Kan kun se kanaler på MUX3

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55782
    crlarsen
    Deltager

    Jeg har et hus nær Gladsaxe-senderen. Jeg har fundet antennekabel i en stikdåse i et rum, hvor vi ikke tidligere har haft TV, og vil nu gerne sætte et TV op i det pågældende rum.

    Vi har en tagantenne, og har et Boxer-abonnement, og det er Boxer-tuneren, jeg bruger til at teste med nedenfor.

    I husets øvrige rum, hvor vi har TV-apparater,  fungerer alt.

    Men i dette ene rum virker tingene ikke helt efter planen:

    Jeg kan kun se Mux 3-kanaler (4, 5 og diverse TV2), og de går knivskarpt igennem. Men jeg kan ikke se nogen af de kanaler, der er på Mux 1 og 2. Er der nogen, der kan sige, hvad årsagen kan være til det?

    Noget, jeg heller ikke helt forstår, er, at der findes hele fire antennekabler i den stikdåse, jeg har fundet. Hvad kan grunden være til det? De følges ad parvis 2 og 2 (kommer ind fra hver sit rør).

    #59151
    lytro
    Deltager

    Hvis der er monteret flere kabler i stikdåsen end er er kabelklemmer til, så er det noget fusk.

    Det kunne godt ødelægge signalet, hvis impedansen (vekselstrømsmodstanden) ikke passer sammen.

    Stående HF bølger i antenne installationen, kan dæmpe nogle kanaler og ikke andre.

     

    Lynge Smile

    #59153
    reslfj
    Deltager

    crlarsen sagde

    Jeg har et hus nær Gladsaxe-senderen. Jeg har fundet antennekabel i en stikdåse i et rum, hvor vi ikke tidligere har haft TV, og vil nu gerne sætte et TV op i det pågældende rum.


    Der har du nok ikke brug for megen antenne.  Men prøv at oploade et par billeder af dåser og kabler.

     

    Lars Smile

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button