Problemer med digitalt stofa tv

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56525
    heineB
    Deltager

    Hej alle.

    Dagen efter stofa omlægger deres kanalmønster på digitale dvb-c og HD kanaler har jeg fået problemer.

     

    D. 9 januar 2013 virkede alle DVB-C samt HD  og radio kanaler på begge fjernsyn på 346000 Mhz, 6900 Kb/S, 64 Qam, Net id : 0

     

    D 10 januar da jeg kom hjem fra arbejde havde de lavet om og jeg skulle lave en ny kanalsøgning,

     

    Det gjorde jeg med samme data som ovenstående.

     

    Nu kan jeg se følgende digitale kanaler i HD kun…

     

    DR1 HD, TV2 østj. HD samt stofas egen test / reklamekanal.

    Derudover 21 analoge kanaler.

    Ingen radiokanaler.

     

    Dvs. tv søger 3 DTV kanaler og vælger at søge videre efter analoge kanaler umiddelbart lige efter.

     

    Jeg kan ikke hitte ud hvad der er galt og stofa siger bare at jeg skal være obs på de nye trådløse 4 g signaler i lufter der kan forstyrre mine signaler.

    Men de signaler var da også i luften d. 9 januar 2012 kl. 23.40 da jeg gik i seng og slukkede for mit tv.

     

    Hvad med stofas egne kabler udenfor huset, lever de op til den kvalitet som de kræver af os kunder ?

     

    Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre da alt er prøvet..

     

    Heine B….

    #63098

    Lyder som om de kun har fundet 1 digital frekvens ved scanningen nemlig hovedfrekvensen 346000 MHz. Men dine tv burde også finde resten af de digitale frekvenser ud fra denne. Hvad mærke tv har du?

    De burde virke med en autosøgning ud fra 346000. Ellers prøv at se om du kan scanne manuelt med Qam 256 som parameter i stedet for 64. Alle andre Stofa frekvenser end 346000 sendes som Qam 256 nemlig.

    #63108
    heineB
    Deltager

    Ahhh, der var en gemt funktion der gjorde det muligt at fortsætte i et højere interval end 346000 mhz.

    Efter denne funktion blev aktiveret, fortsatte den helt op til 852000 og så var der lige pludselig 175 kanaler, hvor størstedelen selvfølgelig er kodede.

     

    Tak for hjælpen.

     

    Ps. det er et LG fjernsyn.

    heineB

    #63109
    heineB
    Deltager

    Forresten, glemte lige at spørge.

     

    Jeg har et sony full hd fjernsyn uden mpeg4, så den kan ikke tage dvb-c samt hd kanaler.

     

    Hvis man køber en harddisk recorder med indbygget dvb-c tuner og Mpeg4, vil signalet fra recorderen så ikke ryge  videre til fjernsynet, så man kan se digitale dvb-c og hd kanaler på det ?

     

    heineB

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button