Problem med Denon DRA-F109DAB receiver.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56725
    kram5610
    Deltager

    Hej

    jeg har netop købt en Denon DRA-F109DAB receiver.

    Jeg har det problem, at lyden forsvinder fra højttalerne efter ca 2-3 min. Lyden kommer ikke igen med mindre jeg kobler kablerne fra højttalerne helt af – hvis jeg monterer dem igen jeg får så lyd i 2-3 min, inden lyden forsvinder igen.

    Det er lige meget om jeg prøver via DAB, FM eller CD afspiller. Dog er der hele tiden lyd via hovedtelefonstikket.

    Mine højttalere er to HECO Victa 301 – http://www.saturn.de/mcs/product/HECO-Victa-301-schwarz-1-Paar,48352,476173,461778.html

    Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt?

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

     

    P.S. Har også stillet sprøgsmålet på http://www.forum.recordere.dk

    #64071
    langkawi
    Deltager

    Tror der er en kortslutning et eller andet sted på kablerne / ved terminalerne.
    Ikke en stor kortslutning, men bare en enkelt tråd der laver ballade.

    #64072
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde
    Tror der er en kortslutning et eller andet sted på kablerne / ved terminalerne.
    Ikke en stor kortslutning, men bare en enkelt tråd der laver ballade.

     

    Så må det være stikkene bagpå receiveren – for har testet med et andet sæt højtalere og der sker der nødagtig det samme. Begge sæt højttalere vikrer uden problemer med et gammelt Sony anlæg.

     

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    #64073
    Anonym
    Inaktiv

    Hvad sker der hvis du tilkobler rene 4 Ohms højtalere til den Denon, i stedet for dine 4-8 Ohm højtalere ?

    Det kan tænkes at din Denon ikke bryder sig om at impedansen er varierende på de højtalere du har købt og derfor afbryder for lyden af sikkerhedsmæssige årsager.

    #64074
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde
    Hvad sker der hvis du tilkobler rene 4 Ohms højtalere til den Denon, i stedet for dine 4-8 Ohm højtalere ?

    Det kan tænkes at din Denon ikke bryder sig om at impedansen er varierende på de højtalere du har købt og derfor afbryder for lyden af sikkerhedsmæssige årsager.

    Hej

    jeg har desværre Ingen 4 Ohms højttalere (så vidt jeg ved – der står ikke rigtig noget bag på mine gamle Sony højttalere, som jeg har testet med også). Men det burde vel ikke være et Problem? Receiveren kan angiveligt 4-16 Ohm?

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    #64075
    Anonym
    Inaktiv

    Hej

    jeg har desværre Ingen 4 Ohms højttalere (så vidt jeg ved – der står ikke rigtig noget bag på mine gamle Sony højttalere, som jeg har testet med også). Men det burde vel ikke være et Problem? Receiveren kan angiveligt 4-16 Ohm?

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

     

    Denon selv oplyser at din model har 4 Ohm impedans og ikke varierende, det er den data jeg forholder mig til med mit spørgsmål om du havde prøvet med rene 4 Ohm højtalere.

    http://www.denon.co.uk/uk/product/pages/product-detail.aspx?catid=systems&subid=minimicro&productid=draf109dab

    Mine forældre har også en Denon af samme type, blot en ældre model, men den afbrød også konstant for lyden. Jeg kiggede så på deres gamle højtalere og fandt ud af at impedansen ikke matchede Denon’en, hvilket også er på 4 Ohm. Jeg kørte så i HiFi Klubben og købte et par matchende 4 Ohm hylde højtalere fra Argon og koblede dem til og Denon’en holdt op med at afbryde for lyden.

    Jeg gjorde det på baggrund af kendskab fra en Sherwood receiver jeg har haft og min nuværende Marantz, hvor først nævnte også afbrød for lyden og den anden kom med advarsler i dens display om forkert belastning og hvor køb af højtalere med matchende impedans hjalp på problemet.

    Men prøv at se om der ikke er en i din vennekreds der har 4 Ohm højtalere stående tilkoblet til deres anlæg og så koble din Denon til dem. Det kan tænkes at det kun er det der er galt.

    #64077
    Anonym
    Gæst

    Og hvis ingen venner har nogle højttalere, så må du nok prøve, om der er nogle højttalere at prøve den af på, hos den lokale Radio- & TV-biks…

    #64078
    kram5610
    Deltager

    Per M sagde

    Hej

    jeg har desværre Ingen 4 Ohms højttalere (så vidt jeg ved – der står ikke rigtig noget bag på mine gamle Sony højttalere, som jeg har testet med også). Men det burde vel ikke være et Problem? Receiveren kan angiveligt 4-16 Ohm?

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

     

    Denon selv oplyser at din model har 4 Ohm impedans og ikke varierende, det er den data jeg forholder mig til med mit spørgsmål om du havde prøvet med rene 4 Ohm højtalere.

    http://www.denon.co.uk/uk/product/pages/product-detail.aspx?catid=systems&subid=minimicro&productid=draf109dab

    Mine forældre har også en Denon af samme type, blot en ældre model, men den afbrød også konstant for lyden. Jeg kiggede så på deres gamle højtalere og fandt ud af at impedansen ikke matchede Denon’en, hvilket også er på 4 Ohm. Jeg kørte så i HiFi Klubben og købte et par matchende 4 Ohm hylde højtalere fra Argon og koblede dem til og Denon’en holdt op med at afbryde for lyden.

    Jeg gjorde det på baggrund af kendskab fra en Sherwood receiver jeg har haft og min nuværende Marantz, hvor først nævnte også afbrød for lyden og den anden kom med advarsler i dens display om forkert belastning og hvor køb af højtalere med matchende impedans hjalp på problemet.

    Men prøv at se om der ikke er en i din vennekreds der har 4 Ohm højtalere stående tilkoblet til deres anlæg og så koble din Denon til dem. Det kan tænkes at det kun er det der er galt.

    Hej

     

    nej desværre er der ingen som har 4 Ohms højttalere i min vennekreds…. Men jeg forstår det ikke helt – bagpå anlægget står der Impendance 4-16 Ohm… det kan du også se på billedet af bagsiden af anlægget i det link du sendte. Det kan da ikke passe, at jeg skal til at købe nye højttalere?

    Mange hilsner

    Morten  Hesseldahl

    #64079
    kram5610
    Deltager

    Turbo sagde
    Og hvis ingen venner har nogle højttalere, så må du nok prøve, om der er nogle højttalere at prøve den af på, hos den lokale Radio- & TV-biks…

     

    Jeg har talt med nethandleren og de har sendt mig et returlabel. Jeg får anlægget byttet i første omgang.

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    #64080

    Ja det lyder lidt underligt. Håber du får løst problemet med bytteren.

    #64082
    kram5610
    Deltager

    admin sagde
    Ja det lyder lidt underligt. Håber du får løst problemet med bytteren.

     

    Hej

    jeg har sendt receiveren tilbage i dag. Nethandleren har lovet at sende mig en ny så snart han har modtaget den anden retur. Jeg vender tilbage når jeg ved mere.

    Hilsen

    Morten

    #64091
    kram5610
    Deltager

    Hey

    jeg modtog den nye receiver i dag og den virker perfekt. Det var altså den anden der var defekt. Har nu 37 DAB kanaler – lækkert.

     

    Mange tak for hjælpen.

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl 

Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button