Problemer med modtagelse af MUX5

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56564
    Thomas Pedersen
    Deltager

    Hej med jer.

    jeg har problemer med at modtage kanaler fra ‘mux5’. Dvs. Hd kanaler fra boxer .. Jeg bor på Islandbrygge og har købt en udendørs antenne med forstærker. Alle andre kanaler ‘går fint ind’ men den finder slet ikke nogle hd kanaler. Jeg amar et Phillips tv med dvb-t2 hvad kan det være?

    mvh Thomas (ny her inde)

     

    #63274
    nomaden
    Deltager

    Hej med jer. jeg har problemer med at modtage kanaler fra ‘mux5’. Dvs. Hd kanaler fra boxer .. Jeg bor på Islandbrygge og har købt en udendørs antenne med forstærker. Alle andre kanaler ‘går fint ind’ men den finder slet ikke nogle hd kanaler. Jeg amar et Phillips tv med dvb-t2 hvad kan det være? mvh Thomas (ny her inde)  
    Prøv manuel søgning på DVB-T2 så kommer den nok hvis du har god signal på de andre muxer.

    #63275
    Thomas Pedersen
    Deltager

    Hmmm intet resultat?  Skal antennen pege en bestemt retning? Evt kompas retning? 

     

    #63276
    nomaden
    Deltager

    Hmmm intet resultat?  Skal antennen pege en bestemt retning? Evt kompas retning?   

    Få det til at stå så godt som mulig på de andre muxer så skal den komme

    Søg på kanal 59 og den kommer

    #63277
    Thomas Pedersen
    Deltager

    Nope. Der sker intet.. DR1 står med signal styrke på 100% og signal kvalitet på 75 %. Når jeg går over og leder på 778mhz er der 0% ??

    #63278
    lytro
    Deltager

    Signalstyrke på 100 og signal kvalitet på 75%

     

    Det kunne se ud til at du forstærker for meget  — du har en overstyring.

    Når du overstyre signalet, ødelægger du signalet.

    Du skulle heller have en signalstyrke på 75%, så kunne du få, en signalkvalitet på 100%.

     

    Lynge smile

    #63279
    Preben Pedersen
    Deltager

     

    Hvad med Kanal København – får du den ind ? Her er link til BoxerTV frekvenser og der er mulighed for Horisontal og Vertikal afhængig af hvilken sender du benytter. Vertikal via Lynetten http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Sendemaster_og_frekvenser_11_%20januar_2012.pdf

    #63280
    Thomas Pedersen
    Deltager

    Hej og tak for jeres svar,men stadig intet signal på mux5. Det skal suges at jeg har købt en udendørs antenne (hvis firkantet box på ca. 1 meters penge) og den står på altanen. Jeg ved ikke om den peger forkert?? For der er 0 signalfrekvens På 778 mhz. jeg har prøvet at vende den alle mulige veje uden held

    #63281
    nomaden
    Deltager

    Hej og tak for jeres svar,men stadig intet signal på mux5. Det skal suges at jeg har købt en udendørs antenne (hvis firkantet box på ca. 1 meters penge) og den står på altanen. Jeg ved ikke om den peger forkert?? For der er 0 signalfrekvens På 778 mhz. jeg har prøvet at vende den alle mulige veje uden held

    Prøv at bruge den gammel antenne igen og justere den så du får bedre signal. Hvis du tager Lynneten skal du vende antennen vertikal. Du skal ha så du kan se hvormeget signal der er så få tv”et så du kan se hvor meget signal der er mens du justere. Det kan godt drille meget og jeg har selv hjulpet min far i Virum med at justere antennen og det drillede meget.

    #63282
    Anonym
    Gæst

    Jeg ved ikke om den peger forkert?? For der er 0 signalfrekvens På 778 mhz. jeg har prøvet at vende den alle mulige veje uden held

    Noget kunne tyde på, at du overhovedet ikke har sat dig ind i hvor senderne står, så prøv det, og ret antennen ordentlig ind, så vil det ganske sikkert hjælpe på modtagelsen. Hvilken antenne bruges. ?

    http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button