Lad os nu se, hvordan, det kommer til at gå…..

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55814
    Anonym
    Gæst

    Det ser ud til, at et evt. kommende frit udbydervalg ikke kommer til at gælde for de nuværende tvungne kabel-TV-kunder:Cry

     

    http://epn.dk/medier/tv/article2243186.ece 

    #59217
    langkawi
    Deltager

    Hvis ikke forbrugerne vinder den sag, så er der noget galt i Danmark !!!
    Stavnsbåndet blev ophævet fra 1788-1800!

    At Vejle kommune overhovedet kan få lov til at bruge skatteydernes penge på sådan en retssag….. jøsses du milde!
    Døbbøl Mølle maler helt ad helvede til…..

    #59218
    Preben Pedersen
    Deltager

    langkawi sagde

    Hvis ikke forbrugerne vinder den sag, så er der noget galt i Danmark !!!
    Stavnsbåndet blev ophævet fra 1788-1800!

    At Vejle kommune overhovedet kan få lov til at bruge skatteydernes penge på sådan en retssag….. jøsses du milde!
    Døbbøl Mølle maler helt ad helvede til…..


    Jamen, sådanne deklarationer, skal da overholdelse eller også må det afprøves via dom, om disse deklarationer ikke længere har en retsvirkning.

    Det kan jo senere få betydning for andre deklarationer, som nogen lige som ikke længere vil respekterer, så afmelder man dem bare eller hva´. Blush

     

    Men vi kan da være enige om, at såfremt der ikke findes nogen gældsforpligtigelse til antenneforening eller at de 5 personer har indbetalt deres del af en evt. investering i anlægget (som der måske afdrages på i et år række), som er blevet besluttet på foreningens generalforsamling. Så burde man kunne udmelde sig en gang om året. Selv om mange tror græsset er grønnere på den anden side, så kan man jo altid vende tilbage til foreningen, når man opdager, man tog fejl.  Thumbs up

     

    . PS Hvem tror du der betaler sags omkostninger for de 5 medlemmer, som har sagsøgt kommunen eller giver advokat bistand, tror nok de får en hjælpende hånd fra “profiber /Waoo”. Da det jo er i deres interesse og hvem er det så, som betaler til elselskaberne pengekasse, ja det er jo de selv samme medlemmer, som i Bredballe antenneforening og Vejles øvrige borger, foruden en masse andre borger i det ganske land.  Winkny

     

    DK

    #59219
    langkawi
    Deltager

    Og her gik jeg troede, at Danmark var et frit land..

    Vil du gerne tvinges til at betale for noget du ikke bruger? Jeg vil nødig!
    Hvis de mennesker kan modtage de gratis kanaler de ønsker at se, via egen (stue) antenne, og ikke har behov for flere kanaler, hvorfor i alverden skal de så tvinges til at betale for skidtet??
    Jeg har selv meldt mig ud af vores lokale antenneforening, og jeg kommer bestemt ikke tilbage! Det var alt alt for dyrt, set i forhold til hvilke kanaler vi fik, og især modtage-kvaliteten af kanalerne. Der var dårligt nok nicam-stereo, og kun et meget lille udvalg af digitale kanaler. Parabolen længe leve 🙂

    Jeg tror nu ikke lige at hverken profiber eller andre leverandører betaler retssagen for de 5 mennesker!
    (og hvis de gør, så er det bare i orden, så vi kan få ophævet sådanne sindsyge regler / deklarationer)

    #59220
    Preben Pedersen
    Deltager

    langkawi sagde

    Og her gik jeg troede, at Danmark var et frit land..


    Jamen, Damnark er da også et frit land, sålænge man bare overholder de love og regler, som er blevet besluttet på demokrati

     vis. http://da.wikipedia.org/wiki/Demokrati

     

    langkawi sagde

    Vil du gerne tvinges til at betale for noget du ikke bruger? Jeg vil nødig!

    (og hvis de gør, så er det bare i orden, så vi kan få ophævet sådanne sindsyge regler / deklarationer)


    Jamen, det gøre vi da alle idag på den ene eller anden måde, så betaler vi jo forskellige afgifter og skat, som ikke nødvendigvis lige bliver brugt af det enkelte individ, altså som mig. Så benytte jeg for eks. ikke børnehaver, skoler og alderdomshjem, men da det jo afligevel på et tidspunkt, vil komme mig tilgode, så er jeg med til at betale for yderelser, som jeg ikke lige nu benytter.

     

    Det sidste punkt omkring deklarationer, kan vi kun være enig om, at det må der komme en afklaring på.

    #59222
    langkawi
    Deltager

    I min verden er der kæmpe forskel på at betale skat, så vi kan komme på sygehus, få bedre veje at køre på o.s.v. o.s.v. kontra det at være tvunget til at betale for nogle tv-kanaler jeg ikke benytter.

    Til din information, så kommer der en regning når ungerne skal i børnehave, skole og SFO.
    Her i kommuen koster det cirka 2000,-
    Så kan man spare på tv-kanaler, så er det fint!

    #59223
    Anonym
    Gæst

    langkawi sagde

    I min verden er der kæmpe forskel på at betale skat, så vi kan komme på sygehus, få bedre veje at køre på o.s.v. o.s.v. kontra det at være tvunget til at betale for nogle tv-kanaler jeg ikke benytter.

    Til din information, så kommer der en regning når ungerne skal i børnehave, skole og SFO.
    Her i kommuen koster det cirka 2000,-
    Så kan man spare på tv-kanaler, så er det fint!


    HØRT, Langkawi!!!Respekt

    #59224
    Preben Pedersen
    Deltager

    langkawi sagde

    I min verden er der kæmpe forskel på at betale skat, så vi kan komme på sygehus, få bedre veje at køre på o.s.v. o.s.v. kontra det at være tvunget til at betale for nogle tv-kanaler jeg ikke benytter.

    Til din information, så kommer der en regning når ungerne skal i børnehave, skole og SFO.
    Her i kommuen koster det cirka 2000,-
    Så kan man spare på tv-kanaler, så er det fint!


    Øh, 2000,- pr. md. giver 24.000 om året og det man kan spare på tv-kanaler, giver hvis slet ikke sådan et beløb, så det rækker til nogen hjælp der.
    Og det beløb, som bliver ekstra opkrævet af forældre, dækker jo slet ikke de omkostninger, som der følger med, derfor En for alle – Alle for En, via afgifter og skatter.

     

    Men selve kerne i det oprindelig indlæg er jo, skal man overholde reglerne og de tilhørende deklarationer, eller kan der ses bort fra disse, så man på en generalforsamling i antenneforeningen kan beslutte, at der 1 gang om året kan ské udmeldelse af foreningen, selv om der ligger tinglyste deklarationer.  Det er vel det, som der skal afsiges en dom om, foruden stævningen imod Vejle kommune.  icon smile question Forum

    Læs dette gamle indlæg http://www.henrikfredborg.dk/digitalt/topic.asp?TOPIC_ID=2391 

     

    Tilhøre selv en antenneforening, som har givet dispentation, for 384 medlemmer af en grundejerforening, som havde dette tinglyst på deres ejendom, så har antenneforeningen bestyrelse besluttet, at når ikke alle medlemmer er omfattet af sådan en tinglyst deklaration, så vil bestyrelsen ikke afholde nogle medlemmer fra, at kunne udmelde sig, netop En for Alle – Alle for En. Der er også lige den ekstra krølle på det tinglyste, så var det sålænge Grundejerforeningen ejet antenneanlægget/antenneforeningen, men da man i fællesskab med 5 andre grundejerforeninger i 2002 besluttede, at danne en ny antenneforening med egen bestyrelse og give alle tilsluttede medlemmer ens stemmeret på den årlige generalforsamling, så blev denne tinglyste deklaration ophævet, men det skulle de enkelte husstande, som var omfattet af tinglysningen selv sørge for.

    Spørgsmål ” Kan andre medlemmer med en tinglyst deklaration kræve på en generalforsamling i antenneforeningen, at bestyrelsen skal overholde de tinglyste deklarationer.”  Dette har bestyrelsen i den antenneforening jeg tilhører endnu ikke modtaget, så det ville være rart, at der blev afgivet en domsafsigelse, så der var noget at forholde sig til, på det område.icon smile question Forum

     

    Men fordi man kan udmelde sig at en antenneforening, så tro endelig ikke, at det bliver billigere eller at man slipper for at betale hos den nye udbydere for fremtidens investeringer i nye muligheder/løsninger eller tv-kanalerne bliver billigere, når man kun køber de tv-kanaler man ønsker. Dette kan jo allerede se hos http://www.boxertv.dk , selv om der bliver markedes ført tilbud på 19 tv-kanaler til 99,- kr. pr. md. Så er det jo kun 10 tv-kanaler, man får for den pris og så skal der tillægges et årlig kortgebyr, så prisen bliver 1.966,- for 1 år. + medielicensen til public service Mux1 og Mux2 på 2.250,- . De 10 tv-kanaler er kun til 1 tv, de øvrige kan nedtages så frem man har det rette udstyr på alle sit tv-udstyr.

    #59225
    langkawi
    Deltager

    Tror vi stopper her, for vi bliver aldrig enige.

    #59226
    Anonym
    Gæst

    Det er nu altid rart at se, at et indlæg kan sætte gang i debatten!Smile Hvis jeg kunne opsige mit tvungne kabel-TV, så vil jeg bare bruge min “kedelige” UHF-antenne til DR-kanalerne og TV 2. Jeg bruger kun kabel-forbindelsen til internettet.

    #59227
    Preben Pedersen
    Deltager

    Turbo sagde

    Det er nu altid rart at se, at et indlæg kan sætte gang i debatten!sf smile Forum Hvis jeg kunne opsige mit tvungne kabel-TV, så vil jeg bare bruge min “kedelige” UHF-antenne til DR-kanalerne og TV 2. Jeg bruger kun kabel-forbindelsen til internettet.


    Jamen, Turbo,
     

    Jeg kan da godt forstår dig, især når vi nærmere os 1.1.2012, så slipper du 300 – 360 kr. billigere om året, for TV2, hvis der findes bare 1 betalingskanal i den grundpakke du aftager via dit kabeltv-stik eller du selv har ønsker dig en f.eks. CNN.

     

    Men husk også på, at der fra 1.1.2012, så kræves der modtager udstyr til DVB-T/Mpeg4 HD incl. kortlæser, da TV2 flytter til Boxer Mux og ikke længere ligger på Public service Mux1.

    Øvrige tv-kanaler i Public service Mux1, skifter jo også til DVB-T/Mpeg4, så man ikke længere kan benytte sig af sit tv-udstyr, som kun er med DVB-T/Mpeg2. (Dette kan dog nok stadigvæk gøres på kabel-tv anlæg/antenneforeninger, det afhænger jo kun af En for Alle – Alle for En, betaling til investering i fælles modtager udstyr i hovedstationen).

     

    Så har vi ikke engang taget højde for, at det indenfor en meget nær fremtid, kan blive DVB-T2/Mpeg4 HD udstyr, som der skal til, før man via det Luftbåret sende net, kan se alle tv-kanalerne.

     

    Men Turbo, det kan jo også være, at der i kabel-tv/antenneforeninger bliver muligt kun, at aftage en Internet pakke i den nærmere fremtid. icon smile wink Forum

     

    Spørgsmål: Er det så en rimelig løsning, at nogle skal kunne få TV2 gratis, mens andre skal betale  icon smile question Forum

     

    icon smile dk Forum

    #59228
    Anonym
    Gæst

    Digitalt Kabel-TV kræver jo boks, eller TV m. indb. digital-tuner, DVB C, eller evt. kommende DVBC 2. Så skal man jo også skifte modtageudstyr konstant her! Eller bare nøjes med de analoge kanaler, og undgå boksbøvlet…

    Den med gratis TV 2, eller betalings-TV 2 er en lidt underlig regel – kan egentligt godt helt UNDVÆRE TV2, da jeg kun EN GANG IMELLEM ser “En go' film uden afbrydelser”.

     

    Preben Pedersen skrev bla. a.:

    Men Turbo, det kan jo også være, at der i kabel-tv/antenneforeninger bliver muligt kun, at aftage en Internet pakke i den nærmere fremtid.

    Kender du til noget om det evt. skulle blive muligt at have internet over YouSee kabel-TV UDEN at man skal have minimum Grundpakke?
    #59229
    Preben Pedersen
    Deltager

    Turbo sagde

    Digitalt Kabel-TV kræver jo boks, eller TV m. indb. digital-tuner, DVB C, eller evt. kommende DVBC 2. Så skal man jo også skifte modtageudstyr konstant her! Eller bare nøjes med de analoge kanaler, og undgå boksbøvlet…
     

     


     

    Dette er ikke sikkert, det behøves, at være sådan, det afhænger da meget af, hvad man beslutter i den enkelte boligforening/antenneforening/kabeltv udbyder. Men selvfølgelig, så kommer det nok til, at betyde færre analoge tv-kanaler på især betalingskanalerne. Men hvad gøre dette, når der så kan leveres på flere tv-formater, som giver længere levetid til digitalt indkøbt udstyr, evt. kombineret med andre løsninger omkring mindre ukodet tv-pakker. Mulighederne er mange, bare man gider udnytte sin stemme på en generalforsamling. 

     

    Turbo sagde

     

    Preben Pedersen skrev bla. a.:

     

    Men Turbo, det kan jo også være, at der i kabel-tv/antenneforeninger bliver muligt kun, at aftage en Internet pakke i den nærmere fremtid.

    Kender du til noget om det evt. skulle blive muligt at have internet over YouSee kabel-TV UDEN at man skal have minimum Grundpakke?

     


     
    Dette er da igen et punkt, som man evt. kan tage op på en generalforsamling, dog bliver prisen nok tillagt en ekstra afgift eller bliver indregnet i internet prisen. Men man sparer da udgiften til Copydan og øvrige tv-kanaler, men prisen dækker foreningens driftbidrag.

     

    Igen brug din stemme, så kan der evt. komme nye løsninger.

    icon smile 8ball Forum

    #59243
    player
    Deltager

    Det som undrer mig er at samme Antenneforeninger vel ikke i længden kan regne med, Vi fortsat kan betale det dobbelte hver 5. år? Jeg håber sandelig der kommer en Retsafgørelse inden år 2020!

    #59244
    Preben Pedersen
    Deltager

    player sagde

    Det som undrer mig er at samme Antenneforeninger vel ikke i længden kan regne med, Vi fortsat kan betale det dobbelte hver 5. år? Jeg håber sandelig der kommer en Retsafgørelse inden år 2020!


    Nu vel ja, tror ikke det er Antenneforeninger/Boligforeninger, som ikke gerne vil kunne tilbyde andre løsninger, men der er jo nogle tv-selskaber eller tv-distributør, som jo sidder på nogle rettigheder, som de ikke er meget for, at dele ud, så der kan blive en meget bedre konkurrence på tv-markedet.

    Men konkurrence styrelsen er i gang med, at se på dette område, så forhåbentlig skér der noget til næste år eller senest i 2012 Winkny

     

    DK

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button