Kun mig ? eller andre der foretrækker at se HD kanaler på sin fladskærm i stedet for SD ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56376
    mich
    Deltager

    Hej, selv med en 40 tomme, synes jeg der er en gevaldig forskel på at se et bredt udvalg af udsendelser/film på SVTHD, Kanal5, DRHD og efterhånden TV2/ DR1, Canal+ First. Selv en film, jeg har set på C+First og så senere på en af de andre Canal+ kanaler, ofte en stor forskel

     

    Gider faktisk ikke at se noget på Kanal4, Canal9, DR2, NRK1, DR K osv. idag, med mindre det er noget der virkeligt vækker min interesse.

     

    Fik først en fladskærm i december, havde et 21 tomme CTR tidligere. Og derfor ingen erfaringer med analog på en fladskærm.

     

    Kan man sige forskellen fra analog til SD og forskellen fra SD til HD  kan sammenlignes lidt ? 

    #62652
    René Havmand
    Deltager

    Har man først set Blu Ray,så er det også svært at se DVD igen.approveDet er vel det samme?

    #62655
    Anonym
    Inaktiv

    Kommer an på billede kvaliteten. Jeg har set DVD’ere der faktisk havde en meget god billede kvalitet, fordi de havde droppet ekstra materialet og skruet op for bitraten til max af hvad at en DVD kan præstere.

    De blev kaldt Superbit og havde en bitrate på 6-7 Mbit/s og det er meget tæt på hvad at HDTV har i dag, hvilket er 8-9 Mbit/s.

    #62656
    reslfj
    Deltager

    Per M sagde

    De blev kaldt Superbit og havde en bitrate på 6-7 Mbit/s og det er meget tæt på hvad at HDTV har i dag, hvilket er 8-9 Mbit/s.

    Man kan ikke sammenligne sandtids/online komprimering med det der er muligt, når man fx med en film kan lade en stor computer bruge meget lang tid til hver  sekvens.

    Bitraten for MPEG-2 kan ikke direkte sammenlignes med den, der er nødvendig til MPEG-4.

    Lars smile

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button