mosaik på yousee trods tæt instalation

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57169
    Anonym
    Gæst

    Vi har lige haft besøg af en dktv teknikker som konkluderede at kabler og stik mv var i fin stand og signal niveauer var ok.

    men der kommer stadig mosaik på kanaler som fx tv3,k5,zdf,svt1+2, tilslutnings kabler til slutdåser er ligeledes yousee kabler.

     stikket ude i vej skabet havde et knæk og er skiftet men det har ikke hjulpet

    hvad kan være årsagen for de gode ideer er opbrugt.

    #66781
    hans123
    Deltager

    jetdirect sagde
    Vi har lige haft besøg af en dktv teknikker som konkluderede at kabler og stik mv var i fin stand og signal niveauer var ok.

    men der kommer stadig mosaik på kanaler som fx tv3,k5,zdf,svt1+2, tilslutnings kabler til slutdåser er ligeledes yousee kabler.

     stikket ude i vej skabet havde et knæk og er skiftet men det har ikke hjulpet

    hvad kan være årsagen for de gode ideer er opbrugt.  

    Når du har haft besøg af en tekniker må man formode at han var dygtig nok !

    hvad med dine slutdåser og evt samlinger på kabel fra vej til TV er de HF tætte ?

    En samling som er “utæt” kan nemt ødelægge installation.  

    Hvad viser dit TV af signal niveau ?

    #66783
    Anonym
    Gæst

    alle samlinger er lavet efter de anvisninger jeg har fået fra homeconnect og comega og fstik er de her nye der krimpes når der spændes til.

    fra slut dåse til tv er yousee kabler jeg har fået af dem ub

    signal niveau er 78% og signal kvalitet er 100

    teknikkeren siger det er ok

    #66784
    Anonym
    Inaktiv

    Måske er TV’et eller din boks kaput? Prøv at kople noget andet modtage udstyr på og se hvordan det så ser ud.

    #66785
    Anonym
    Gæst

    2 forskellige sony tv

    1 samsung h8900n optager 

     

    problemet er på alle 3 så det er nok usansynligt.

    #66786
    mofopupa
    Deltager

    Kvalitet af egen antenne installation for YouSee kabel TV.

     

    Jeg har for ganske nylig være igennem et lignende forløb. I ejendommen, hvor jeg bor, indgik ejerforeningen med YouSee aftale om opgradering, så beboerne kunne få bredbånd gennem YouSee tillige med bland selv kanaler. TDC ved datterselskabet Dansk Kabel TV afsluttede dette arbejde i marts d.å.

     

    Jeg besluttede at udnytte det ny tilbud. Jeg indgik aftale med lokal el-installatør om opsætning af vægudtag i

    3 forskellige opholdsrum. Vægudtag er forbundet til antenneforstærker. Alt grej og kabler er Triax og indkøbt hos AV Connection A/S.

     

    Efter afslutning af arbejde fra DKT blev jeg ramt af pixel fejl. Særlig slemt var visse kanaler som Discovery og NG. Jeg benyttede ind til for nylig 2 stk. Samsung TV, et 40” årgang 2008 og et Samsung 26” årgang 2009. Jeg havde ca. 4 besøg af såvel DKT som YouSee. Disse teknikere kunne ikke finde fejl på antenne installation.

     

    Ved det sidste besøg blev jeg om mit 40” Samsung 2008 af YouSee vejledt således:

     

    1. Tuner i TV er ikke god nok og det er denne, som er årsag til pixel fejl.
    2. Alternativ: lad TV reparere med udskiftning af tuner. Pris ca. DKK 2.500 – 3.000.
    3. Alternativ: Anskaf en YouSee boks. Ulempe pris mdl. DKK 99 og flere fjernbetjeninger.
    4. Alternativ: Køb dig et nyt TV.

     

    Jeg valgte den sidste løsning og har skiftet til to nye LG TV et stk. 43” og et 32”. Det sidste blev leveret i går. Herefter forekommer der ingen pixel fejl:

     

    Min egen konklusion:

     

    De gamle Samsung TV fra 2008 og 2009 har åbenbart ikke været tilstrækkelig HF tætte.

     

    Supplerende problem:

     

    Jeg havde hos YouSee også bestilt en 100 Mb / 20 Mb internet forbindelse via kabel net. Dette var til afløsning af en 10 Mb ADSL forbindelse hos Telia. Min stationære PC er forbundet til router / modem med kabel. Når jeg anvendte YouSee forbindelsen, kunne min PC ikke fastholde forbindelsen. Med Telia ADSL var der derimod ingen problemer. Ved det sidste besøg fra TDC kom dommen. Mit net kort var ikke konfigureret til YouSee hastighed på kabel net. Jeg tilkaldte en PC tekniker, som udskiftede net kort. Herefter fungerede min PC problemfrit.

     

    Så til jetdirect, du bør undersøge, om du måtte have samme problem med tuner, som jeg har beskrevet oven for.

     

    Mange hilsner

     

    mofopupa

    #66787

    Hvis YouSee tekniker kunne komme med en YouSee boks og teste og fejlen stadig kan påvises ved denne, så skulle man vel mene at det er så må være YouSee’s del af anlægget der er problemet?

    #66788
    Anonym
    Gæst

    der kommer teknikker igen i morgen så må vi se hvad der sker.

    #66789
    player
    Deltager

      Et sted blev det nævnt i København at TDC havde en sender siddende i en af sine egne master, som selvfølgelig sendte på samme kanal som i et nærliggende TV kabel-net.

    #66790
    Anonym
    Gæst

    teknikkeren nævnte faktisk noget om en dab sender men det var ikke en der var i nærheden af os og den havde en svag sende styrke 

    #66791
    Anonym
    Gæst

    nu er der fulgt et par kananer i et par dage og det her ser mystisk ud, der kommer mosaik hver 5 minut,nedenstående er for i går aftes

    der er ikke noget på adressen der opdaterer sig hver 5 minut.jeg har haft router,harddisk optager,sat boks slukket og det var ikke dem der laver numre.

     

    26-maj DISCOVERY 14:46
    DR1 18:07
    DR1 18:26
    TV2 19:22
    DR1 20:47
    DR1 20:49
    DR1 20:53
    DR1 21:04
    DR1 21:09
    DR1 21:13
    DR1 21:18
    DR1 21:23
    DR1 21:27
    DR1 21:41
    TV2 22:47
    TV2 22:51
    TV2 22:56
    TV2 23:01
    TV2 23:06
    TV2 23:10
    TV2 23:15
    TV2 23:19
    TV2 23:24
    TV2 23:29
    TV2 23:33
    TV2 23:38
    TV2 23:43
    TV2 23:47
    TV2 23:52
    TV2 23:57

    #66792
    Anonym
    Inaktiv

    En tanke kunne være hvis du anvender splittere til at fordele signalerne til de forskellige TV’ere.

    Her i huset har vi trukket kraftige antenne kabler, hvor der er anvendt Triax sløjfe dåser i hvert rum og så en Triax slut dåse i det sidste rum. For så at have optimal signal styrke og kvalitet hele vejen igennem, der har vi en Triax antenne forstærker sidende der hvor signalet kommer ind i huset.

    #66793
    C. Johansen
    Deltager

    Til Jetdirect:

    Man kan selvfølgelig kun gætte; men der er jo ikke mange muligheder tilbage, når du er helt sikker på, at dine kabler og stik er tætte, og at det selvfølgelig heller ikke skyldes samme fejl på flere apparater.

    Jeg synes, at konklusionen må blive, at der er fejl på signalet fra You-See. Ikke lokale forstyrrelser, men problemer der opstår tidligere i signalforsyningen fx i forbindelse med periodisk opdatering/check af signal.

    #66794
    Anonym
    Gæst

    Den konklusion hælder jeg selv til. 

     

    Her i onsdags var der et fiber kabel der blev gravet over som forsynede vores antenne forening.

    Yousee stiller deres sende vogn op så de mest brugte kanaler kan sendes ud på foreningens net, her var der ingen problemer med signalet

     

    Så er det ikke svært og se hvem der har et problem

     

    Vedr tæthed af anlæg man må jo tro på at når teknikkeren siger det er tæt så er det.

    #66795
    C. Johansen
    Deltager

    Jeg tror helt bestemt, at dit anlæg er tæt, men at problemet opstår inde i You-See’s system. Det kan måske være en opdatering af EPG’en, som giver forstyrrelser hvert 5. minut. Det kan måske også være en utæthed i et teknikskab ved et vejkryds, hvor lysreguleringen kan forstyrre. Det er kun gætterier, men til gengæld synes det oplagt, at der er fejl på det signal, du får leveret. At din signalkvalitet måles til 100%, er vel kun et udtryk for, at der ikke kommer forstyrrelser lokalt. Kan du få teknikeren til at måle signalkvaliteten til 100% og så samtidig se forstyrrelserne?

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button