Nyt tv! Hvad skal man vælge Full 3D? eller ej, eller skal man vente ??

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56043
    hanzen
    Deltager

    Hej folkens.

     

    Det sidste lange stykke tid har jeg kigget rigtig meget på diverse LED tv.

    Jeg står og skal have skiftet det i stuen ud, så det kan komme ind i soveværelset istedet.

    Men er lidt i tvivl om hvad man skal vælge.

     

    Vil gerne når man afligevel skal invistere i et tv være “klar” så meget man kan være til fremtiden.

    Her tænker jeg både 3D (hvis man engang syns det kunne være sjovt)

    Men tænker også det nye T2, eller lign. der kommer inden for et par år til 5 måske.

    Hvilket jeg læste om var kommet til England her for kort tid siden.

     

    Nogen snakker om at der til sommer kommer bedre (LED) 3D tv men ved ikke om dette er korrekt eller om folk bare snakker.

    Hvad vil i gøre hvis i var i min position?

     

    Havde kigget lidt på denne model – Samsung 46 LED UE46D8005

     

    Synes Samsung har et lækkert design, dog er dette ikke vigtigst det skal self. være et godt tv.

    Når jeg skal ud og købe et TV, gider jeg ikke at skulle have diverse boxe sat til ved siden af.

    Så det skal også være en model der har de diverse tuner indbygget (DVB-C/T & 3D hvis man kan få det allerede) ?

     

    Håber i kan komme med et par gode hints til hvad jeg skal være opmærksom på & evt. et forslag hvis i skulle ud og købe et TV idag.

     

    Pft.

    Venlig hilsen

    Morten Hansen dk

    #60310

    Hvis du forventer at vil bruge signal fra almindelig tv antenne, så synes jeg det vil være dumt ikke at købe en skærm med DVB-T2.

    Samsung har DVB-T2 i deres nyeste modeller, Mener LG kommer med DVB-T2 modeller i maj og Sony har også DVB-T2 modeller.

    Har ikke lige overblik over modelnumre og 3D understøttelse. Mener de fleste kommer med 2011 modellerne i de seneste og den kommende måned, så det med bedre 3D LED til sommer har jeg ikke lige hørt om.

    Men vil om muligt anbefale at afprøve betjeningen af de forskellige mærker også i forhold til, hvad du bedst synes om. Der er både design, specifikationer, billede og betjening at tage hensyn til. 

    #60311
    reslfj
    Deltager

    hanzen sagde

    Men tænker også det nye T2, eller lign. der kommer inden for et par år til 5 måske.

    Hvilket jeg læste om var kommet til England her for kort tid siden.

    DVB-T og DVB-T2 skal bruges hvis dit signal kommer via en antenne – og ikke i andre tilfælde. Hvis du nu bruger kabel-tv og ikke har flytteplaner, så synes jeg DVB-T2 er lidt unødvendigt – for netop dig – men bruger du antenne, er det mere rimeligt at købe et sådant apparat. Bruger du kabel-tv (som oftest youSee/Stofa) så kommer der senere i år en ny standard DVB-C2, men det vare nok 6-9 mdr. før de første fjernsyn kommer i forretningerne. youSee indfører det næppe for standardpakkerne lige straks. Men nu ved du det.

     

    Nogen snakker om at der til sommer kommer bedre (LED) 3D tv men ved ikke om dette er korrekt eller om folk bare snakker.

    3D vil ikke blive sendt i noget omfang med DVB-T pga. kapacitetsproblemer. Sverige tester 3D via DVB-T2 – ligesom nogel kabel udbydere laver forsøg / demo udsendelser. 3D er først under standardisering mht sendestandard, men via HDMI er det vel en anden sag.

    Så det skal også være en model der har de diverse tuner indbygget (DVB-C/T & 3D hvis man kan få det allerede) ?

     

    Stort set alle fjernsyn med tuner har nu DVB-C/T og som Bo skriver har mange nu DVB-T2 (og normalt samtidig også C/T) Det kan jo godt være de nye modeller er lidt dyrere i starten.

     

    Lars   smile

    #60313
    langkawi
    Deltager

    Helt klart købe et der kan 3D, hvis man alligevel skal ud og invistere penge i en ny skærm!!!  Ikke fordi jeg synes 3D er specielt godt – endnu da… og især hvis pengene ikke er afgørende, og hvis vi taler om en stor skærm, der alligevel koster en pæn portion penge, og som skal holde flere år.
    Skærmen skal kunne alt med de nye signaler. Alt!  DVB-T2 o.s.v. o.s.v.  Ellers vent!
    (min holdning) cool  

    #60321
    martin
    Deltager

    For lige at tilføje endnu en feature, ville jeg personligt se på muligheder for netværk/internet. Mener det er Sony dom har integreret Sputnik. Kan man finde et tv, som kan streame podcasts, ville jeg vælge det. På den måde kan man se mange programmer fra DR og mange andre udbydere. En mulighed er også streaming af video fra lokalnetværket, uden at skulle tilføje en set-top-box eller ligende.

    Desværre er det lidt småt med tjenester i Danmark. Love Film er begyndt at streame film i England og mon ikke også at det kommer til Danmark på et tidspunkt.

    Udover det, kan jeg kun tilslutte mig det, som andre har skrevet 🙂

    #60322
    Anonym
    Gæst

    Er det 3D, du går efter, så ville det da være bedre, at vente lidt på de “brilleløse” 3D-TV, synes jeg…

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button