Modtagelse af 26 øst eller 7 vest

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57003
    lassekilde
    Deltager

    Hej

    Er der nogen herinde der kender modtage forholdene på disse to sattelitter, det er især BADR4-6 beam på 26 øst, og MENA beam på 7 vest jeg er interesseret i. Der skulle ligge nogle gode film og serie kanaler på engelsk. Bl.a. Fox series og movies, MCB’s kanaler, 55555 tv movies, Top tv movies og mange andre. Men vil høre hvilken der er lettest at modtage, umiddelbart hælder jeg mest til 7 vest efter hvad jeg kan se fra tyskland og england. 

    Det er desuden kun engelsk sprogede kanaler jeg er interesseret i, udenlandske under tekster er ligegyldige bare lydsporet er engelsk.

    #65868
    sparrow2
    Deltager

    Jeg kan modtage alle kanaler på Badr 4.

    BSS beam  og MBC beam (jeg regne med det er dem du mener), gå nemt igennem.

    MBC 2, 4 MAX og action (ikke 100% engelsk) har mange gode film og serier.

    Saudi2, dubai1 har også en del gode engelske programmer.

    På FSS beam’en er der nogle kanaler der er ret svage.

    Jeg har ikke kunne modtage noget fra badr 5 og 6 så ingen FOX movies.

    Jeg har ingen erfaring med 7w, (har ikke frit udsyn), jeg har placeret parabolen for 28,2ø, og derfor er der også frit til 26ø.

    Hvor i landet bor du, er du en af de heldige der kan se BBC og ITV etc ?  (jeg ligger meget tæt på null linjen)

    #65870
    lassekilde
    Deltager

    Bor i Aalborg, og kan ikke rigtigt huske men mener den ligger i det døde punkt, mht modtagelse af 28.2 øst, kan det ikke passe. Så vidt jeg har læst, er det vidst også næsten umuligt at modtage badr5-6, men eutelsat 7 West A skulle være muligt, den ligger faktisk på 7.3 vest. 

    #65872
    sparrow2
    Deltager

    ok jeg bor lige øst for Støvring, så vi har samme signal styrke.

    Hvilket udstyr har du?

    Jeg kan godt komme til at sætte en parabol op til 7w. (120cm) og se hvad der sker. 

    #65873
    lassekilde
    Deltager

    Har ikke nogen parabol mere, men skal nok snart flytte i hus så ville høre hvilke muligheder der var. Da jeg gerne e vil slippe for at betale til tv kanaler jeg ikke bruger så meget. Må du meget gerne, hvis du har tid og lyst. Desuden skulle der ligge en del flere film kanaler på 7.3 vest, også fox og fox movies, som skulle være mulige at modtage i Europa. 

    #65880
    lassekilde
    Deltager

    Hej bare skriv når du har prøvet, men kan se de i den sydlige del af England kan modtage fra 7 vest også fox og fox movies.  

    #65881
    sparrow2
    Deltager

    ok så fik jeg prøvet 7w (6,9-7,3)

    fra 7A kan jeg kun modtage 10720V

    og til min store overraskelse kan jeg se 2 beams fra nilesat102

    11936V    MBC kanaler

    12128V

    MBC kanalerne er meget kraftigere ovre på 26ø

    #65882
    lassekilde
    Deltager

    Ok øv, hvilket LNB bruger du egentlig? Tror vi skal ned i et 0.2 db for at modtage nemlig, men ærgerligt da der ligger mange gode kanaler derpå. 

    #65883
    lassekilde
    Deltager

    Nå ja og tak fordi du prøvede 

    #65884
    sparrow2
    Deltager

    Om det er 0.2 dB betyder ingenting det er andre faktore der spiller ind, jeg har lånt hoveder fra dania, (black ultra optimum whatever som han selv bruger), jeg har sågar et hoved med 0.05dB og det er ikke bedre.

    Og så har jeg et 10+ år gammelt hoved der har kostet en formue dengang, og det er det bedste! (det var det jeg brugte til indstillingen, og prøvede lige optimumen og det var det samme resultat).

    Men min modtager er bare en billig harald-nyborg men det er den eneste HD modtager jeg har , og den er ikke dårlig, men hvis der er nogen der har sammenligninger vil jeg gerne høre.

    Eller hvis der er en der har en “turbo deluxe” receiver i Aalborg området jeg kan låne en aften vil jeg meget gerne. (eller jeg kommer med min modtager).

    #65885
    lassekilde
    Deltager

    Ja ok, jeg kan ikke hjælpe med det, har kun en triax dvb-s SD modtager 

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button