SagemCom RT90

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55999

    Læs produktanmeldelsen af den første DVB-T2 Boxer godkendte boks fra SagemCom

    #60105
    digifreak
    Deltager

    Jeg savner i anmeldelsen noget om støjniveau og om Sagem boksen supporterer 5.1 lyd på DR HD .

    Er det noget der kan svares på ?

    #60106

    Hej,

    Ja ups ordet støj var forsvundet fra anmeldelsen. Havde ellers skrevet sætningen. Harddisken og boksen generelt ikke, hvilket er positivt.
    Men det er støjer generelt ikke. Den er meget lydsvag, bestemt ikke noget der bør generere de fleste.

    Jeg ville gerne have tjekket 5.1 lyd på DR HD, men mit test setup med DVB-T er lige pt. ikke udrustet til at jeg kan tjekke det uheldigvis. Jeg vil dog prøve at få det oplyst.

    #60136

    Her oplysningerne jeg kunne få fat på i forhold til specifikationer: (Som jeg læser det er det nedmikset til 2 kanaler dog lidt i tvivl i forhold til om det skal forståes som at der er fuld 5.1 DTS fra HE-AAC på HDMI udgangen?) 

    · Audio settings
    –        Digital Audio : 5.1 or PCM 2.0
    –        PCM 2.0 / DOLBY Digital 5.1 level adjustment
    –        Default  values

    HiFi audio output
    Adjustable audio level
    – Mono/stereo in case of MPEG1 layer II,
    – Two channels down mixed in case of
    DOLBY Digital, DOLBY Digital+, HEAAC audio stream

    Coax  S/PDIF
    Stereo audio set up:
    Fixed audio level  -20 dBLKFS
    – Two channels PCM in case of
     MPEG1-layer II or AAC stream,
    – Two channels PCM down mix in case
     of DOLBY Digital / DOLBY Digital+/HEAAC streams

    Multichannel audio set up:
    Fixed audio level  -31 dBLKFS
    – Two channels PCM in case of
     MPEG1-layer II or AAC stream,
    – Originally received bit stream in
    case of DOLBY Digital
    – Transposed DOLBY Digital in case of DOLBY Digital+
    – DTS in case of HEAAC

    Hvis nogle får lejlighed til at teste det så ville det være fint med feedback så vi kan fået slået det helt fast.

    #60140
    digifreak
    Deltager

    admin sagde

    Her oplysningerne jeg kunne få fat på i forhold til specifikationer: (Som jeg læser det er det nedmikset til 2 kanaler dog lidt i tvivl i forhold til om det skal forståes som at der er fuld 5.1 DTS fra HE-AAC på HDMI udgangen?) 

    · Audio settings
    –        Digital Audio : 5.1 or PCM 2.0
    –        PCM 2.0 / DOLBY Digital 5.1 level adjustment
    –        Default  values

    HiFi audio output
    Adjustable audio level
    – Mono/stereo in case of MPEG1 layer II,
    – Two channels down mixed in case of
    DOLBY Digital, DOLBY Digital+, HEAAC audio stream

    Coax  S/PDIF
    Stereo audio set up:
    Fixed audio level  -20 dBLKFS
    – Two channels PCM in case of
     MPEG1-layer II or AAC stream,
    – Two channels PCM down mix in case
     of DOLBY Digital / DOLBY Digital+/HEAAC streams

    Multichannel audio set up:
    Fixed audio level  -31 dBLKFS
    – Two channels PCM in case of
     MPEG1-layer II or AAC stream,
    – Originally received bit stream in
    case of DOLBY Digital
    – Transposed DOLBY Digital in case of DOLBY Digital+
    – DTS in case of HEAAC

    Hvis nogle får lejlighed til at teste det så ville det være fint med feedback så vi kan fået slået det helt fast.



    Tak for info.

    Håber dog kun at der kommer DTS fra boksen når lyden der modtages er i “HE-AAC niveau 4” ! Alle boxerkanaler sendes jo f.eks. i HE-AAC , hvilket kunne betyde at ens surroundreciever ikke kan lave prologic lyd såfremt 2kanallyd i HE-AAC også transcodes til DTS – der skulle jo meget gerne komme PCM 2.0 ud af dette.

    Denne fejl har nemlig sagem HD-boksen  (den uden harddisk) fra Canal Digital (parabol)

    #60141
    mlangballe
    Deltager

    Sagemcom RT90 optager i 5,1 lyd fra DRHD

    #60165
    digifreak
    Deltager

    mlangballe sagde

    Sagemcom RT90 optager i 5,1 lyd fra DRHD

    _____________

     

    Det lyder godt, men også forventet.

    Kan du sige noget om hvilket lydformat, der kommer fra boksen, når den er sat op til multichannel (dvs ikke Stereo/PCM) og der modtages fra f.eks. TV2 Charlie (HE-AAC) ?

    Er det PCM 2.0 eller DTS ?

    #60167
    Preben Pedersen
    Deltager

    Hej Admin,

    Når du tester, kan du så ikke oplyse lidt omkring, hvilken frevenkser der kan søges på.

    Tænker lidt på D9 – D15 (178 – 230) i 8Mhz også om disse nye DVB-T2 bokse også kan søge i både 7/8Mhz på S-kanalerne, så de kan bruges på kabel.

    #60169

    Ifølge manualen nævnes dette omkring frekvenserområde:

    Område for indgangsfrekvens:
    VHF174-222 (7 eller 8MHz båndbredde)
    UHF470-862 (8MHz båndbredde)

    #61218

    Har nu haft boksen forbi igen med opdateret software.
    TV2 Charlie (HE-AAC) udsendes som PCM lyd.
    DR HD som DTS endnu dog kun live tv. Optagelser fra DR HD er uden lyd ved afspilning med Multichannel aktiveret. SagemCom arbejder på at rette det snart.

    Tekst-tv er forbedret siden min første anmeldelse.
    Anmeldelsen er opdateret med dette 1. oktober.

    #61327
    AM
    Deltager

    admin sagde

    Har nu haft boksen forbi igen med opdateret software.
    TV2 Charlie (HE-AAC) udsendes som PCM lyd.
    DR HD som DTS endnu dog kun live tv. Optagelser fra DR HD er uden lyd ved afspilning med Multichannel aktiveret. SagemCom arbejder på at rette det snart.

    Tekst-tv er forbedret siden min første anmeldelse.
    Anmeldelsen er opdateret med dette 1. oktober.

    Købte min for 4 dage siden, og var ikke klar over, at optagelse med multikanals lyd ikke virker som det skal.
    Kan ikke forstå at forhandlerne ikke gør opmærksom på den fejl, og kan slet ikke forstå at Sagem vil være det bekendt. Det var ellers den funktion jeg købte den for !!!!. Men ved i/tror i om Sagem nogensinde vil få deres produkt til at opfylde specifikationerne ???? eller skal jeg aflevere modtageren og få pengene tilbage, og vente på
    at der kommer en modtager der kan det samme, men som virker.

    #61328

    Tør ikke byde på hvornår sagemcom retter det. Har læst på en svensk side at det måske bliver i december. Humax BXR+ er min favorit og kan så vidt jeg ved klare optagelser af multikanal lyd.

    #61334
    digifreak
    Deltager

    admin sagde

    Tør ikke byde på hvornår sagemcom retter det. Har læst på en svensk side at det måske bliver i december. Humax BXR+ er min favorit og kan så vidt jeg ved klare optagelser af multikanal lyd.

    Men Humax'en kører desværre heller ikke problemfri efter hvad jeg har læst på:

    http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5181&zoneid=1

    Der skulle efter sigende være store problemer med timeroptagelser – så kan det jo næsten være ligegyldigt om den kan optage 5.1 lyd hvis den fryser i optagelsen ???

    Håber der kommer nogle bedre stabile og fejlfrie DVB-T2 pvrbokse inden april næste år  – eller at fejlene bliver rettet på de eksisterende.

    #61335

    Det er et stykke tid siden jeg har haft lejlighed til at teste Humax, men ja det ser da heller ikke optimalt ud. Lad os håbe de får det fikset snart eller der kommer nye mere fejlfrie produkter på markedet.

    #61353
    mlangballe
    Deltager

    Der kommer ny SW sidst i nov. der retter fejlen med multikanalslyd på optagelser..

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button