Problemer med Boxer/CI modul/LG tv/billedet fryser

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56216
    Blicher
    Deltager

    Jeg har købt et boxer abonnement til mine 2 LG fjernsyn. På det ene (fra 2010) virker det uden problemer. På det andet (fra 2009) fryser billedet/lyden forsvinder og går ud og søger kanalen igen. Jeg har prøvet at bytte om på kortene og CI-modulerne og på antennekablerne uden held. Jeg har forsøgt at lave landet om til Sverige, idet jeg har læst at det skulle være et problem på nogle LG modeller, men det hjalp heller ikke (dog kunne man nu finde punktet CI-oplysninger i menuen, hvilket man ikke kunne under Danmark, men når jeg prøver at indlæse oplysningerne siger den bare prøv igen). Jeg har talt med LG der har sendt mig en opdateringsfil som jeg har anvendt, uden held), så har jeg talt med boxer der ikke mener det har noget med dem at gøre når det virker på det andet fjernsyn. Endelig har jeg talt med en tekniker der mener det er boxer der er noget galt ved, da tuneren virker udemærket med gratiskanalerne hvis ikke boxerkortet er i. De 2 fjernsyn står væg om væg og får signal fra det samme antennestik. Jeg bor i etageejendom og kan ikke bare sådan lige rette på antennen. Er løbet tør for ideer, mon der er en eller anden der har en idé jeg ikke har prøvet endnu?

    #61561
    player
    Deltager

    Et bud om koble det andet Tv fra mens der rodes med det ene, hvor det ikke virker. Jeg tror faktisk at det som ikke virker er nyere og med noget indbygget der blokerer, hvem der først kommer med oplysningen til afhjælpe problemet er jeg ikke inde i.

    Min parallel er at man for installere noget på ens Computer “vel skal kunne se noget på ens skærm”, Idag er skærmene bare sorte når det kommer til digitalt tv 

     

    Konkluderende   Eneste mulige tilgang er herinde. Boxer og andre inklusive sælger vil eller kan ikke hjælpe.

     

    ET stk advarsel, et svagt punkt er antenneindgangene i Tv, noget kan gå så stramt at noget bliver vredet løst eller på anden vis svikter.

    #61562
    tjr
    Deltager

    Hvordan ser de analoge billeder ud på det tv som har digital udfald? Er de normale eller er der meget støj/flimmer på dem?

    Der kan være forskel på tunerne i de 2 fjernsyn da de er fra forskellige årgange – så det kunne evt tænkes at der ligger en smule støj på signalet, eller bare svagt signal, som det ene fjernsyn kan køre med, mens den anden falder ud.

    Hvordan ser signalstyrkerne på signalerne ud? Er de allesammen konstante ned over frekvenserne, eller svinger de meget fra frekvens til frekvens? Hvis der er store udsving på dem, kan det evt være derfor at den ene kører og den anden ikke gør.

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button