Mux1 er god – Mux2 er dårlig

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57138
    Piil
    Deltager

    Hej

    Mit problem er at mit fjernsyn modtager Mux1 med en kvalitet på 100, men kun Mux2 med en kvalitet på 50 hvilket betyder at Mux2 kanalerne pixelere.

    Er der nogen der har en forklaring og forslag til løsning til dette problem ?

     

    Hilsen Rasmus

    #66595
    mich
    Deltager

    Piil sagde
    Hej

    Mit problem er at mit fjernsyn modtager Mux1 med en kvalitet på 100, men kun Mux2 med en kvalitet på 50 hvilket betyder at Mux2 kanalerne pixelere.

    Er der nogen der har en forklaring og forslag til løsning til dette problem ?

     

    Hilsen Rasmus

    Har du Yousee / Stofa ready kabler eller ældre kabler måske med plastik hætter på stikkene ?

    #66596
    nomaden
    Deltager

    Piil sagde
    Hej

    Mit problem er at mit fjernsyn modtager Mux1 med en kvalitet på 100, men kun Mux2 med en kvalitet på 50 hvilket betyder at Mux2 kanalerne pixelere.

    Er der nogen der har en forklaring og forslag til løsning til dette problem ?

     

    Hilsen Rasmus

    Er det den rigtige sender du tager mux2 fra? 

    #66597
    Piil
    Deltager

    – Er det den rigtige sender du tager mux2 fra? 

    Jeg modtager både mux 1 og 2 fra senderen ved Jyderup.

     

    – Har du Yousee / Stofa ready kabler eller ældre kabler måske med plastik hætter på stikkene ?

    Jeg modtager signal via egen antenne på taget. Kablet er under 3 år gammelt og alle samlinger er lavet med F-connectorer. Der ud over har en en aktiv antenne med selvstændig triax strømforsyning.

    #66598
    nomaden
    Deltager

    Piil sagde
    – Er det den rigtige sender du tager mux2 fra? 

    Jeg modtager både mux 1 og 2 fra senderen ved Jyderup.

     

    – Har du Yousee / Stofa ready kabler eller ældre kabler måske med plastik hætter på stikkene ?

    Jeg modtager signal via egen antenne på taget. Kablet er under 3 år gammelt og alle samlinger er lavet med F-connectorer. Der ud over har en en aktiv antenne med selvstændig triax strømforsyning.

    Hvor langt har du til senderen og er der måske nogle hjælpe sender du kan modtage der er tæt på der hvor du bor?

    #66669
    lytro
    Deltager

    Piil sagde
    – Er det den rigtige sender du tager mux2 fra? 

    Jeg modtager både mux 1 og 2 fra senderen ved Jyderup.

     

    – Har du Yousee / Stofa ready kabler eller ældre kabler måske med plastik hætter på stikkene ?

    Jeg modtager signal via egen antenne på taget. Kablet er under 3 år gammelt og alle samlinger er lavet med F-connectorer. Der ud over har en en aktiv antenne med selvstændig triax strømforsyning.

     

    Aktiv antenne — tæt ved en sender kan overstyre signalet. 

    Mux 1 og Mux 2 ligger i den høje ende af UHF båndet.

    Hvad ligger signalstyrken på ??

    Det er altid fint med et godt signal, men jeg har set, at nogle tror det er bedre med et kraftigt signal, men her er det digitale signal følsomt for overstyring.

    Lynge smile

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button