Problem med at indstille

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55819
    langkawi
    Deltager

    Hej

     

    Jeg har købt en 120 cm parabol, som jeg ønsker at anvende til 28,2 grader øst.

    Problem: jeg er omgivet af MEGET HØJE birketræer… jeg har forsøgt med dishpointer at finde et sted i haven, hvor der MÅSKE er hul igennem til 28,2 grader øst. I fgl dishponter burde det lige akkurat kunne lade sig gøre, at se satellitterne imellem to træer.

    Inden jeg graver haven op, og støber et rør ned i haven, vil jeg naturligvis være sikker på, at der nu også er hul igennem. HER kommer problemet. Er det så meget sværere, at justere en 120 cm parabol kontra en 80 cm parabol? For jeg kan bare ikke få signalstyrke frem… Snakker vi om få millimeter, til højre eller venstre og elevation, der gør at der er signal eller ikke signal?
    Jeg skal jo vel at mærke have signal frem, blot ved at stå med parabol placeret på jorden, og holde/hælde den med de bare hænder.

    Jeg har en HD modtager fra canal digital som jeg bruger til formålet.
    HD3 Forum

     

    Hvordan skal den indstilles, for nemmest at finde et program fra 28,2 grader øst?

    Satellit: hvad vælger jeg her?
    Modulation: DVB-S eller DVB-S2?
    Polarisation: Vertikal eller horisontal?
    Frekvens: Antal? MHz
    Symbolrates: Antal? kBaud/s

    #59248
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Hej

     

    Jeg har købt en 120 cm parabol, som jeg ønsker at anvende til 28,2 grader øst.

    Problem: jeg er omgivet af MEGET HØJE birketræer… jeg har forsøgt med dishpointer at finde et sted i haven, hvor der MÅSKE er hul igennem til 28,2 grader øst. I fgl dishponter burde det lige akkurat kunne lade sig gøre, at se satellitterne imellem to træer.

    Inden jeg graver haven op, og støber et rør ned i haven, vil jeg naturligvis være sikker på, at der nu også er hul igennem. HER kommer problemet. Er det så meget sværere, at justere en 120 cm parabol kontra en 80 cm parabol? For jeg kan bare ikke få signalstyrke frem… Snakker vi om få millimeter, til højre eller venstre og elevation, der gør at der er signal eller ikke signal?
    Jeg skal jo vel at mærke have signal frem, blot ved at stå med parabol placeret på jorden, og holde/hælde den med de bare hænder.

    Jeg har en HD modtager fra canal digital som jeg bruger til formålet.
    HD3 Forum

     

    Hvordan skal den indstilles, for nemmest at finde et program fra 28,2 grader øst?

    Satellit: hvad vælger jeg her?
    Modulation: DVB-S eller DVB-S2?
    Polarisation: Vertikal eller horisontal?
    Frekvens: Antal? MHz
    Symbolrates: Antal? kBaud/s

    Prøv POPGIRL den sendes på et andet beam end 2d og er derfor meget nemmere at modtage,

    Frekvens  11642 V   sr-fec  27500-2/3  hvis du har en mindre parabol er den alt andet lige nemmere at `håndtere` når man står og fumler med en løs parabol, og Ja det er få mm det drejer sig om på en parabol på 120 cm

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    #59249
    langkawi
    Deltager

    Tak Per, det prøver jeg.

     

    D.v.s. at i indstillinger / starttransponder vælger jeg:

    Satellit : Underordnet

    Modulation: DVB-S

    Polarisation: Vertikal

    Frekvens: 11642

    Symbolrates: 27500

     

    Er det rigtigt forstået?

    #59252
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Tak Per, det prøver jeg.

     

    D.v.s. at i indstillinger / starttransponder vælger jeg:

    Satellit : Underordnet

    Modulation: DVB-S

    Polarisation: Vertikal

    Frekvens: 11642

    Symbolrates: 27500

     

    Er det rigtigt forstået?

    du kan godt vælge astra på den

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    #59253
    Bobben
    Deltager

    langkawi sagde

    Tak Per, det prøver jeg.

     

    D.v.s. at i indstillinger / starttransponder vælger jeg:

    Satellit : Underordnet

    Modulation: DVB-S

    Polarisation: Vertikal

    Frekvens: 11642

    Symbolrates: 27500

     

    Er det rigtigt forstået?


    Du bør benytte en annen HD boks dersom du skal motta noe annet enn Canal Digital.

    #59254
    per drage
    Deltager

    Bobben sagde

    langkawi sagde

    Tak Per, det prøver jeg.

     

    D.v.s. at i indstillinger / starttransponder vælger jeg:

    Satellit : Underordnet

    Modulation: DVB-S

    Polarisation: Vertikal

    Frekvens: 11642

    Symbolrates: 27500

     

    Er det rigtigt forstået?


    Du bør benytte en annen HD boks dersom du skal motta noe annet enn Canal Digital.


    Den kan nu godt vise nogle af kanalerne fra astra men ikke dem alle

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59255
    langkawi
    Deltager

    Tak for svar 🙂
    Hvilke kanaler er et lige præcist jeg vil gå glip af med CD modtageren – og hvorfor?

    Vil det være bedre at benytte denne her modtager fra viasat?
    samsung dsb-h670n

    #59256
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Tak for svar 🙂
    Hvilke kanaler er et lige præcist jeg vil gå glip af med CD modtageren – og hvorfor?

    Vil det være bedre at benytte denne her modtager fra viasat?
    samsung dsb-h670n

    Såvidt Jeg husker kan denkun tage viasats egne kanaler,  hvorfor prøver du ikke Dine modtage muligheder med CD modtageren,  og hvis det så viser sig at det spiller ok med signal,  kunne Du jo på et senere tidspunkt købe Dig en modtager der dur til alle FTA kanalerne.

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    #59261
    langkawi
    Deltager

    Det vil jeg prøve, så snart jeg får en dag hvor der er bare lidt dagslys, mens jeg har fri…

    Men Per, hvad er det, der gør, at CD's HD-modtager ikke kan tage alle kanalerne?
    Og ved du, hvilke kanaler jeg går glip af med den modtager?

    #59262
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Det vil jeg prøve, så snart jeg får en dag hvor der er bare lidt dagslys, mens jeg har fri…

    Men Per, hvad er det, der gør, at CD's HD-modtager ikke kan tage alle kanalerne?
    Og ved du, hvilke kanaler jeg går glip af med den modtager?


    Du går glip af en hel masse bla. alle ITV og de fleste af BBC på nær BBC 1, BBC news, lidt film og børnekanaler og nogle musikkanaler

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59263
    langkawi
    Deltager

    Nej hvor surt… hvad er grunden til at CD's HD-modtager ikke kan modtage alle kanalerne?

    Har jo faktisk en gammel modtager stående også… kan CD's CDC7000 modtager vise alle kanalerne, eller er der bare slet ingen af CD's  eller Viasats modtagere der kan vise alle kanalerne?

    CDC7000 Forum

    #59264
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Nej hvor surt… hvad er grunden til at CD's HD-modtager ikke kan modtage alle kanalerne?

    Har jo faktisk en gammel modtager stående også… kan CD's CDC7000 modtager vise alle kanalerne, eller er der bare slet ingen af CD's  eller Viasats modtagere der kan vise alle kanalerne?

    CDC7000 Forum


    en cdc 7000 kan vise dem på nær selvfølgelig ITV HD og BBB HD

     

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59265
    langkawi
    Deltager

    Super! Tak Per

    Hvad er grunden til at CD's HD-modtager ikke kan modtage alle frekvenserne/kanalerne?

    #59266
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Super! Tak Per

    Hvad er grunden til at CD's HD-modtager ikke kan modtage alle frekvenserne/kanalerne?


    De dækker ikke alle frekvenserne, og hvorfor ved Jeg ikke

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59267
    langkawi
    Deltager

    Ok, tak Per.
    Ved du om før omtalte HD-modtager fra CD kan modtage ITV HD og BBB HD?
    Så kan jeg jo bruge en lnb med flere udgange Confused

    Hvad koster en modtager der kan tage hele molevitten på 28,2 grader øst, incl  ITV HD og BBB HD?

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button