Indstilling af Philips 55POS901F til Canal Digital

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #82575
    Basholm
    Deltager

    Hej

    Jeg har investeret i et Philips 55POS901F OLED tv med dual tuner og dual CI kort. Jeg har i flere år haft Canal Digital HD Entertainment Center, samt 3 mini CD bokse i husstanden. Der er trukket 2 kabler til min CD HD entertainment boks. Disse kommer fra en Triax splitter på loftet. Traix splitteren fødes via et (1) kabel til LNB enheden, som er en Triax SatCR LNB med 2 udgange. Den ene udgang (SatCR) går til Triax splitteren som føder Entertainment boksen (x2) og 2 mini HD CD bokse (2 x1). Serviceudgangen på LNB hovedet føder så den 3. mini CD boks direkte. Det har fungeret upåklagelig i en del år.
    Nu har jeg så investeret i Philips Tv´et og vil droppe CD HD Entertainment boksen og bruge de 2 indbyggede Sat tunere i tv´et. Derfor har jeg også købt 2 CI kort hos CD og isat disse i tv´et (inkl 2 program kort (den ene CD mini boks er nedlagt)). Jeg har derfor indstillet Tv´et til at anvende 2 tunere og SatCR. Dernæst spørger den om userband og her anvender jeg UB1 og UB2, da en anden CD boks anvender UB4.  Når jeg så søger efter satellit finder den Thor1 som den skal og alle CD´s kanaler, men når jeg vil se multiview eller optage et program medens jeg ser et andet, så fejler den og kan ikke vise en anden kanal, altså virker det som om den ikke anvender de 2 tunere. Jeg har nu haft et antennefirma ude og kontrollerer og de mener at det er indstillet korrekt. Philips support kender ikke rigtig til fjernsynet og kan ikke hjælpe, så jeg er lidt på herrens mark. Overvejer at returnere fjernsynet.

    Nogen ideer?

    Med Venlig Hilsen

    Basholm

    #82576
    Basholm
    Deltager

    Hej

     

    Fandt ud af løsningen. Jeg skulle istedet for UB1 og UB2 anvende UB2 og UB3, samt indstille frekvenserne til noget andet. Ikke just brugervenligt.

    #82952
    Anonym
    Gæst

    Godt du fik det til og køre, men husk og skriv det ned så du kan huske det, hvis tv skal resettes på et senere tidspunkt.

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button