LNBF Ku-Band / C-Band nogen som har sådan en ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56728
    smileyguy
    Deltager

    Hej alle.

    Er der nogen som har erfaringer med modtagelse af c-band signaler i Danmark ?

    Jeg har en motorstyret 110 cm offset parabol, jeg overvejer at købe denne http://www.satpro.tv/c-standard-ku-band.aspx for at kunne modtage både c-band og ku-band kanalerne, nogen som har erfaringer med denne LNBF. ?

    helt præcis så vil jeg købe disse 2 ting.
    http://www.satpro.tv/c-standard-ku-band.aspx
    http://www.satpro.tv/conical-scalar-ring-c-band-lnb-bracket.aspx

    jeg har læst mig frem til at dette fungerer fint med en offset parabol, men der er dog en del indstilling med dette.
    Tak for svarene og god Jul til jer alle. smile

    #64083
    big
    Deltager

    du skal nok læse lidt mere, det er ret begrænset hvad du finder med en skål under …..2 meter, så check lige først hvad der er, og hvilken størrelse det kræver

    ellers er der ikke så meget i lnbf’er, de stjæler lidt signal grundet opbygningen og det er vel det

    var selv ved at handle om nogle, det strandede på grund af transportudgifter, så skulle fyren pludseligt til DK, og så ville han gerne have forudbetaling…….noway, det lugter……anyway mener jeg at fyren stadig har skidtet til salg (der er en go sjat) og har du mod på at hente i norge vel jeg gerne kontakte ham

    fra huskeren er der

    2 paraboler str +3 m

    aktuatorer + v box

    c/ku lnbf

    c lnb

    ku lnb

    c receiver

    + måske lidt løsdele

    #64087

    smileyguy sagde
    Hej alle.

    Er der nogen som har erfaringer med modtagelse af c-band signaler i Danmark ?
    Jeg har en motorstyret 110 cm offset parabol, jeg overvejer at købe denne http://www.satpro.tv/c-standard-ku-band.aspx for at kunne modtage både c-band og ku-band kanalerne, nogen som har erfaringer med denne LNBF. ?
    helt præcis så vil jeg købe disse 2 ting.
    http://www.satpro.tv/c-standard-ku-band.aspx
    http://www.satpro.tv/conical-scalar-ring-c-band-lnb-bracket.aspx

    jeg har læst mig frem til at dette fungerer fint med en offset parabol, men der er dog en del indstilling med dette.
    Tak for svarene og god Jul til jer alle. smile


    >Hej smileguy, Hvad er det for en type programmer du gerne vil modtage? Jeg har i sommeren 2013 brugt en C-band lnb til at modtage lidt russisk tv fra Yamal 202 på 49.0°E.  Jeg brugte en primefokus parabol. Det var bare for at lege lidt med modtagelse af c-band. Det fungerede sådan set ok, dog var der lige lidt problemer med at finde de rigtige frekvenser til at begynde med, men bagefter var det nemt nok. Jeg skulle også finde ud af det med indsættelsen af det medfølgende stykke dielektrikum. Jeg købte en ren C-band lnb i Tyskland, men jeg kan se at du også har tænkt dig at bruge parabolen til Ku-band.

    mvh, jens.peter.hansen

    #64088
    smileyguy
    Deltager

    tak for svarene begge 2, tror at i har ret i at jeg ikke har læst meget omkring modtagelse af C-Band på en 110 cm parabol.

    3m parabol i villa kvarter er vist lidt i overkanten :-) men ellers tak for tilbuddet.

    Jeg ville sådan set bare gerne lege lidt med modtagelse af C-Band der er ikke lige noget generelt jeg står og gerne vil modtage, jo måske feeds på c-band men ellers bare til leg.

    Vil undersøge lidt mere omkring c-band og parabol størrelser i Danmark, er selvfølgelig ikke glad for at det stjæler signal styrke på KU-band, det var ikke meningen.

    God Jul.

    #64089
    Anonym
    Inaktiv

    Efter selv at have undersøgt det her, så siger den standard info jeg har fundet, at man skal benytte en parabol på mindst 2 meter:

    “A C-band dish (often given as BUD, for “big ugly dish“) is a colloquial name for a TVRO sattelite dish used to receive satellite television signals from FSS-type satellites on the microwave C band. BUDs are usually 6½ to 12 feet or two to 3.5 meters in diameter, and have been a source of much consternation (even local zoning disputes) due to their perception as an eyesore. Neighborhoods with restrictive covenants usually prohibit this size of dish, except where such restrictions are illegal.”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Television_receive-only

    Så den er vist også gældende for Danmark, med at man skal op på en 2 meter før der sker noget.

    #64794
    Bingo
    Deltager

    big sagde
    du skal nok læse lidt mere, det er ret begrænset hvad du finder med en skål under …..2 meter, så check lige først hvad der er, og hvilken størrelse det kræver

    ellers er der ikke så meget i lnbf’er, de stjæler lidt signal grundet opbygningen og det er vel det

    var selv ved at handle om nogle, det strandede på grund af transportudgifter, så skulle fyren pludseligt til DK, og så ville han gerne have forudbetaling…….noway, det lugter……anyway mener jeg at fyren stadig har skidtet til salg (der er en go sjat) og har du mod på at hente i norge vel jeg gerne kontakte ham

    fra huskeren er der

    2 paraboler str +3 m

    aktuatorer + v box

    c/ku lnbf

    c lnb

    ku lnb

    c receiver

    + måske lidt løsdele

    Dette var litt overaskende å lese……

    Jeg tilbød deg det jeg hadde av C-band stuff til en meget god pris, du spurte om jeg kunne få pris for transport av transportfirma, det gjorde jeg, det ble selvsagt ikke billig – spesielt sett i betraktning at varene var nesten “gratis”.

    Du sa det ble for dyr frakt, enig i det. Jeg tilbød deg at jeg skulle ta alt med (gratis) i bil til Kristiansand dersom du kunne komme dit å hente det. Det ville du ikke, du spurte om jeg kanskje skulle en tur til Danmark, jeg sa at senere på sommeren skulle jeg det og du spurte om jeg da kunne ta det med hjem til deg (gratis). Det sa jeg ja til men ba om forskuddsbetaling, for å forsikre meg at du ville ha det når jeg kom og ikke “ombestemme” deg.

    Jeg ville / kunne ikke ta alt dette med til Danmark i min lille Vito Campingbil og så (dersom du ikke ville ha det eller ville prute på prisen) evt. dra det med meg videre på turen – inn til Tyskland til Scandinavian Park Shopping Center og Citi i Flensburg, gjøre shopping, ha plass til å fylle bilen med mye varer, ha plass til å bo/sove i bilen (min frue og meg), ta “antenne suffet” med meg tilbake til Danmark, så inn til Sverige, så tilbake inn til Norge…… hvor mange plasser er dette TOLL kunne ha stoppet meg og blitt vanskelige med “antenne stuffet” – det kunne jeg ikke ta sjans på – derfor forskuddsbetaling – SELVFØLGELIG !

    Dersom det hadde vært billigere med frakt med transportfirma fra Norge til Danmark, hadde du da ventet jeg ikke ville ha forskuddsbetaling ?

    Du må være en av de få her i verden som tror du kan kjøpe på internett fra firma eller private uten å betale på forskudd….!

    Personlig har jeg solgt og kjøpt på ebay (se: ks601andmore) hundrevis av saker og ting da jeg bodde i Canada og senere i Norge – ALLTID MOT FORSKUDDSBETALING …

    Så du mener det “luktet” av meg fordi jeg ville ha betaling før jeg sendte eller tok varene med den lange veien?

    Vel, jeg syntes det “luktet” av planlagt u-ærlighet / “smarthet” av deg da du ikke ville betale forskudd som jeg selv (og andre) alltid gjør!

    Lykke til med videre kjøp på internet (uten å betale på forskudd)… !

    #64795
    collector
    Deltager

    Bingo sagde

    Lykke til med videre kjøp på internet (uten å betale på forskudd)… !

    Nå? i Danmark, så er det da helt normalt  (og vistnok flere tyske netbutikker) at penge ikke betales forud, før varen sendes? så præcis hvad er pointen her?  Det må afgjort være flest nordmænd som scammes i skandinavien, udfra din kommentar til sidst no

    #64796
    Bingo
    Deltager

    Poinet er selvsagt at jeg IKKE kunne eller ville eventuelt dra alt dette utstyret med meg til Tyskland og så tilbake gjennom Danmark igjen, til Sverige og tilbake til Norge. Jeg simpelthen hadde ikke plass (om du leste og forstod det jeg skrev i siste post).

    Det er helt og absolutt vanlig og normalt at varer ikke sendes før de er betalt, dette gjelder selvsagt PRIVAT handel, ikke business!

    Lurer på om det da bare er utlendinger og ikke Dansker som vi ser i raportasjene fra FENGSEL i Danmark på TV………….

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button