Internet via triax ifa 288

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #69247

    Hej, jeg kan ikke få mit internet til at virke. Jeg har et hovedkabel fra yousee som kommer ind i mit hus. Her har jeg afmonteret antennedåsen og forlænget hovedkablet med et koka 500 kabel til min antenneforstærker ifa 288. Herfra har jeg så tilsluttet mit modem og mit tv. Jeg har fuldstændig fejlfrit tv-signal men kan ikke få signal til routeren.

    når jeg ringer til yousee’s teknikafd. siger damen at jeg skal have installeret et nyt stik (antennedåse).

    Men det virkelig nødvendigt? Hvad gør jeg forkert? Skal jeg have en signalsplitter? Det troede jeg triax ifa 288 gjorde.

     

    nogle ideer?

    steffen

     

    ps. alt er samlet med f-stik

    #69250
    Anonym
    Inaktiv

    Den er god nok. Du skal have en antenne dåse der hedder DKT Comega Freja MM8-65, som er en sløjfedåse med data udtag, som skal sidde monteret der hvor signalet kommer ind i huset.

    http://www.av-connection.dk/?PGr=8842

    #69251

    Og der er ingen vej udenom? Det er egentlig fordi jeg helst ville undgå at have en dåse siddende der hvor kablet kommer ind… er det muligt at placere dåsen forenden af koka 500 kablet, inden antenneforstærkeren?

     

     

    #69259
    Preben Pedersen
    Deltager

    Skal lige forstå din installation korrekt.

    Du har ikke både tv og modem på samme ledning og stik i ifa 288, men benytter 2 ledninger og 2 stik på ifa 288 ?

    For hvis det er metode 1 så skal der en datadåse forenden af den løsning og løsning 2 skulle virke.

    alternativ til en dåse ved indgangskabel  kan man købe en data/tv splitter, men kræver 2 trækning af 2 kabler et til modem siddende på 0-65 (data) og et til tv/ifa 288 ( 87-862). Og allerhelst et nyere som passer til deres doscis 3.1 løsning.

     

    #69260
    Preben Pedersen
    Deltager

    Og denne kan sidde foran kablet lige før ifa 288, da det jo er indgangs kablet du har forlænget.

    #69261

    Jeg har ét kabel der kommer ind til huset som både indeholder tv og data. Det ene kabel har jeg så forlænget med f-stik op på loften og ind i antenneforsktærkeren. Jeg har så tilsluttet routeren til antenneforstærkeren på loftet som har returvej. Yderligere har jeg tilsluttet et antennekabel til fjernsynet i forstærkeren som fungerer fejlfrit. Ville jeg kunne placere en antennesplitter inden forstærkeren i stedet for direkte på kablet der kommer ind i huset således at jeg også kan placere splitteren på loftet?

    #69262

    Ville den her virke evt.Ville den her virke

     

    #69263
    Preben Pedersen
    Deltager

    Ja den kan bruges, så tager du indgangskabel og sætter på Comega DVU4 filter indgang og fra Comega DVU4 filter tv udgang over i IFA 288 indgang og modem sættes på data udgang på Comega DVU4 filter Data.

    Så er det kun TV der tilsluttes IFA 288, men alternativ  kunne du sætte data/tv dåser for enden af dine kabler, som er tilsluttet IFA 288. Hvis du senere ønsker kunne flytte rundt på dit modem placering og dermed behøves ikke dette Comega DVU4 filter, det koster selvfølgelig mere i indkøbs pris, at købe Data/TV dåser

    https://www.av-cables.dk/antenne-vaegdaase/comega-freja-mm4-65d-antenne-vaegdaase-slutdaase-hvid.html

     

    #69264

    Aaaarrrhhh det vil altså sige at hvis jeg tilslutter en sådan dåse til ifa 288 og herefter tilslutter modemet til dåsen så er problemet løst?? tænker det er bedre at tilslutte noget efter ifa 288 således at signalet er forstærket inden koblingen??

    #69265
    Preben Pedersen
    Deltager

    ja – det burde det, kun hvis dit data signal er meget kraftig i forvejen, så er det bedre med en spilt før antenneforstærkeren, men det burde IFA 288 tage højde for og ikke forstærker det ekstra op.

    #69414
    Preben Pedersen
    Deltager

    Hvad blev løsningen dvu4 filter eller data/tv dåse ?

    #69431

    Hej Preben. Jeg satte en dåse op efter forstærkeren men det fungerede heller ikke. Så det endte med at jeg fik en teknikker ud fra yousee som, som det første satte en splitter på inden forstærkeren og så virkede det.. han sagde efterfølgende at returvejene på de forstærkere ofte var defekekte… lidt komisk… men han synes jeg havde givet det et reelt forsøg og roste min installation og lavede besøget uden beregning, heldigvis.

    1000 tak for din gode og hurtige respons

     

    mvh Steffen

Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button