Mux problemer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55865
    langkawi
    Deltager

    Hej

    Jeg har købt en pæn stor UHF yagi antenne, med forstærker, til min PVR med boxer abb.
    Jeg bor i Gelsted på Vestfyn. Cirka midt mellem Odense og Middelfart. Jeg bor i et hul hvad telefon og tv-signaler angår. Stort set alle naboer, der ikke er med på fællesantennen, har mange meter høje master, for at kunne se dansk og vel især tysk tv.

    Nu har jeg i flere dage forsøgt at få alle mux'er til at komme ind med et godt signal. Det er ikke let…. Uanset hvor mange gange jeg har rettet på antennen, så er der altid en af mux'erne der ikke kommer ind med mere end et middel godt signal. Det er ikke de højeste frekvenser der altid volder problemer, der kan lige så godt være kanal 22 som kanal 49.
    Jeg vil helst modtage signalerne fra Tommerup-senderen (Fyn), men kan også modtage både tv-syd (Åbenrå) og tv-øst (Hedensted-Varde). Hidtil bedste resultat er kommet ind fra Tommerup-senderen.

    Sjovt nok kan jeg også fange, hvis jeg altså drejer antennen i den retning, rigtig mange tyske kanaler – jeg gider bare ikke se dem!
    Har da en lille sjov historie om de tyske kanaler. Mens jeg monterede og samlede antennen, havde jeg lagt antennen på spisebordet. Jeg gik hen for at foretage en kanal søgning, det kunne jo være, at der var hul igennem til de danske kanaler, allerede men antenne var indendørs. Det var der! Og det væltede ind med tyske kanaler!

    Det drejer sig for mig om, at få de danske ind i perfekt stand.
    Er det nogle problemer I andre også har oplevet, eller er det geografien hos mig, der volder problemer?

    Gode råd modtages med tak.

    #59421
    lytro
    Deltager

    Har du prøvet uden forstærker ??

    Det kunne være, du har en overstyring.

    Hvis der er svære modtagere forhold, har jeg med held brugt en gitterantenne.

     

    Lynge sf smile Forum

    #59422
    langkawi
    Deltager

    Jeg startede med en simpel stue-antenne. Det var no good!
    Så købte jeg faktisk en gitter-antenne. Den fik jeg pengene tilbage på. Mange fejl i billede og kun 2 mux blev det til.

    #59424
    nomaden
    Deltager

    Du skal ha en til at se hvor meget signal du har på din mux og fortæller dig når den er højst. Jeg har antenne rotor på og kan stå og fin justere min antenne og se hvor der er best signal på min modtager.Big Smile

    #59425
    reslfj
    Deltager

    nomaden sagde

    Du skal ha en til at se hvor meget signal du har på din mux og fortæller dig når den er højst.


    Var det ikke en ide med en prof. antenne installatør, der kender området – og evt. en pris forud.

     

    Lars   Smile

    #59429
    langkawi
    Deltager

    Det kan da godt være, at jeg skal tage en omgang mere på stigen, og få konen til at være dommer.

    En installatør?  Er vist for stolt en handymand til den slags Approve

    #59431
    nomaden
    Deltager

    Kan du prøve at tage Svendborg senderen det kan være den går bedre ind. Jeg tager Videbæk ca 40 km væk men Viborg er kun 20 km væk og gir problemerCrazy. Nogle af mux´ erne tager jeg fra Varde ca 80-90 km væk da de ikke er gode fra VidebækCrazy. Det kan drille, er dit kabel nyt?

    #59432
    langkawi
    Deltager

    Tommerup og Svendborg sender på samme frekvens og begge horisontalt i fgl oversigten her på sitet.

    På skærmen står også ” tomm-svbg ” eller noget i den retning, der hvor der vises netværk.

    Og ja, nyt kabel er anvendt.

    #59433
    nomaden
    Deltager

    Så er det bare med at komme i gang med at justere antennen og se om i kan få det til at køre.icon smile dk Forum

    Der er en billig antenne rotor til salg for 200 kr på Gul og gratis ved antenne udstyr. Får du den er det nemt at se hvor signalet er best og du kan justere den lige efter den mux du vil se

    #59465
    langkawi
    Deltager

    Kan birketræer forstyrre et UHF signal??

    Hvis ja, er der så noget om at man kan slå træer ihjel med kobbersøm?
    Hvem har 5 kobbersøm billigt til salg?

    #59466
    Anonym
    Gæst

    Ja, træer KAN godt forstyrre – men hvordan du kommer af med dem?

    #59467
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Kan birketræer forstyrre et UHF signal??

    Hvis ja, er der så noget om at man kan slå træer ihjel med kobbersøm?
    Hvem har 5 kobbersøm billigt til salg?


    ville Du ikke ønske Din antenne sad indendørs i det vejr vi har nu?

    MVH Per

    http://www.antenne.dk

    #59473
    langkawi
    Deltager

    Godt spørgsmål Turbo!
    Har hørt man kan slå træer ihjel ved at baske et kobbersøm ind i dem…. men tør jeg det?? Embarassed

    Nix Per!
    Vores loft skal der kravles rundt på, så det kan jeg godt undvære Wink

    #59474
    per drage
    Deltager

    langkawi sagde

    Godt spørgsmål Turbo!
    Har hørt man kan slå træer ihjel ved at baske et kobbersøm ind i dem…. men tør jeg det?? Embarassed

    Nix Per!
    Vores loft skal der kravles rundt på, så det kan jeg godt undvære Wink


    Det ville da også være synd at dræbe birketræerne det vil alligevel ikke løse problemet

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59477
    langkawi
    Deltager

    Det vil i hvert fald løse mit problem med paraboler! Approve

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button