Parabol TV ekspert efterlyses for kvalitetsforskel

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56883
    kaare
    Deltager

    Jeg har Canal Digitals satbox HD PVR 5720-SX, som sammenlignet med tuneren i mit Samsung TV model UE46F6475 falder helt til jorden. Billedkvaliteten fra det jordbaserede signal (Hove) står langt mere brillant og klart. Sammenlignede DR1, DR2 og DR2 signalerne og mit spørgsmål er, om nogen kan forklare årsagen – kan det skyldes HDMI kablet ?

    #65129

    Hvad er opløsningen sat til på HD PVR 5720-SX boksen?

    #65130
    kaare
    Deltager

    admin sagde
    Hvad er opløsningen sat til på HD PVR 5720-SX boksen?

    Tak for hurtigt svar. Jeg har indstillet boksen til 1080 interlaced ved tryk på “RES” knappen på panelet, men har også forsøgt mig med 1080p, men ingen af indstillingerne matcher tv’ets jordbaserede tuner i billedkvaliteten. Bevares billedet står fint med satboksen, men ved sammenligning taber boksen desværre. Det er som om, der er en svag tåget hinde på billedet, hvorimod billedet med tv’ets tuner fremtræder mere klart og brillant og naturtro. Jeg kan nærmest sidde med følelsen af, at personerne når som helst træder ud af skærmen og ind i min stue. Den fornemmelse opnår jeg aldrig med satboksen. Desværre

    #65131
    Anonym
    Inaktiv

    Prøv at sætte billedet på boksen til 720p, DR’s HD kanaler sendes kun i 720p.

    #65132
    Vagnen
    Deltager

    kaare sagde
    Jeg har Canal Digitals satbox HD PVR 5720-SX, som sammenlignet med tuneren i mit Samsung TV model UE46F6475 falder helt til jorden. Billedkvaliteten fra det jordbaserede signal (Hove) står langt mere brillant og klart. Sammenlignede DR1, DR2 og DR2 signalerne og mit spørgsmål er, om nogen kan forklare årsagen – kan det skyldes HDMI kablet ?

    Det kan også skyldes tv-indstillinger.

    På flere tv er det helt normalt at man kan indstille billedeindstillinger seperat for hver ingang.

    For at kunne sammenligne skal du være sikker på at indstillingerne på de 2 inputs er sat til det samme. Farve, lys, hvidbalance, ect. ect. samt de forskellige billedebehandlingstyper som Samsung benytter.

    #65133
    kaare
    Deltager

    Ovennævnte indlæg med separate indstillinger er jeg fuldstændig opmærksom på, men er desværre fortiden i mit sommerhus, hvorfor der går nogle dage, inden jeg kommer med en tilbagemelding, men indtil nu oprigtig tak for jeres hjælpsomhed med problemet.

    #65163
    kaare
    Deltager

    Jeg ved ikke, om jeg er ved at blive idiot, men skærmbilledet står perfekt når jeg skifter fra HDMI-1 til HDMI-2. Den snarrådige vil så straks tænke, at tv’ets parametre ikke er indstillet identisk, men det er de med 100% sikkerhed. Har gennemgået dem på kryds og tværs og også sat tv-et til, at indstillingerne skal gælde for alle indgange. 

    Det er for så vidt også i praksis lige meget, for nu anvender jeg permanent HDMI-2, men ud fra en teknisk betragtning undrer jeg mig over årsagen til forskellen i billedkvaliteten.  Anvender 1080i, men720p for DR’s programmer ændrede ikke billedkvaliteten, men ellers et begavet forslag.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button