Konfiguration af antenneanlæg

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55991
    LarsKH
    Deltager

    Jeg har problemer med mit signal på TV nr. 2 og 3 i følgende serielle setup:

    Indgang fra YouSee -> meget kort kabeltræk -> TD 263D sløjfedåse (udtag til TV nr. 1) -> ca. 20 m kabeltræk -> TD 263D sløjfedåse (udtag til TV nr. 2) -> ca. 5 m kabeltræk -> TD 272D slutdåse (udtag til TV nr. 3 samt internet-router)

    Problemet består i lav signalstyrke (40-60 %) og mange bitfejl. Jeg har forsøgt med nye kabler mellem dåser og TV, hvilket har hjulpet, men slet ikke udryddet problemet.

    Jeg kan se at de lange kabeltræk er lavet med billige kabler, der desværre ikke nemt kan udskiftes, fordi de er skjult bag en stuk. En antenneforhandler har foreslået følgende setup:

    Indgang fra YouSee -> meget kort kabeltræk -> forstærker 20 dB -> meget kort kabeltræk -> TD 212B sløjfedåse (udtag til TV nr. 1) -> ca. 20 m kabeltræk -> TD 263D sløjfedåse (udtag til TV nr. 2) -> ca. 5 m kabeltræk -> TD 272D slutdåse (udtag til TV nr. 3 samt internet-router)

    Dvs. udskiftning af den første sløjfedåse fra TD 263D til TD 212B og montering af en forstærker med 1 udgang. Forstærkeren bør ifølge forhandleren være af en type, der kan håndtere det kommende hurtigere internetsignal og derfor koster den ca. 1000 kr.

    Mit spørgsmål er nu: Lyder det i det hele taget som en fornuftig løsning? Hvis ja, kan der så stadig anvendes TD 263D og TD 272D efter en TD 212B?

    På forhånd tak for hjælpen!

    #60067
    Preben Pedersen
    Deltager

    Prøv at læse denne tråd /forum/kabel-tv/problemer-med-antennesignal

    #60069
    lytro
    Deltager

    TD212 har en større udkoblingsdæmpning og dæmper hovedsignalet mindre.

    Det er sikkert en god løsning I har funden der.

     

    Lynge smile

    #60071
    LarsKH
    Deltager

    OK, tak for input!

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button