Modtagertip: Octagon sf4008

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #71820
    ClausS
    Deltager

    Jeg har for nylig taget springet og investeret i en Octagon sf4008 4K sat-modtager (som kan udvides med et DVB-T modul). Hovedsageligt til brug for modtagelse af franske kanaler på 5W. Det startede egentlig med at jeg købte et Fransat modul og programkort, så jeg kunne modtage de 27 franske “gratis” kanaler, der for en stor dels vedkommende sender film og serier med originalt lydsprog. Derfor er de kodet og kræver programkort, som dog er forholdsvis billigt og let at få fat i.
    Efter at have kigget på Lyngsat kunne jeg se, at de samme kanaler sendes ukodet i Multistream format, som ikke kan modtages af almindelige sat-modtagere. Men Octagon modtageren kan vise dem og det er de samme kanaler som Fransat kanalerne: Stort set alle i HD og mange med valget mellem fransk og originalt lydsprog. Som en ekstra bonus sendes der også ca. 30 italienske kanaler i samme format fra samme satellit – og mange af dem har også multikanallyd. Oveni hatten har de franske kanaler i multistream-formatet (men ikke de kodede Fransat kanaler) 7 dages epg.

    Ekstra-ekstra bonus: Der er også fuld epg på Freesat-kanalerne på 28.2 øst med Octagon-boksen, hvis man er så heldig at kunne modtage dem.

    Glimrende tuner, som hermed får mine varmeste anbefalinger. Den fås med flere kombinationer af tunere. Her et eksempel: https://www.satking.de/Empfangstechnik/Satelliten-Receiver/HDTV-Receiver/Octagon-SF4008-Triple-4K-2x-DVB-S2X-E2-Linux-UHD-Receiver-ohne-HDD.html

    PS: Multistream kanalerne kræver en ret stabil signalstyrke på ca. 12dB for at kunne modtages, men det er ikke det store problem msatellitten på 5W.  Jeg modtager dem på en Wavetoriodal T55 i Nordvestjylland. Her kan der dog være udfald i regvejr. Specielt på de franske kanaler. En 80cm skærm bør nok foretrækkes, men større behøves ikke.

     

    Mvh. Claus

    #71836
    dlr
    Deltager

    Hej Claus

    Jeg kan ikke længere modtage tv fra England og ønsker ikke at se synkroniseret film / serier. Jeg kendte ikke til Fransat før jeg læste dit indlæg.

    Du skriver at det er nemt at skaffe et modul og kort så mit spørgsmål er derfor hvor du købte det henne? Skal man bruge en adresse i Frankrig?

     

    Mvh Dennis

    #71837
    ClausS
    Deltager

    Hej Dennis

    Jeg købte et kort og et ci modul på ebay. Det kom efter en uges tid. Det kræver ikke en fransk adresse. Hvis du registrerer dig på fransat.fr, når du har fået kortet, (bare med en fake fransk adresse) får du nogle tilvalgskanaler gratis i minimum 14 dage (Sport, film, serier m.m.) Efter mine 14 dage var udløbet fik jeg 14 dage mere, så det var jo fedt nok 🙂

    Et lille minus: Med mindre du køber en dedikeret fransat-modtager, får du ikke epg med – desværre.

    #72277
    ClausS
    Deltager

    Hej Claus Jeg kan ikke længere modtage tv fra England og ønsker ikke at se synkroniseret film / serier. Jeg kendte ikke til Fransat før jeg læste dit indlæg. Du skriver at det er nemt at skaffe et modul og kort så mit spørgsmål er derfor hvor du købte det henne? Skal man bruge en adresse i Frankrig? Mvh Dennis

    Hej Dennis

    Hvis du stadig er interesseret kan du købe mit Fransat modul og kort. Det virker fint i mit Samsung TV, men jeg har ikke brug for det mere, da jeg modtager de samme kanaler via Multistream i stedet.

    #72309
    dlr
    Deltager

    Hej Claus Jeg kan ikke længere modtage tv fra England og ønsker ikke at se synkroniseret film / serier. Jeg kendte ikke til Fransat før jeg læste dit indlæg. Du skriver at det er nemt at skaffe et modul og kort så mit spørgsmål er derfor hvor du købte det henne? Skal man bruge en adresse i Frankrig? Mvh Dennis

    Hej Dennis

    Hvis du stadig er interesseret kan du købe mit Fransat modul og kort. Det virker fint i mit Samsung TV, men jeg har ikke brug for det mere, da jeg modtager de samme kanaler via Multistream i stedet.

    Hej Claus

    Jeg droppede det da jeg så priserne, men hvis du har en fornuftig pris vil jeg overveje det.

    #72310
    ClausS
    Deltager

    Jeg tænker 750 Kr.

    #72311
    dlr
    Deltager

    Hej Claus

    Jeg takker nej, men du skal have tak for tilbuddet.

    #72319
    Anonym
    Inaktiv

    Til gengæld har han heller ikke lov til at sælge det kort alligevel, fordi kortet er skide ulovligt, både for ham at være i besiddelse af og andre at købe af ham, fordi det er en overtrædelse af lovene om ophavsret.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button