kanal 6

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56502
    allan
    Deltager

    hejsa

    Vil gerne kune modtage kanal 6 så jeg kan se premier league i hd, men hvordan får jeg kanalen uden at skulle betale for en eller anden tvpakke med en masse overflødige kanaler? Ellers vil jeg gerne høre hvilken pakke som er billigst hvis de ikke er muligt at få kanalen alene.

     

    Lige nu har vi bare en digitalmodtager og kan tage de basale kanaler som danmarks radio, sverige og kanal københavn..osv.

     

    tak på forhånd

     

    hilsen allan

     

     

    #62980
    Anonym
    Gæst

    http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Kanalvalger/

     

    vælg ,nej jeg har ikke boxer

    vælg kanal 6 og træk den over i højre boks og tryk videre

     

    så kommer prisen

     

    canal digital koster 1645 pr halvår for local pakken

     

    fordelen ved boxer er du får tv3 og tv3 puls det er  ikke hos cd

     

    #62981
    Preben Pedersen
    Deltager

    jetdirect sagde
    http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Kanalvalger/

     

    vælg ,nej jeg har ikke boxer

    vælg kanal 6 og træk den over i højre boks og tryk videre

     

    så kommer prisen

     

    canal digital koster 1645 pr halvår for local pakken

     

    fordelen ved boxer er du får tv3 og tv3 puls det er  ikke hos cd

     

    Hvordan gøre man ovenstående forslag, når man kun har en iPad ?

     

    #62982
    Anonym
    Gæst

    flg kanaler får du i boxers billigste pakke

    tv2

    tv2 hd

    tv2 news

    tv2 film

    charlie

    zulu

    dk4

    tv3

    kanal 4/5/6/9

    cnn

    mtv

    discovery

    disney

    foruden alle de danske dr1/2/k/r osv

     

    1592.80 halv årlig alt incl

    #62983
    allan
    Deltager

    ok tak

    #62985
    Preben Pedersen
    Deltager

    jetdirect sagde
    flg kanaler får du i boxers billigste pakke

    tv2

    tv2 hd

    tv2 news

    tv2 film

    charlie

    zulu

    dk4

    tv3

    kanal 4/5/6/9

    cnn

    mtv

    discovery

    disney

    foruden alle de danske dr1/2/k/r osv

     

    1592.80 halv årlig alt incl

    Ja det først ½ halv år og kun så frem man ikke har været Boxer kunde før, de efterfølgende ½ halv årlige priser er Pris efter 6 mdr.: Boxer Mix 229 kr./md. + 389 kr. i halvårlig kortafgift

    Så er det den rigtige tv-leverandør, at vælge ‘questionthumbs-down‘især hvis man kun ønsker Kanal 6 HD og evt. TV2 HD

    #62986
    peterras
    Deltager

    Du kan også vælge Flex 8 med Boxer, hvor du vælger 8 kanaler blandt en række kanaler, 6’eren er blandt dem. Jeg er dog ikke helt sikker på, om det også er i HD, med Mix er det i HD.

    Flex 8 er dog lidt billigere.

    http://www.boxertv.dk/produkter/Pakker-og-priser/ProductGroup-Basiskort/Boxer-Flex8/Boxer-Flex8/

     

    Når du siger de basale kanaler, så har I egen antenne, ikke, I har ikke TV2 nu?

    Med i prisen skal du også huske at medregne en eventuel ny boks. Hvis den I har er Boxer godkendt og med kortlæser, så behøver I ingen ny, men hvis I har en uden kortlæser, skal der en ny til.

    #62992
    Anonym
    Gæst

    Petterras:

    Tror, det er uden abb.:

    Allan skriver:

    Lige nu har vi bare en digitalmodtager og kan tage de basale kanaler som  danmarks radio, sverige og kanal københavn..osv.”

    Hvis der er mulighed for YouSee-Kabel-TV, så kunne minimum Grundpakken jo også vælges. 6’eren fiser, sammen med et par andre kanaler igennem pakkefiltret alligevel, blot der er monteret gode kabler og stik, og modtageren er følsom nok. Og der er IKKE tale om, at installere ulovlig software på modtageren!!big-smile

     

    Allan:

    Vælger du Kabel-TV, så bør du dog samtidigt beholde din antennemodtager, såfremt du fortsat ønsker modtagelse fra Sverigese, da der kun sendes tre svenske kanaler på Kabel: SVT 1, SVT 2, samt TV4. Ej heller svensk radio sendes mere på YouSee bortset fra SR P2, så her er du også henvist til egen antenne.

     

    Kabel-TV kræver så DVB C-boks. blot en anbefaling: Vælg nu ikke den billigste…

    #62993
    allan
    Deltager

    ok tak

    #62996
    reslfj
    Deltager

    Turbo sagde
    Petterras:

    Tror, det er uden abb.:

    Allan skriver:

    Lige nu har vi bare en digitalmodtager og kan tage de basale kanaler som  danmarks radio, sverige og kanal københavn..osv.”

    Hvis der er mulighed for YouSee-Kabel-TV, så kunne minimum Grundpakken jo også vælges. 6’eren fiser, sammen med et par andre kanaler igennem pakkefiltret alligevel, blot der er monteret gode kabler og stik, og modtageren er følsom nok. Og der er IKKE tale om, at installere ulovlig software på modtageren!!big-smile

    Allan, de digitale signaler fra en antenne og gennem youSee/Stofas kabler er helt forskellige når de modtages og skal behandles helt forskelligt af modtageren – og jeg mener helt, helt  forskelligt.. 

    Kun en DVB-T/T2 modtager kan forstå antennesignaler og udpakke video-strømmen fra disse, medens der SKAL en DVB-C (engang i fremtiden også DVB-C2)  til at forstå kabelsignaler og udpakke video-strømmen derfra.

     

    Derfor er det helt afgørende, at man i denne nye digitale verden klart angiver hvilken signalleverandør man anvender.

     

    Ved kabel-tv kan man i almindelighed ikke ‘planke’  den mux med kanal 6, hvis der er et korrekt grundpakke-filter indsat.  I Hovedstaden dæmper  filtret fra kanal 38, medens  kanal 6 ligger i den mux (i youSee slang QAM) der udsendes på kanal 40. Med en korrekt indstilling af sendestyrken og det korrekte filter indsat – så er der næppe pålidelige signaler igennem.

    Men man kan med en youSee grundpakke tilkøbe 4 kanaler ekstra – og her vælge kanal 6  i HD.  

    http://yousee.dk/Tv/Tv-pakker_og_kanaler.aspx

    Men det koster min 70 kr/md for 4 kanaler inkl kanal 6 + kort –  så det er nok mest i samlede bebyggelser, der allerede har en lav pris for youSees grundpakke, at det giver en besparelse.

     

    Den helt klart letteste løsning – og nok også den bedste for dig, Allan – er at anskaffe en DVB-T2 modtager eller et fjernsyn med DVB-T2  – med CI+. 

    Kanal 6 sendes allerede som 6-HD og fra 1 marts er HD  versionen indeholdt i  pakkepriserne, så derefter koster det ikke ekstra.

    http://www.boxertv.dk/produkter/Tilvalg-og-Extra-kort/Tilvalgspakker/boxer-hd/

     

    Men du skal helt sikkert anskaffe en DVB-T2/MPEG-4/CI+ modtager/fjernsyn, hvis du køber nyt.  Ca 62% af Boxertvs  sendekapacitet vil være DVB-T2 baseret fra sommeren 2013 når Boxer åbner deres nye mux6.

    Du kan naturligvis starte med din nuværende DVB-T modtager og se kanalerne i SD, hvis boksen  har den rette CI/CAM der passer til Boxers gamle kortstandard. 

     

    Med et passende Boxer tilbud på modtager og 6 mdr’s binding ville jeg nu nok  vælge en DVB-T2 boks med mulighed for at optage og helst med to DVB-T2 tunere, så man kan optage en kanal og se en anden på samme tid.

     

    Lars   :)

    #62997
    Anonym
    Gæst

    Reslfj:

     

    Det er altså ganske vist! 6’eren, samt nogle andre kanaler fra Mellempakken fiser virkelig igennem, både hos mig, samt mange andre YouSee-brugere rundt omkring i landet –  OK – KAN godt være LIDT ustabilt EN GANG imellem, men ellers ikke ret meget mere, end når man modtager DVB T. Og det med DVB C, havde jeg vist også skrevet i seneste indlæg…….big-smile

     

    Og det med at optage… Synes egentligt, at det er noget “skrammel”, for at sige det mildt… Der findes kilometervis af tråde om dette problem ovre hos naboen recordere.dk…

    #63000
    Anonym
    Gæst

    Gør du, som reslfj skriver – altså køber en DVB T2-boks og hvad der tilhører, for at kunne tage 6’eren, så vent lige med at smide den gamle boks ud. Der er noget med, at ikke alle bokse er lige gode til at modtage. Her tænkes på de svenske signaler. Er de lige så kraftige som de danske?

     

    I har bare en digitalmodtager, skriver du… Men hvilken?

    #63001
    allan
    Deltager

    ok tak for svarene…

    det er denne boks vi bruger nu http://www.strong.tv/downloads/leaflets/8100_ll_dk.pdf

    #63002
    Anonym
    Gæst

    allan sagde
    ok tak for svarene…

    det er denne boks vi bruger nu http://www.strong.tv/downloads/leaflets/8100_ll_dk.pdf

     

    Ja – så SKAL I have en ny boks for at kunne få 6’eren, hvis du vil have denne kanal fra Boxer. Du kunne evt. følge med i den tråd om ny Boxergodkendt modtager, som du kan se på forsiden af digitalt.tv. Jeg ville egentligt vælge LG, men ved ikke om de er begyndt at lave nogen med DVB T2.

    #63007
    reslfj
    Deltager

    allan sagde
    ok tak for svarene…

    det er denne boks vi bruger nu http://www.strong.tv/downloads/leaflets/8100_ll_dk.pdf

    Det er en inderligt ubrugelig boks til andet end DRs kanaler (+ lidt lokal kanaler). 

    Jeg har derudover et direkte had til mærket Strong, fordi den danske importør og nogle supermarkeder for et par år siden solgte mange Strong 8010 bokse, der kunne MPEG-4, men ikke havde kapacitet til HD kanaler (som fx DR1)

    Og det vidste importør og forhandlere – og det er i  min optik ikke bare i nærheden af en hæderlig forretningsmoral.     

     

    Nå, du skal have en ny boks eller et nyt fjernsyn.  Jeg ville bladre tilbudsaviserne for evt. at købe en samlet pakke DVB-T2/CI+ boks, kort og en kanalpakke.

    Lars    smile

     

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button