Modtagelse af ALLE kanaler på 9 gr. øst???

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55822
    Safarii
    Deltager

    Hej.

     

    Nogen der har erfaringer med sat-positionen 9 gr øst.?

    Jeg har læst læst anmeldelsen her fra siden men men men….

     

    Jeg bor på fyn/og bruger en Triax Unique 105cm x 115cm skærm, med Triax 0,3 db uni-lnb. Lnben sidder præcis midt ud for skærmen, og kan sagtens fint modtage signalet / nogle kanaler fra 9 gr øst, men langt fra ALLE kanaler!!

     

    Nogen der ved, hvad der præcist skal til, for at trække alle kanaler ind???

    #61273
    per drage
    Deltager

    Safarii sagde

    Hej.

     

    Nogen der har erfaringer med sat-positionen 9 gr øst.?

    Jeg har læst læst anmeldelsen her fra siden men men men….

     

    Jeg bor på fyn/og bruger en Triax Unique 105cm x 115cm skærm, med Triax 0,3 db uni-lnb. Lnben sidder præcis midt ud for skærmen, og kan sagtens fint modtage signalet / nogle kanaler fra 9 gr øst, men langt fra ALLE kanaler!!

     

    Nogen der ved, hvad der præcist skal til, for at trække alle kanaler ind???

    Dæknings mæssigt er der ingen problemer, så det skyldes sikkert et delvis defekt lnb, eller at Du skal ind og finde de manglende kanaler manuelt i Din modtager

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61276
    langkawi
    Deltager

    Hvad med modtageren? Er det en gammel boks fra f.eks Viasat eller CD?
    I så fald kan du næppe finde alle kanalerne…

    #61279
    Safarii
    Deltager

    Hmm.. modtageren er en helt ny Dreambox Dm 500 HD, og hvad angår dækningskortet fra sattelitten 9 gr. øst, så skulle modtagelse af alle kanaler jo umiddelbart være meget muligt i danmark.

     

    Har lige idag, prøvet med andet lnb-hoved, og indtastning/søgningen af manuelle frekvenser, men desværre med samme resultat.. Får kun ca 135 kanaler ind, og resten ifølge ( Lyngsat.com ) kan jeg mærkeligt nok, bare ikke modtage..:(

    #61280
    langkawi
    Deltager

    I fgl lyngsat er der 61 ukodede kanaler og 280 kodede kanaler.
    Det lyder næsten som om du måske kun modtager enten de vertikale eller horisontale kanaler?

    #61281
    Safarii
    Deltager

    Ja det er lidt underligt med den 9 gr øst position..!

    Det skal lige nævnes, at jeg for sjov prøvede at dreje skærmen ind efter britiske Astra (28,2 gr øst), og på denne position, fik jeg fint signal ind på alle kanaler som angivet på Lyngsat.com, så 9 gr øst er mig en stor gåde hmm…!

    #61286
    OneWorld
    Deltager

    Jeg abonnerer på nogle kanaler på 9 grader øst: Sun TV og KTV, der sender i MPEG4 kodet, og modtager deres kanaler med deres modtager fra Indien. Den modtager kan kun gemme Sun TV kanalerne og gratiskanalerne. Men nogle kanaler, der har kodet lyd men ikke billede, kan den ikke finde.

    Så der må vel være tale om en eller anden form for kodning, som din modtager ikke kan gemme?

    Hvad er det for nogle kanaler, som du gerne vil modtage på 9 grader øst?

    #61293
    Safarii
    Deltager

    Nu lykkedes det, det viste sig at min modtager er MEGET følsom, og skal have 100% nøjatige værdier intastet, når man søger efter en bestemt frekvens. I dette tilfælde var MODULATIONS-feltet, som jeg havde glemt at ændre:-).

     

    Det var Pentagon tv, hd-kanaler, samt sport der fangede min nysgerrighed.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button