Kan ikke finde digitale kanaler

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56380
    Demant
    Deltager

    Hej.

     

    Jeg har problemer med at finde de digitale kanaler på mit tv.

    Det er et samsung LE37A656.

    Jeg har forhørt mig hos venner, der har vist mig hvordan de gør på deres Samsung tv. Der kan de ændre et tal på 50 til 100, og så kan tv´et søge på de digitale kanaler. Men jeg kan ikke komme ind i menuen.

    Det punkt jeg skal ind på (et parabol symbol) er markeret gråt hvorimod de andre punkter er i farver. Hvorfor?

     

    Jeg har også hørt at jeg skal investere i et ordentligt kabel. Et dobbelt skærmet antennekabel.

    Kan det passe, at jeg ikke kan se digitalt tv på grund af et billigt standard kabel?

     

    Hvis i kan guide mig, eller henvise til en side der kan ville jeg være meget taknemmelig.

     

    På forhånd tak.

    #62351

    Så vidt jeg kan se på specifikationerne, så har det ikke digital kabel-tv tuner, men kun til terrestrisk tv, altså alm. tv-antenne. Går ud fra du har kabel-tv, siden du skriver her.

    #62353
    reslfj
    Deltager

    admin sagde
    Så vidt jeg kan se på specifikationerne, så har det ikke digital kabel-tv tuner, men kun til terrestrisk tv, altså alm. tv-antenne. Går ud fra du har kabel-tv, siden du skriver her.

    “Alle funktioner i forbindelse med Digital TV (DVB)
    fungerer kun i lande eller områder, hvor der udsendes
    DVB-T (MPEG2) digitale terrestriske signaler.” /Dansk manual side 11.  


    Sådanne signaler udsendes ikke i Danmark, men i et vist omfang via antenne fra Tyskland og Sverige.

    Kabel-tv i Danmark anvender DVB-C/MPEG-4  (youSee sender endnu SD kanaler med DVB-C/MPEG-2).  DVB-C og DVB-T er ikke det der ligner – bortset fra navnet

    Dit fjernsyn er alt for gammelt og skal derfor have en boks – Zaptor hedder det vist hos Stofa eller en Samsung youSee plus boks – 

    Du kan  købe billige DVB-C/MPEG-4 bokse i  de fleste radioforretninger, men de fleste kan ikke optage eller kan kun optage samme program som du ser (kun en tuner)

     

    Lars smile


    #62359
    Anonym
    Inaktiv

    Der er også gode tilbud pt. på tv’ere med DVB-C/DVB-T2 tuner lige syd for grænsen hos Fleggaard, et af dem er et 40 tommer Samsung hvis det absolut skal være et fra dem.

    Så slipper man for at have en af de Zaptor eller Yousee bokse stående hvis man bare vil se normalt digitalt tv og er ligeglad med de ekstra services der kun findes på dem.

    #62367
    reslfj
    Deltager

    Per M sagde
    Der er også gode tilbud pt. på tv’ere med DVB-C/DVB-T2 tuner lige syd for grænsen hos Fleggaard, et af dem er et 40 tommer Samsung hvis det absolut skal være et fra dem.

    Så slipper man for at have en af de Zaptor eller Yousee bokse stående hvis man bare vil se normalt digitalt tv og er ligeglad med de ekstra services der kun findes på dem.

    youSee og Stofa anvender udelukkende  DVB-C   –  DVB-T2 anvendes af Boxer og DR via antenne vil overgå hertil i løbet af en periode.

    youSee komprimere fortsat SD kanalerne med MPEG-2, men det er kun et spørgsmål om tid før alt komprimeres med MPEG-4.  

     

    Lars  smile

    #62369
    Anonym
    Inaktiv

    Noget jeg kunne forestille mig ville være et problem med en NAS opsætning, det er noget der i min Linux boks hedder “Post Descrambling with CAM”. Hvis jeg optager fra 2 kanaler samtidigt og boksen ikke er indstillet på den kodede kanal, eks. Canal+ First HD, så er optagelsen kodet og kræver derfor afkodning for at man kan afspille den.

    Så det er jo også noget man skal tage i betragtning med det her NAS, om boksen også er dygtig til at snakke med en NAS angående evt. afkodning af optagelser.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button