Overvejelser motorstyret parabol

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56724
    ham
    Deltager

    Jeg har to 90 cm paraboler til modtagelse af henholdsvis Thor-Sirius og Hotbird-Astra. Det fungerer fint, men jeg har overvejet om den ene parabol eventuelt skulle erstattes med en motorstyret parabol, men er det besværet værd? 

    Den motordrevne parabol skal monteres på en mast, som er fastgjort med 2 gavlbeslag på en skurtrævæg der ikke er 100 % i lod. Kan man korrigere for dette problem i motoropsætningen eller kræver det en større operation med at få gavlbeslagene bragt helt i lod?

    Endelig er spørgsmålet om der i det hele taget er andre sattelitter af interesse med en motorstyret parabol end dem jeg allerede kan modtage, især når det nu bliver vanskeligere at modtage fra 28,2 øst og jeg ikke ønsker at opsætte en meget stor parabol?    

    #64064
    Anonym
    Gæst

    ikke smart og montere en parabol på træ beklædning da træ er levende og udvider/trækker sig sammen ii vejret .

    motor styring er ikke noget man bare lige sætter op det er et bøvl og få til og virke optimalt ,jeg har kørt med det i nogle år for nogen år siden og der var kun problemer selvom det var proff der havde monteret det .

    alene vente tiden fra og gå frafx 1″v og så til 19″ øst vil du blive iriteret over ,derfor droppede jeg motor helt

     

    gangle vist er der mange positioner med fta kanaler men det er sjovt de første par uger så ser man dem ikke .

    og vedr montage vægen skal være i 100% lod ,vedr og korigere for dette brug tykke skiver til og ligge imellem det løser problemer

     

     

     

     

    #64066
    ham
    Deltager

    Tak for kommentarerne – havde godt på fornemmelsen at det ikke bare kører med motorstyring. Må genoverveje sagen. Er også glad for som det fungere nu, men hvis det kunne gøres smartere ville det have været værd at prøve.

    #64067
    Anonym
    Gæst

    vedr motor skal man også lige huske at motoren skal kunne tåle og drive en fx 120 eller større skærm samt det rør man monterer på skal være godt tyk ,mit er 90mm tyk galv som er 180cm i jord

     

     

    #64069
    big
    Deltager

    ellers har du jo muligheden 1 parabol flere lnb’er

    som jet skriver, den SKAL være i lod, ellers misser du banen flere steder = 0 signal

    helt afhængig af hvad du gider se, er der vel i alt et par tusind FTA kanaler mellem 30w og 42e, men gider du kun de europæiske kan du klare det med 1 skål, og så er der vel nogle hundrede

    #64070

    big sagde
    helt afhængig af hvad du gider se, er der vel i alt et par tusind FTA kanaler mellem 30w og 42e, men gider du kun de europæiske kan du klare det med 1 skål, og så er der vel nogle hundrede

     

    Hej “ham”,
    Prøv at flytte manuelt på den ene parabol i en periode, så kan du jo prøve at se om der overhovedet er noget på en bestemt position som kan fange din interesse. Hvis det er nemt at komme til din parabol, så kan du tegne nogle tush streger så du hurtigt kan genfinde bestemte positioner. På den måde kan man lige gå ud og dreje parabolen til en anden position hvis man skulle få brug for det. Men som andre allerede har sagt, der er mange fta kanaler, men når det kommet til stykket, så er det begrænset hvor mange man bliver ved med at se på.
    Hilsen jens.peter.hansen

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button