Kan min gamle Viasat parabol modtage de gratis digital TV kanaler??

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56852
    Newmain
    Deltager

    Hej, jeg er blevet nærig, og opsagt mit viasat.

    Jeg har dog stadigvæk parabolen og den modtagerboks som fulgte med ved køb af viasat.

    MEN – jeg kan ikke finde nogen af de gratis kanaler, hverken via modtagerboksen, eller direkte fra TV’et.

    Er der nogen måde hvorpå jeg kan udnytte boksen og parabolen til at se de gratis tv kanaler, eller skal jeg ud og købe en Digital-TV antenne og en ny modtagerboks?

     

    Håber nogen kloge mennesker herinde kan hjælpe en fattig studerende :)

     

    VH. Mikkel

    #64957
    Anonym
    Inaktiv

    Boksen er nok låst til kun at kunne modtage kanaler fra Viasat, har hørt en del om den slags med deres ældre bokse. Det er vist kun bokse af nyere dato fra dem, der også kan bruges til modtagelse af gratis kanaler fra andre satellit positioner.

    Men ellers er DVB-S bokse udelukkende til modtagelse af gratis kanaler ikke så forfærdeligt dyre igen. Harald Nyborg har eks. en HD boks til kun 398 kr. http://www.harald-nyborg.dk/p4579/hd-satellitmodtager-dvb-s2

    #64958
    Preben Pedersen
    Deltager

    Per M sagde
    Boksen er nok låst til kun at kunne modtage kanaler fra Viasat, har hørt en del om den slags med deres ældre bokse. Det er vist kun bokse af nyere dato fra dem, der også kan bruges til modtagelse af gratis kanaler fra andre satellit positioner.

    Men ellers er DVB-S bokse udelukkende til modtagelse af gratis kanaler ikke så forfærdeligt dyre igen. Harald Nyborg har eks. en HD boks til kun 398 kr. http://www.harald-nyborg.dk/p4579/hd-satellitmodtager-dvb-s2

    Jo – det er nok rigtigt – men hvad menes med Gratis kanaler – dette ord gælder jo ikke nogen af de danske kanaler kan fås via satellit uden betaling, f.eks. DR´s kanaler kan kun modtages via egen antenne (DVB-T).

    #64959
    Bosse
    Deltager

    Prøv ar Google boxens navn og model no. – her kan du læse alt om vidunderet og se om det er muligt

    at modtage frie kanaler.

    Der er ikke mange gratis kanaler på 4.8°Øst –  så skal du have den fornøjelse må du over på 19.2°Øst,

    så drej parabolen derover, hvis du har den mulighed.

    Se her og du kan vælge andre satelliller øverst oppe.

    http://en.kingofsat.net/pos-19.2E.php

     

    vh/Bosse

    #64960
    collector
    Deltager

    Problemet med en låst Visasat boks, det er mest at de frekvenser som ligger på andre positioner, kan ikke scannes. Du har simpelthen ikke listen og de frekvenser som f.eks 19.2e bruger, og de kan ikke tastes ind (selvom det også ville være en 24timers tjans).

    Så du må nok smide boksen på genbrugspladsen men husk parabol + lnb og kabel kan jo stadig bruges, og så køb en billig modtager f.eks i Harald nytand, de har nogle billige dvbs2 modtagere som virker fint til alle ukodede kanaler, og der er 19.2e jo et godt valg.

    #64963
    peterras
    Deltager

    Jeg læser dit spørgsmål som, at det du vil se er de gratis (licensbetalte) DR kanaler og ikke andet. Har jeg ret?

    I så fald skal du have en anden boks og antenne. DR’s kanaler kan ikke modtages gratis med parabol. En DVB-T antenne er mig bekendt den eneste måde hvorpå du kan modtage DR uden abonnementsbetaling. Jo så er der at se DR’s udsendelser på nettet.

    Om du skal bruge en boks afhænger af, om dit tv er nyt nok til have DVB-T og mpeg4. Nu vil nogen nok sige, at dit tv også skal have DVB-T2. Jeg mener dog, at hvis det kun er DR, du vil se, så kan DVB-T2 godt vente til det bliver nødvendigt, såfremt du kan bruge det tv, du har.

    En antenne beregnet til at modtage DVB-T skal du have. Om denne skal være på taget eller i stuen er bestemt af modtageforholdene, hvor du bor.

    Flere andre i tråden taler om de gratis udenlandske tv kanaler, som man kan tage med parabol.

    #64964
    Anonym
    Gæst

    en dreambox med rette sw inst så kan der ses 

    dr1+2

    alle tv2 regioner (kun hovedkanalen !)

    nrk1+2 alle regioner 

    svt1+2 alle regioner 

    svt 24

    kultur kanalen

    løsningen og hvad sw der skal bruges får du ikke oplyst her 

     

    huskmedielicensen som er lovpligtig  den slipper du ikke for selvom du har parabol /pc/telefon

    #64965
    Bingo
    Deltager

    dr1+2 og tv2 fungerer ikke nu lenger med “denne løsningen / sw” !

    #64966
    Anonym
    Inaktiv

    Bingo sagde
    dr1+2 og tv2 fungerer ikke nu lenger med “denne løsningen / sw” !

    Det er der ikke så meget at sige til, kodningen på de Nordiske kanaler skiftes vist også jævnligt og hvad jeg kan se, så arbejdes der ikke specielt meget på løsninger længere, hvis det er det samme CAM vi tænker på.

    Her arbejdes der eks. en del mere med det CAM jeg har til min Dreambox og TV, hvis primære focus er 19.2Ø

    #64967
    Anonym
    Gæst

    længe siden jeg sidst har set dr1+2 og tv2 den vej men de er også væk her pånær 

    norske og svenske 

    #64968
    peterras
    Deltager

    Man kan jo også sige, om det ikke alligevel er billigere at købe DVB-T udstyr end en Dreambox, også selvom trådstarter får en parabol, han ikke kan bruge.

    Er en Dreambox ikke lidt dyr, hvis det kun er til DR.

    #64970
    Anonym
    Inaktiv

    peterras sagde
    Man kan jo også sige, om det ikke alligevel er billigere at købe DVB-T udstyr end en Dreambox, også selvom trådstarter får en parabol, han ikke kan bruge.

    Er en Dreambox ikke lidt dyr, hvis det kun er til DR.

    Jo, sådan en er kun for de lidt mere kræsne til modtagelse og optagelse af mange kanaler, så som de godt 100 stykker jeg har liggende i favoritterne på den, der er en blanding af DVB-C og DVB-S/S2 kanaler.

    #64971
    Bingo
    Deltager

    Der er jo 100 vis av gratis kanaler, mange på engelsk og enda flere på tysk og andre spåk.

    #64972
    Anonym
    Inaktiv

    Bingo sagde
    Der er jo 100 vis av gratis kanaler, mange på engelsk og enda flere på tysk og andre spåk.

    Jooo, men over 80% af det der kan modtages gratis via parabol, er ikke værd at bruge tid på, det opdager man hurtigt når man går dem alle sammen igennem for at se hvad man har lyst til at tilføje ens favorit liste.

    #64973
    Bingo
    Deltager

    Sandt nok det, med der bliver jo ligevel 20-40 “gode” kanaler tilbage at bruge tid på….

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button