af FTA kanaler:
    FTA is not supported with LNB setting SatCR
    Så det kan måske være det er derfor at det ikke rigtig virker og du derfor skal ændre LNB indstillingen?

    #85037
    bumblebee
    Deltager

    Lnb setting er korrekt opgivet til 4 universal og er ikke sat til satcr, den sidder også i den rigitge Diseq

    og der er naturligvis også VIASAT kort i modtageren, problemet er bare at viasat er komplet blanke når man spørger ind til det

    #85050
    Anonym
    Inaktiv

    Så er der vist kun Samsung tilbage som at man kan kontakte og spørge dem til råds.
    Så må man forklare Samsung at Viasat’s support ikke er til nogen hjælp ang. den boks, fordi de ikke aner en skid om de bokse som Samsung har leveret til dem med den custom Viasat firmware.

    #85054
    bumblebee
    Deltager

    Per M, det er vist den eneste løsning…skulle der være en anden poster jeg den naturligvis…..til jer alle sammen tak for hjælpen ! 🙂

     

    #85097
    bumblebee
    Deltager

    OPDATERING.

     

    Man kan stadig godt søge ASTRA OG HOTBIRD ind….mit problem var at jeg ikke søgte på den korrekte startfrekvens……..

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button