Optag tv med Fullrate

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56158
    Pablo
    Deltager

    Hej med jer,

     

    Jeg skifter snart fra Yousee til FullRate idet jeg kan få mine kanaler meget billigere hos dem. Men man kan dog ikke optage eller noget via den medfølgende boks fra FullRate – den indeholder ingen Harddisk…Jeg har dog læst i deres forum, at det skal kunne lade sig gøre, at tilslutte en anden (endnu en) enhed som kan står for at optage…

     

    Jeg tænkte, at nu hvor i ved så meget om alle de nyeste dimser på markedet herinde så kunne det være, at i kunne anbefale mig en anden boks, som jeg kan bruge sammen med eller måske alene så jeg kan op tage FullRate tv via telefonstikket…

    Jeg håber meget i kan gøre mig klogere 🙂

    Ps. det ville bestemt ikke gøre noget, hvis valget af boksen også gjorde det lettere/billigere at koble mere end 1 tv til forbindelsen…pt. skal man købe endnu en boks fra FullRate til 59kr mdr….

     

    God aften!

    Mvh. Pablo

    #61010
    avh
    Deltager

    Som jeg forstår udbyder Fullrate IPTV og det gør det meget svært på grund af det lukket setup overhovedet at anvende andre bokse end dem, der tilbydes af leverandøren… 

    Det er noget andet med satellit, kabel-tv og antenneTV, der er normalt andre muligheder end leverandørens…

    Og netop kabeltv er meget let at anvende til flere fjernsyn..

    #61011

    Du kan tilslutte en harddisk optager via scart udgangen vil jeg tro. Men direkte digital optagelse er næppe muligt. 

    #61044
    Pablo
    Deltager

    Hej med Jer,

    Jeg tænkte på, er det ikke muligt, at sætte en boks ind imellem FullRate boksen og mit TV…de bliver jo forbundet via HDMI…?

     

    Har læst nogle steder at det ikke er muligt, at optage direkte via HDMI grundet copy rights – men mange TV kan da optage det de viser – mit kan dog ikke…

     

    Hvis det er ikke er muligt, via en anden boks – er det så muligt, via mit mediecenter – det har dog ingen tv tuner eller lign. så det er en ekstern enhed som skal købes og tilsluttes hvis det er…

    #61045
    avh
    Deltager

    Man kan i nogle tilfælde godt tilslutte IPTV til et mediacenter.

    Det kræver ikke noget hardware i mediacenter, udover netkort. Software f.eks. dvbviewer..

    Og boksen fra udbyder anvendes ikke..

     

    Det gælder f.eks. TDC’s home trio, men det har ikke nogen værdi, fordi der kun kan ses/optages ikke ret mange kanaler af interesse…

    Resten er krybteret og man kan ikke få cam/smart card som kendes fra DVB-T.

    Det er krybteret på anden vis…

     

    Det ser ud til at man mere eller mindre er tvunget til at anvende IPTV på udbyderens udstyr…

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button