Køb af TV – 40″ – 48″

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57102
    Super
    Deltager

    Jeg skal snart købe et nyt TV. Jeg er åben overfor alle producenter, men jeg har nogle krav.

    • 100 Hz eller 200 Hz
    • PVR
    • DVB-C Tuner (YouSee)
    • Full HD eller UHD

    Smart TV er ikke nødvendigt. Jeg har en Samsung Blu Ray med Smart TV i sig, men jeg ved godt at de fleste bedre TV også har Smart TV. Det kommer bare ikke til at blive brugt. Pris 3000-4000 kr

    #66404
    Anonym
    Inaktiv

    Til den pris, der vil jeg anbefale at vente til at der åbner en af de her Power butikker i nærheden af dig.

    Who knows, det kan være at butikken så har nogle knald gode åbnings tilbud på fladskærms TV’ere som du kan benytte dig af.

    https://www.power.dk/

    #66405
    Super
    Deltager

    Hvordan er det med EU-garanti, hvis jeg køber i udlandet?

    #66406
    Niels Petersen
    Deltager

    Hvis der købes i udlandet, så skal det tilbage dertil hvis der skal reklameres, tvivler meget på at man herhjemme vi gøre noget hvis ikke det er en Nordic model. Derfor kan paranell import varer sælges  billigere. Angående optagelse på TVet, så skal det have Twin Tuner for reelt at kunne bruges, og det fås ikke for de små penge.

    Smart TV er ikke så smart, det er en Chromecast derimod, den slår et Smart TV og en Recorder med flere længder.

    #66407
    Super
    Deltager

    Niels Petersen sagde
    Hvis der købes i udlandet, så skal det tilbage dertil hvis der skal reklameres, tvivler meget på at man herhjemme vi gøre noget hvis ikke det er en Nordic model. Derfor kan paranell import varer sælges  billigere. Angående optagelse på TVet, så skal det have Twin Tuner for reelt at kunne bruges, og det fås ikke for de små penge.

    Smart TV er ikke så smart, det er en Chromecast derimod, den slår et Smart TV og en Recorder med flere længder.

    Der er nogle producenter hvor modellen er den samme i hele Europa. Jeg ved dog ikke hvad det er for nogle. Jeg ved bare at Samsung kører på regioner (Nordic osv.).

    #66408
    Super
    Deltager

    Der er nogle der har modelnumre. Samsungs Nordic-modeller hedder XE.

    F.eks.

    Nordic – UE48J6275SUXXE

    Tysk – UE48J6270SUXZG

    Sony har muligvis også noget.

    LG, Philips og Panasonic har ikke noget efter deres modelnumre i navnene på deres TV.

    #66409
    Super
    Deltager

    Jeg har besluttet mig for at fremtidssikre min TV-løsning. Der skal være HEVC og UHD i TV’et.

    Hvordan ser det ud med DVB-C2 – Er det noget jeg skal bruge?

    Er LG 43UF6409 et godt TV?

    #66410
    Niels Petersen
    Deltager

     Et fremtidssikret TV.? Et sådan findes ikke, de er for nu, ikke fremtiden, da ingen jo ved hvad den bringer, som f.eks C2 og om/hvornår.

    #66411
    reslfj
    Deltager

    Super sagde
    Jeg har besluttet mig for at fremtidssikre min TV-løsning. Der skal være HEVC og UHD i TV’et.

    Hvordan ser det ud med DVB-C2 – Er det noget jeg skal bruge?

    DVB-C2 kan komme på kabel. Japan vil anvende det til UHD ved OL2020.

    Men lige nu er der tanker om,  at man måske skal overgå til at sende kabel-tv det sidste stykke ud til dig, som streamet internet (fra interne servere hos fx youSee og Stofa).    

    Der er jo nogle der tror – det gør jeg ikke – at alt tv vil blive Video-On-Demand.  Jeg får aldrig selv energi til at læse og sammensætte et tv-program, jeg også gider at se bagefter.  

    For mig skal der tændes og zappes og nyhedes. 

    Hvis hele coax-kablet anvendes til internet-protocol, kan man måske – måske – opnå en forenkling.  Det er således muligt at DOCSIS 3.1 internet vil blive fremtiden og  man indtil da   vil anvende DVB-C med MPEG4 og HEVC  program-kanaler.

    Så kort:  Du kan nok fint købe uden DVB-C2.

    Du skal imidlertid være opmærksom på, at HEVC decodere findes til forskellige billedopløsning, men også højere billedrate og fx HDR.

    Her er et par links.

    http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1444131103#qopTr2OF0S2I2hUr.97

    http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1435041319#3D1vfyRgSVOOwBYB.97

    Lars   smile

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button