Panasonic har udgivet en HDD optager med Blu-ray brænder

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 83 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56385
    Anonym
    Inaktiv

    Panasonic DMR-BST720, der er navnet på fætteren der har et Blu-ray brænder drev. Eneste minus er at der er tale om en HDD/BD optager der er beregnet til satellit tv. Men den er udstyret med en 500Gb harddisk, dobbelt tunere, CI- og CI+, WLAN integreret og så har den HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV), noget relativt nyt der giver adgang til en masse streamet TV via internettet og leje af film. Afspilning af 3D Blu-ray’s kan den også.

    Men desværre må man åbenbart fortsat se meget langt efter en lignende maskine til DVB-C og DVB-T2.

    Men til dem af jer der kan tysk, så har det tyske online magasin AudioVideoFoto Bild taget et kig på denne nye HDD/BD optager fra Panasonic der i Tyskland koster mellem 612 og 700 Euro.

    http://www.computerbild.de/artikel/avf-Tests-Video-Panasonic-DMR-BST720-7601354.html

    #62387
    mich
    Deltager
    #62389
    Anonym
    Gæst

    mich sagde
    Ærgeligt, står og skal anskaffe en DVB-C optager

    Men som jeg ser det, er der kun Samsung, LG og Clint (2011 model)

    http://www.hifipriser.dk/billede/harddisk-optager.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix10%3a%5e%22DVB-C+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%5e%22DVB-T%2fC+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%5e%22DVB-T2%2fC+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%C2%A7strmatrix8%3a%5e%22MPEG-4+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%C2%A7&rlm=List

    Så lad være at købe en Clint – du vil fare i flint! Ihvertfald, hvis du har svagt signal, som jeg har. Jeg købte en Clint i telebutikken, men den røg direkte retur, fordi den overhovedet slet ikke kunne registrere noget signal fra YouSee! Tog så i Kvickly og købte en LG HR550 C – den “spiller” bare…

    #62390
    mich
    Deltager

    Turbo sagde

    mich sagde
    Ærgeligt, står og skal anskaffe en DVB-C optager

    Men som jeg ser det, er der kun Samsung, LG og Clint (2011 model)

    http://www.hifipriser.dk/billede/harddisk-optager.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix10%3a%5e%22DVB-C+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%5e%22DVB-T%2fC+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%5e%22DVB-T2%2fC+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%C2%A7strmatrix8%3a%5e%22MPEG-4+%C2%A40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%C2%A7&rlm=List

    Så lad være at købe en Clint – du vil fare i flint! Ihvertfald, hvis du har svagt signal, som jeg har. Jeg købte en Clint i telebutikken, men den røg direkte retur, fordi den overhovedet slet ikke kunne registrere noget signal fra YouSee! Tog så i Kvickly og købte en LG HR550 C – den “spiller” bare…

    Tak for inputtet :-)

    Kan du udsætte EPG slut tidspunktet f.eks. som standard 10 minutter, eller manuelt på den enkelte EPG programmering ? Så man ikke risikerer ikke at få slutningen med.

    Ved ikke om jeg skal købe Samsung eller den nye LG

    http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1343279593

    Desværre kan jeg ikke finde nogen test af dem endnu

    #62391
    Anonym
    Gæst

    Har dog ikke prøvet at optage endnu – skulle blot have en modtager, hvor der kunne bruges programkort for Ekstrakanaler. Der er ikke nævneværdig støj fra blæseren i min modtager.

    #62392

    Per M sagde
    Panasonic DMR-BST720, der er navnet på fætteren der har et Blu-ray brænder drev. Eneste minus er at der er tale om en HDD/BD optager der er beregnet til satellit tv. Men den er udstyret med en 500Gb harddisk, dobbelt tunere, CI- og CI+, WLAN integreret og så har den HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV), noget relativt nyt der giver adgang til en masse streamet TV via internettet og leje af film. Afspilning af 3D Blu-ray’s kan den også.

    Men desværre må man åbenbart fortsat se meget langt efter en lignende maskine til DVB-C og DVB-T2.

    De har nu også annonceret kabel-tv udgaver Panasonic DMR-BCT820 / DMR-BCT721/720. Men disse modeller plejer desværre ikke at komme til salg i danske butikker.

    http://trendblog.euronics.de/2012-07-25/computer-multimedia/panasonic-praesentiert-die-ersten-blu-ray-festplattenrecorder-fuer-kabelkunden-7279/

    Overvejer en anmeldelse af LG HR925N, kan se at Flatpanels.dk tester den på YouSee, så kan jeg teste den på Stofa og Boxer. Så vidt jeg har hørt kan man ikke optage 2 betalings-tv kanaler samtidigt, og den skulle ikke kunne afspille en igangværende optagelse før den er fuldendt.

    #62393
    Anonym
    Inaktiv

    Når Flatpanels.dk ikke gider at holde deres egne artikler opdateret med bare priser, så må jeg jo :-)

    LG HR925N (den med 500Gb harddisk): 2899 kr (set på elgiganten.dk)

    LG HR929N (den med 1Tb harddisk): 3699 kr (set på elgiganten.dk)

    Tests kan jeg dog ikke finde nogen af nogen steder. Åbenbart har ingen endnu gidet at tage dem igennem en nærmere test for at se hvordan de er, hvilket er underligt når det siges at de 2 maskiner skal tage kampen op mod Samsung’s dominans.

    #62394
    Anonym
    Inaktiv

    admin sagde

    De har nu også annonceret kabel-tv udgaver Panasonic DMR-BCT820 / DMR-BCT721/720. Men disse modeller plejer desværre ikke at komme til salg i danske butikker.

    http://trendblog.euronics.de/2012-07-25/computer-multimedia/panasonic-praesentiert-die-ersten-blu-ray-festplattenrecorder-fuer-kabelkunden-7279/

    Overvejer en anmeldelse af LG HR925N, kan se at Flatpanels.dk tester den på YouSee, så kan jeg teste den på Stofa og Boxer. Så vidt jeg har hørt kan man ikke optage 2 betalings-tv kanaler samtidigt, og den skulle ikke kunne afspille en igangværende optagelse før den er fuldendt.

    Det er jo yderst positivt nyt, men så er der da mugligheden for at købe den evt. hos SATURN eller MediaMarkt i Flensborg. Begge fører også en masse af Panasonic’s produkter.

    #62395
    mich
    Deltager

    Per M sagde
     

    Tests kan jeg dog ikke finde nogen af nogen steder. Åbenbart har ingen endnu gidet at tage dem igennem en nærmere test for at se hvordan de er, hvilket er underligt når det siges at de 2 maskiner skal tage kampen op mod Samsung’s dominans.

     

    Har du fundet test af Samsungs ?

    #62396
    Anonym
    Inaktiv

    Nej desværre. Jeg kan ikke finde nogen tests af Samsung’s nyere maskiner. Dem jeg falder over er op mod 2 år gamle og derfor af deres tidligere modeller. Det var omkring det tidspunkt jeg selv stod og skulle vælge en digital modtager til kabel-tv og så valgte at købe en Linux styret PVR i stedet for.

    #62397

    Skulle nogen investere i Panasonic modellerne, så skriv gerne her på forummet om oplevelserne under danske forhold.

    #62398
    Palleba2000
    Deltager

    Undskyld jeg blander mig i den digitale værdenen, men kan disse recordere optage analoge signaler fra f.eks en VHS-maskine, hvis man skulle få lyst til at overføre nogle gamle optagelser over på DVD/BD?

    MVH
    Palleba

    #62399
    Anonym
    Gæst

    Palleba2000 sagde
    Undskyld jeg blander mig i den digitale værdenen, men kan disse recordere optage analoge signaler fra f.eks en VHS-maskine, hvis man skulle få lyst til at overføre nogle gamle optagelser over på DVD/BD?

    MVH
    Palleba

    Hvis der på optageren med Blu Ray-brænder, er mulighed for at sætte scart-stik i, burde det vel ikke være noget problem – ellers skal du nok have fat på en “gammeldags” DVD-optager. Og det gør da ikke noget, du blander dig her.smile

    #62400
    Anonym
    Inaktiv

    Turbo sagde

    Hvis der på optageren med Blu Ray-brænder, er mulighed for at sætte scart-stik i, burde det vel ikke være noget problem – ellers skal du nok have fat på en “gammeldags” DVD-optager. Og det gør da ikke noget, du blander dig her.smile

     

    Man kan godt få scart adaptors der kan køre scart til RCA og S-video til nu hvis der kun er RCA (Phono og S-video) indgange på selve optageren. Jeg har selv sådan en adaptor og på min er der desuden en switch, så man kan vælge mellem in/out af signalet. Den jeg købte koster kun sølle 30 kr hos avexperten.dk

    Panasonic HDD optagere har typisk en AV indgang på fronten der er RCA, altså nogle phono stik, så der kan man bruge den adaptor for at få tilkoblet sin almindelige VHS maskine.

    #62401
    Palleba2000
    Deltager

    Tak til jer vedr. mellemstikket, men jeg kan godt finde ud af at forbinde enheder sammen, tak alligevel. :)

    Det var mere om der overhovedet var nogen analog indgang i de nye recordere. Jeg har en af de allersidste fra Pioneer inden de sluttede med at lave disse, en DVR-LX61D, denne synes jeg er god, okay, den er kun DVD, men…

    Nu skal alt jo være digitalt, så jeg spekulerede i om disse nye maskiner overhovedet har analog indgang, dvs. Scartstik/RCA-stik/S-Video.

    Selv bruger jeg min til at optage fra TV og til at konvertere VHS/S-VHS, Betamax, 8mm/Hi8 bånd over på DVD for dem der måtte ønske dette.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 83 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button