Ny Sat box 4K

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #85502
    Winsnot
    Deltager

    Hej

    Da min gammel ClarkTech Sat boks (ET-9000) har beslutte sig for at lave livet 🙁

    Så skal jo finde en afløser til den og der ville jeg høre om der var nogle der kunne give mig en grundt til om det kunne svare sig og købe en sat boks der understøder 4k

    Så jeg ville høre om der var nogle der har erfaring med sådan en boks

    Det er jo ikke lige frem over mange kanaler man finde i 4K, Viasat som ikke er særlige aktuelt for mig da jeg ikke har den store interesse i sport og så kan jeg finde et par demo kanaler på Astra

    De krav jeg har er at det skal være noget i stil med ClarkTech’en, alså Linux/enigma OS og muligehed for at styre over webinterface og gerne transcode til mobil over nettet

    Sådan en Fullband tuner kan jeg bruge et standart lmb til det ?

     

    #85504

    En Vu+ Uno 4K ville nok være et godt bud. Du skal have en Unicable LNB for at udnytte alle 8 demodulatore.

    Brugeroverfladen og webinterface, transcode er muligt på den.

    http://www.vuplus.com/sub/sub0115.php

    Dreambox DM920 kunne være en anden mulighed.

    #85505
    Winsnot
    Deltager

    Det er også de to modtager jeg har kigge på og så gigablue MEN forskellen mellem de tre har jeg svært ved at finde ud af, for det er jo ikke altid at man kan regne med at du også kan udnytte alle de ting de nu reklamer med at de kan fordi at det er “fremtids udvidelse” som der kommer support til “en gang i fremtiden” hvis det bliver udviklet 🙂 (ikke lige fordi at jeg kan komme med et eks på noget lige pt men har da være ud for det i andre tilfæld)

    VU+ duo har jeg været lun på før 🙂

    og dreambox havde jeg før

    Gigablue kender jeg ikke noget til men minder meget om de to, efter hvad jeg kan læse mig frem til

    ang. lmb havde jeg en mistanke om at jeg nok skulle havde en anden lmb men det skader vel heller ikke at få den udskifte for den jeg har nu har nogle år på dagen 🙂

    Sådan en FBC tuner der. Kan den samarbejde med motorstyrening ?

     

    #85516
    tlk
    Deltager

    Der kommer en ny octagon sf 5008 som er efterfølger til 4008 i år.hvis du kan vente på det.

     

    #85525
    Winsnot
    Deltager

    Jeg kan finde pris osv. på Octagon 4008 MEN ikke nogle dato eller pris på 5008’eren

    Fandt et forum hvor der var en der skrev April md. den skulle komme

     

    Jeg har fundet et “tilbud” på en GigaBlue UHD UE 4K til 1900 (med fragt)

    Dansk Webshop

    Der er så godt nok kun plads til et CA modul (men har heller ikke mere) ellers ser den ud til at klar mit behov med muligehed for en tuner mere hvis skulle få brug for det

     

    #85526
    Anonym
    Inaktiv

    Den 5008’er fra Octagon kommer du nok til at kigge langt efter, for det ser ud til at den aldrig nogensinde kommer. Den som skulle være dens forgænger, 4008’eren, har også fået del drøje hug af de Tyske forbrugere for at være lidt af en lorte boks, så det er nok der i at man skal finde svaret på at 5008’eren ikke er kommet endnu og nok aldrig gør det.

    Jeg kan ikke kunne udtale mig om Gigablue’s UHD bokse, men dem peger Tyskerne faktisk på som et bedre alternativ til Octagon.

    Du kan eks. se en mini review af den model du har kigget på her:
    http://www.youtube.com/watch?v=u7K-eUivK64

    Den her er Quad 4K’eren, som en anden anmelder har kigget mere grundigt på:
    http://www.youtube.com/watch?v=6iTNU1CUM6U

    #85528
    tlk
    Deltager

    Til den pris på gigablue er det vanskeligt at finde et bedre alternativ men ellers vil jeg vælge vu+ uno/ Dreambox 920 da jeg ved det er med HDR.

     

     

    #85536
    Winsnot
    Deltager

    Hej Per

    Nu har jeg et problem med at jeg ikke fatter en bjælde tyske 🙁 (meget lidt)

    Den sidste video er der nogle gode ting omkring brugen af den bla. webinterface som er det jeg havde i min boks (ClarkTech) og mobil aps men skal man stadigvæk lave portforwarding osv, for at det virker forstod jeg ikke noget om

    men han snakker noget om den hdmi in, er det bare et gemmengangs stik ?

    for jeg kunne ikke forstille mig at man havde mulighed for at optage signalet for så er der jo nogle der få ondt i røven 🙂

    Jeg prøvet at gå ind på hans side og få google til at oversætte den men der stod ikke noget om hdmi’en men mere grundlægene ting om dem, dog lidt mere udbydene end jeg ellers har fundet om den

    og til TLK

    HDR er jeg lidt i trivl om det er boksen eller tvet der skal håndter det ?

    jeg har et Sony 4k tv med HDR (sidste års model)

    Det er også derfor at jeg spekuler på den (gigablue) prisen contra eks. Dreambox’en

    og jeg kan godt leve med at kun havde et CA modul (med den prisforskel)

     

    #85540
    Anonym
    Inaktiv

    Den HDMI in som at Gigablue Quad’en har er et gennemgang stik, det er hvad det “durchschleifen” (gennemsløjfe) som han snakker om betyder.

    Men ja, det er nok GigaBlue UHD UE 4K du nok skal kigge på, da den trods alt er væsentlig billigere end eks. Dreambox’en.
    Jeg har også kigget lidt på de tests om den fra et par forskellige respekterede Tyske digital magaziner og deres konklusioner er alle Sehr Gut (Rigtig God), hvilket er det absolut højeste at man kan få i tests i Tyskland.

    #85541
    Winsnot
    Deltager

    Det regnet jeg som sagt også med at det nok var

    Jeg har fire HDMI stik i Sony’en så det er ikke lige et problem med at jeg mangler HDMI indgange

    Det er den lille prik mere ved Gigablue’en at jeg har muligehed for en ekstra tuner,

    der mangler ved VU+ uno, så skal jeg over i solo/ultimo men så ryger også op

    Som sagt kan jeg ikke tysk men engelsk kan jeg forstå og der aver det mig at der ikke findes så mange engelske kanaler i forhold til tyske

    #85547
    Anonym
    Inaktiv

    Det regnet jeg som sagt også med at det nok var Jeg har fire HDMI stik i Sony’en så det er ikke lige et problem med at jeg mangler HDMI indgange Det er den lille prik mere ved Gigablue’en at jeg har muligehed for en ekstra tuner, der mangler ved VU+ uno, så skal jeg over i solo/ultimo men så ryger også op Som sagt kan jeg ikke tysk men engelsk kan jeg forstå og der aver det mig at der ikke findes så mange engelske kanaler i forhold til tyske

    Selv på 28.2 er det blevet sådan efter at de smed en forbandet masse af de Engelske kanaler over på UK Spotbeam, hvor der så stort set kun er affaldskanalerne tilbage at man kan modtage uden problemer. Det er derfor jeg skrottede den position dengang og flyttede over på 19.2, fordi jeg sagtens kan forstå Tysk.

    #85548
    tlk
    Deltager

    Der var en som skrev på det her forum at han havde en octagon 4008 og var godt tilfreds. 4008 var en af de første bokse med 4k og er sikker på at 5008 når den kommer vil lægge sig i pole position.

    Havde samme problem som dig med at min boks begyndte at være ustabil og ikke altid vil virke. Fandt ud af at mit nye tv købt slut 2017 var meget bedre til at modtage svage signaler fra parabol.

    #85579
    Winsnot
    Deltager

    Hej Per

    Det udtryk har jeg ikke lige hørt før i sådan et samhæng her 🙂

    så vil jeg takke mange gange for hjælpen og forslag jeg har fået og prøver lykken med gigablue’en på det grundlag jeg har beskrevet tidligere

     

    OG særlige tak til Bo for at havde denne dejlige side og forum kørene

     

Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button