Panasonic DMR-BCT745

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56982
    Pelle60
    Deltager

    Hej.dk

    Jeg er ny i dette forum, og vil gerne spørge om følgende:

    Hvis jeg køber en Panasonic DMR-BCT745 harddiskoptager i Tyskland (den tyske model)

    Den har selvfølgelig DVB-C tuner

    vil jeg så kunne bruge den i danmark, hvis ja, vil jeg så også kunne se kabeltv fra YouSee question

    Med venlig hilsen

    Pelle60 smile

    #65703

    Hej Pelle og velkommen.

    Ja det vil du kunne.

    #65708
    Pelle60
    Deltager

    Tak for det hurtige svar dk

    Jeg vil nu gå ind og bestille den, da der er ca. 1.500 kr at spare i forhold til den nordiske model (med dansk manual)

    De har også min model i Danmark, men den er 1.000 kr. dyrere end den fra Tyskland.

    og da jeg kan læse og forstå engelsk, betyder det ikke noget at gå glip af den danske manual,

    som umiddelbart er den eneste forskel på de 2 modeller.

    Med venlig hilsen

    Pelle60

    #65815
    henrik65
    Deltager

    Hej har selv lige købt sådan en fætter fra Alternate :-). Men har lidt problem mht. Optagekvaliteter, uanset hvad jeg vælger i

    REC MODE, forbliver min resterende optagetid kun 76 timer, når den står i DR OFF. Har haft en ældre version Panasonic dvd recorder, og der kunne man se hvis man valgte en anden optage kvalitet. Ville mene at tiden skulle ændres når man vælger en ringere optagekvalitet.

    Mvh.

     Øboen.

    #65821
    Anonym
    Gæst

    Der er en optagekvalitet, men der er flere kvaliteter der kan vælges at konvertere til, de bruges for tilpasning når der overføres til BD/DVD.

    #65822
    Palleba2000
    Deltager

    Dette er meget dårlige maskiner, når de ikke kan encode i Real Time, men kun når de står i standby. Skrammel.

    Mine to Pioneer DVD/HDD optagere kan optage i hvilken som helst kvalitet direkte…
    Modellerne er DVR-630H og DVR-LX61D.

    Det viser nok bare at hardware bliver dårligere og dårligere som tiden går. Lige som med levetiden. Jeg har et Philips TV fra 1978, der stadig kører som var det købt igår, mens en fladskærm allerede er stået af…

    MVH
    Palleba

    #65823
    Anonym
    Gæst

    Nu er det jo Digital optagelse, og ikke på gamle Analoge maskiner, som rigtig nok kunne optage i ringere kvalitet end det der blev sendt ud, hvilket ikke giver nogen mening.

    Digitale optagere har kun en kvalitet som skrevet, nemlig den som der udsendes med, og mulighed for efterfølgende at kunne tilpasse dem til BD/DVD.

    #65824
    Palleba2000
    Deltager

    Niels Petersen sagde
    Nu er det jo Digital optagelse, og ikke på gamle Analoge maskiner, som rigtig nok kunne optage i ringere kvalitet end det der blev sendt ud, hvilket ikke giver nogen mening.

    Digitale optagere har kun en kvalitet som skrevet, nemlig den som der udsendes med, og mulighed for efterfølgende at kunne tilpasse dem til BD/DVD.

    Pioneer DVR-LX61D har digital tuner, og alligevel kan den encode det digitale tv-signal til den bitrate man selv vælger i “Real time”, så…

    Så jo, det er for dårligt lavet, når jeg ikke kan overføre filmen direkte til DVD, som jeg lige har optaget, den SKAL encodes først, fordi optageren ikke kunne lave det live. Det er jo ikke altid man gider bruge en 25 GB skive til en film der måske fylder 9 GB. 

    MVH
    Palleba

    #65825
    Anonym
    Gæst

    Den type Recordere, kan vi ikke længere bruge her, de var anderledes end dem der bruges nu, havde selv en Panasonic DVB-T MPEG2 som kunne overføre fra HDD i FR mode, og derved selv tilpasse optagelsen til skiven. Det kan man ikke med MPEG 4, det skal konverteres før det kommer over på en DVD, BD overførsler skal også først laves kompatibel. Så det er anderledes end det var med det gamle system.

    #65827
    Palleba2000
    Deltager

    Niels Petersen sagde
    Den type Recordere, kan vi ikke længere bruge her, de var anderledes end dem der bruges nu, havde selv en Panasonic DVB-T MPEG2 som kunne overføre fra HDD i FR mode, og derved selv tilpasse optagelsen til skiven. Det kan man ikke med MPEG 4, det skal konverteres før det kommer over på en DVD, BD overførsler skal også først laves kompatibel. Så det er anderledes end det var med det gamle system.

    DVD bruger jo Mpeg2 (DVB-T) og
    BD bruger Mpeg4 (DVB-T/T2)

    DVD/HDD optagere med Mpeg2 tuner har ingen problemer med at optage/konvertere til en lavere Mpeg2 kvalitet i Real-time.

    Hvorfor har så BD/HDD optagere med Mpeg4 tuner problemer (kan slet ikke) med at optage/konvertere til en lavere Mpeg4 kvalitet i Real-time (eller for den sags skyld Mpeg2)? Hardware’en er for svag/dårlig.

    MVH
    Palleba

    #65828
    Anonym
    Gæst

     På MPEG 2 nedsættes Bitraten så det fylder mindre, med MPEG 4 skal det også konverteres til MPEG 2, og det er nok derfor at det skal gøres efterfølgende

    #65829
    Palleba2000
    Deltager

    Niels Petersen sagde
     På MPEG 2 nedsættes Bitraten så det fylder mindre, med MPEG 4 skal det også konverteres til MPEG 2, og det er nok derfor at det skal gøres efterfølgende

    Nu sender de fleste MUX MPEG-4, og BluRay film/diskene kører med MPEG-4. Hvorfor netsættes bitraten ikke her også, på samme måde som MPEG-2 til DVD?

    Selvførlig skal der konvertering til når der optages et MPEG-4 signal, der skal gemmes som DVD (MPEG-2).

    Nå, skidt, det bliver ikke bedre end det er nu, så…

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button