Kvalitet af Kanaler?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56117
    Suuuuuur
    Deltager

    Hey,

    Jeg har et spørgsmål;

     

    Jeg satte TV'et til at scanne efter kanaler (antenne dvb-t) den fandt 5 (!). Jeg chekkede indstillingerne og det havde lavet en “quick scan”, så satte jeg den til en fuld scan som tog 15 minutter. Men så havde det også fundet flere kanaler.

     

    Men, de 5 som TV havde fundet i første runde (fx France 24) er nu alle i dårlig kvalitet. Dvs, der er store udrivninger og macro blokke over billedet.

     

    Hvordan kan det være?

    #60737
    per drage
    Deltager

    dårlige antenneforhold

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60738
    Suuuuuur
    Deltager

    Mon ikke nærmere det er dårlige sende kvalitet. Man sgu da tro de kunne dække københavns området #!”#$&&!

    #60739
    per drage
    Deltager

    hvis Din antenne ikke er i orden, er der ingen sendeforhold der kan give Dig fejlfri billeder på skærmen

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60740
    reslfj
    Deltager

    Det danske antennenet er opbygget på grundlag af en antenne 10 m over jorden og med en forstærkning på 10dB (10 gange)

    Er man tæt på en af de store sendere er signalet nødvendigvis kraftigere og så kan man være heldig at en indendørs antenne får signal nok til at virke.

    Lars   smile

    #60742
    Suuuuuur
    Deltager

    Det er ejendommens antenne, så jeg spekulerer på om det var mit tv der var noget galt med.

    Men DR1 står fint, DR Update er helt væk nu hvor det regner.

     

    Er DR Update på flere forskellige frekvenser, kan man evt vælge en anden?

    #60743
    Preben Pedersen
    Deltager

    Tag nu lige og se lidt på hvilken frekvenser du modtager dine digitale tv-signaler fra, så kan der nemmere svares på dine spørgsmål.

     

    France 24 kommer hvis kun fra enten den test-mux på K35 eller på DVB-T2 på K67, de øvrige Mux1, Mux2 (Public service) kan i Store København hentes fra flere tv-sender, så der kan være lidt, at hente ved at pege rigtigt med tag-antennen.  Der kan også modtages Svenske tv-kanaler i Mpeg2 også HD tv-kanaler såfrem man har en DVB-T2 modtager.

    I København kan det netop være en fordel med DVB-T2 modtager udstyr, så kan man klare sig med 1 modtager, da DVB-T2 er bagud kompatibel med DVB-T.

     

    Det næste som kan være en hjælp er hvilken tv-model snakker vi om og bliver tv-signalerne fanget på de samme frekvenser, som de ligger på i luften eller er der sket en frekvens rokade.

    #60744
    per drage
    Deltager

    det er ejendommens antenneanlæg der sikkert ikke er helt updateret til alle uhf kanalerne, det passe også med at Du kan se dr1, men ikke update  da de sendes i 2 forskellige mux

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60745
    Suuuuuur
    Deltager

    “Tag nu lige og se lidt på hvilken frekvenser du modtager dine digitale tv-signaler fra, så kan der nemmere svares på dine spørgsmål.”

     

    Det ser ud til

    DR Update er på 228.00 MHz Mux2 vrdb-nskv (så dårligt det ikke kan ses det meste af tiden)

    DR1 på 206.00 MHz Mux1 kbhv-glx (Helt fint)

     

    France 24 er nu på 236.00 MHz MUXKBH

    #60746
    reslfj
    Deltager

    Det ser ud til

    DR Update er på 228.00 MHz Mux2 vrdb-nskv (så dårligt det ikke kan ses det meste af tiden)

    DR1 på 206.00 MHz Mux1 kbhv-glx (Helt fint)

    France 24 er nu på 236.00 MHz MUXKBH

     

    Det ser mærkeligt ud – du må tale med antenneforeningen. De bør levere en nøjagtig og fuldstændig beskrivelse af modtageforholden.

    Åbentlyst frekvensomsætter de fra de modtagne UHF kanaler (53, 51, 35?) til VHF i og over bånd III. Det har  der meget sjov med, at få diverse udstyr til at modtage.

    Ingen af disse frekvenser er imidlertid en del af Nordig spec – som jeg læser den. 206 MHz er den nærmeste (K9 205,5 Mhz), men der er altså noget, der ikke stemmer.

    Det ser ud til, at i får MUX2 fra Vordingborg ? Men det kan bare være en fejl hos Teracom.

     

     Lars   smile

    #60748
    Suuuuuur
    Deltager

    “Åbentlyst”

     

    Ikke så åbenlyst for mig, jeg fatter ikke noget. Du ved ikke hvor der en oversigt over hvad mux navnen står for og hvad der ligger på dem på hvilke frekvenser?

     

    Jeg tvivler på der er nogen “antenneforening”.

     

    Hvem er “teracom” iøvrigt?

    #60750
    Preben Pedersen
    Deltager

    Hvis der ingen antenneforening er, så slipper man jo også for at betale til Copydan, men nogen må kunne fortæller hvorfor der er valgt lige netop de frekvenser i VHF båndet.

     

    Det ville være bedre med, at benytte sig af det som Nordic.org standarden anbefaler og helst 8 Mhz på frekvenserne (178, 186, 194, 202, 210 , 218, 224) også kaldet D9 – D15 her vil det meste Boxer godkendte tv-udstyr kunne fange tv-kanalerne. (på nogle tv-modeller, skal man lave manuelt søgning, har set det på samsung tv-modeller.) Men Boxer godkendte tv-bokse kan søge automatisk.

     

    Alternativ kan man benytte sig af 7Mhz på K5 – K12 (177,5 – 184,5 – 191,5 – 198,5 – 205,5 – 212,5 – 219,5) men igen det er ikke alt tv-udstyr der kan dette.

     

    Og afhængig af hvad modtager udstyr der er valgt til, at omsætte tv-frekvenser fra UHF-båndet, så kan der evt. leveres i DVB-C, som vil give mange flere mulige frekvenser i VHF båndet, dog skal alle så havde DVB-C modtager udstyr og søge via Cabel på deres tv og ikke tag-antenne.

    #60751
    reslfj
    Deltager

    Ikke så åbenlyst for mig, jeg fatter ikke noget. Du ved ikke hvor der en oversigt over hvad mux navnen står for og hvad der ligger på dem på hvilke frekvenser?

    Naturligvis ved jeg hvilke frekvenser, der anvendes og hvor det står – MUX1 K53, MUX2 K51 (Vordingborg K34) MUXKBH K35 – men din ejendom har konverteret disse UHF frekvenser til de VHF frekvenser, du fortæller om ovenfor, før ejendommen har udsendt signalerne  til dig. (Navnede er noget som er indtasted et sted i sendekæden, men det er kun en tekst).

    Kald det ejendommen, kald  det en antenneforening – det er der, du skal spørge, fordi det er noget rent lokalt.

    Jeg tvivler på der er nogen “antenneforening”.

    Det skal du ikke tvivle på – det skal du sgu vide eller finde ud af (se ovenfor) på samme måde,  som du skal vide: hvem der opkræver husleje?, gasregning? , elregning? osv. osv.  Der kan være penge, der skal betales, for at du lovligt kan bruge signalet ????

    Hvem er “teracom” iøvrigt?

    Her bliver jeg godt gal.   Man spørger ikke om et enkelt ord som “teracom”, før man har skrevet “teracom” ind i Google og læst mindst den første side !  Her kommer Teracom.se og Teracom.dk op som de to første google svar. Gæt selv hvad jeg mente.

    Lars     smile

    #60752
    Suuuuuur
    Deltager

    Preben tak for dit svar.

     

    reslfj:

     “Naturligvis ved jeg hvilke frekvenser,”

     

    De har ellers standard numre.

     

    Og reslfj, hvis du ikke gider svarer folk burde du holde din kæft og blive ud af tråde hvor folk spørger om hjælp.

     

    “Det skal du ikke tvivle på – det skal du sgu vide eller finde ud af (se ovenfor) på samme måde,  som du skal vide: hvem der opkræver husleje?, gasregning? , elregning? osv. osv.  Der kan være penge, der skal betales, for at du lovligt kan bruge signalet ????”

     

    Dem der vil have penge forhusleje sender det, dem der vil have penge for gas sender det. Dem som vil have penge for el sender. Hvis der er nogen som vil have penge for at man stikker et stik i et stik så kan de sende det.

     

    “Her bliver jeg godt gal.   Man spørger ikke om et enkelt ord som “teracom”, før man har skrevet “teracom” ind i Google”

     

    Ved du hvad din idiot, hvis du ikke gider hjælpe folk så hold din kæft og blive ude af tråde hvor folk spørger om hjælp!

     

    Hm, da dette forum ikke ser ud til at have en ignore funktion så må jeg jo ignorer forumet.

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button