Kabel TV YouSee pludselig dårligt signal??

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56077
    coco
    Deltager

    Hej!

     

    Jeg håber på et godt råd her!

     

    Vi har YouSee kabel TV, bor i et hus. I søndags kan vi pludselig ikke se DR1-DR2-Rammasjang-TV2 (kun med sne). Alle andre kanaler går en anelse dårligere ind, men acceptabelt.

     

    Vi har en antenneforstærker på loftet. Herfra går der så stik til de 4 stk. fladskærme vi har i huset. Alle kabler ligger i væggen. I stuen står der en YouSee + boks. Den skriver intet signal på flere af kanalerne, ikke kun de før nævnte.

    Alt har fungeret upåklageligt indtil i søndags.

     

    YouSee har været ude med en mand, og målt at ude i boksen på vejen er signalet ok. Men oppe på loftet er det dårligt. Dvs. der er en fejl mellem boksen og op til loftet. Problemet er at vi ikke kan se hvor ledningen går ind i huset. Den går under jorden og ført ind i huset under jorden. Højest sandsynligt. Huset er 10 år gammel, og der er efterfølgende muret en terasse på som vi ikke kan komme ind under. Måske der er intag under den. Vi kan bare ikke kommet til det kabel.

    YouSee manden kørte igen, da han jo ikke kunne gøre noget, finde den defekte samling, eller hvad der nu er galt!?

    Det der undrer er, at signalet jo virker, da vi jo kan tage en del kanaler. Det er nedsat. Vi ved der har været rodet ude i boksen fornylig pga. en genbo der havde dårligt signal.

     

    Hvad vil i råde os til? Skal jeg bare får trukket nyt kabel ind og grave haven op? Eller er der en anden løsning. Syntes YouSee kører lidt rundt med os…

     

    VH. Coco

    #60516

    Det kunne lyde som et kabelproblem. Går ud fra at YouSee manden tjekkede at forstærkeren fungerer som den skal. At der er strøm på forstærkeren, og målte signalet inden det gik ind i forstærkeren for at udelukke defekt i den.

    Det lyder lidt kompliceret den kabling ja. Det vil sige at kablet ind i huset ikke har nogen egentlig primær slutdåse (udtag)? At Kabel-tv signalet er i orden plejer, så vidt jeg ved, at være udbyderens ansvar indtil første udtag inde i ens bolig.

    #60517
    Preben Pedersen
    Deltager

    admin sagde

    Det kunne lyde som et kabelproblem. Går ud fra at YouSee manden tjekkede at forstærkeren fungerer som den skal. At der er strøm på forstærkeren, og målte signalet inden det gik ind i forstærkeren for at udelukke defekt i den.

    Det lyder lidt kompliceret den kabling ja. Det vil sige at kablet ind i huset ikke har nogen egentlig primær slutdåse (udtag)? At Kabel-tv signalet er i orden plejer, så vidt jeg ved, at være udbyderens ansvar indtil første udtag inde i ens bolig.

     

    Normal er selve stik-ledning-kabel ikke dækket af udbyderen, kun at tv-signal værdierne skal være i orden, ved første stiik i husstanden, altså der hvor stik-ledningen kommer ind i husstanden. Nogle forsikringselskaber dækker så udskriftning af stik-ledning under husforsikringen.

    Men Yousee manden burde kunne havde oplyst, lige nøjagtig hvor fejlen lå imellem kabel-boks ved vejen og så første stik i husstanden (der hvor stik ledningen kommer ind). Ved at fjerne forstærkeren og måle baglængs , så ville man kunne få oplyst lige nøjagtigt hvor mange meter der var indtil fejlkilden på stik-ledningen-kabel.  Så er det næsten lige meget, hvordan den løber, kun lidt mere besvær, hvis den skal udskiftes.

     

    Så hvordan der er blevet lavet måling, kunne der måske opgives lidt flere informationer om. question

    #60522
    coco
    Deltager

    Han målte lige før forstærkeren, men opgav ikke om han havde målt baglæns derfra. Han havde målt fra vejen og ind, den gav besked om at der ca 11 meter inde skete et eller andet (måske en samling der kunne være defekt). Måske jeg skulle få ham ud igen og måle baglæns fra forstærkeren.

     

    De 11 meter inde på grunden kan jo være hvor som helst, da vi ikke kan følge kablet ind fra fordeleren ude på vejen.

     

    Men igen noget virker i forstærkeren, da der slet ike er noget signal på nogle kanaler hvis vi slukker for strømmen til den.

     

    Kunne man prøve med at sætte en ekstra ekstra forstærker på? Det er jo ikke meget signal der mangler før det kan accepteres. Kabel manden sagde gody nok at det ikke var den rigtige måde at gøre det på. Men jeg er jo villig til at prøve meget før jeg får gravet min have op o boret hul i mit hus for at få nyt kabel lagt ind!

    Tak for svar…. 🙂

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button