Indstilling af monoblok lnb

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55996
    Dudden
    Deltager

    Hejsa

    Jeg er for nylig flyttet, og har taget min parabol med fra det gamle hus – og har i lang tid forsøgt at indstille den korrekt, men uden held.

    Det er en 78 cm triax parabol og en Digiality MB-21 monoblok med 6 graders vinkel og en Dreambox 500-s.

    På 4.8 grader øst kan jeg godt få kanalerne ind med omk. 85 procent SNR og 80 procent AGC og meget lidt i BER. Men på 0.8 grader vest er det helt tosset, omkring 70-80 procent SNR og det samme i AGC og meget høj BER! Monoblokken er placeret så 0.8 grader vest er center i skålen, og 4.8 grader øst sidder til venstre hvis man står foran skålen.

    Kan ikke rigtig finde ud af hvor fejlen er henne, har søgt højt og lavt på nettet, og skiftet de lidt ældre F-stik i hver ende af kablet.

    Så næste mulighed jeg overvejer er at prøve med en Satfinder og se om det kan hjælpe mig lidt – med mindre der er nogen der har et godt råd til hvad jeg ellers kan prøve.

     

    Håber nogen kan hjælpe

    Mvh. Daniel

    #60085
    Anonym
    Gæst

    har du tjekket at det ikke lige er omvendt du modtager 5″ø dvs på hovedet der er i center

     

    hvor er din nye adresse (by) ifh til den gamle der kan være lidt med hældningen på skålen

    #60100
    Dudden
    Deltager

    Det skulle være 1 grad vest der sidder i center og det er den samme by. Men det er nok noget med hældningen på skålen! Har rodet en del med det i går, uden at få det til at virke. Har snakket med et par antennemontøre i dag, og de skal have et sted mellem 400-500 kr. for at komme og indstille den! Det synes jeg ikke lige jeg vil ofte, så tror jeg må starte meden satfinder og så have mere tålmodighed!

    #60102
    Dudden
    Deltager

    Men har læst et andet sted, en med samme monoblok som jeg har, at han prøvede at flytte holderen over på det andet hoved. Det fik han til at virke, så det skal jeg lige hjem og rode lidt med!

    #60103
    Anonym
    Gæst

    Dudden sagde

    Men har læst et andet sted, en med samme monoblok som jeg har, at han prøvede at flytte holderen over på det andet hoved. Det fik han til at virke, så det skal jeg lige hjem og rode lidt med!

    hvis du ellers ikke har haft lnb´n afmonteret fra parabolen så er det din instilling den er gal med

     

    mindes fra dengang jeg havde en monoblock at når man står foran skålen og kigger ind i den så skal beslaget monteres på den lnb der er til højre når man holder monoblocken ind mod skålen

     

    det er ikke din diseq opsætning den er gal med

     

    sats på og få 1″v til og virke så skal 5″ø komme af sig selv

     

    husk indgangs vinkel = udgangs vinkel på parabolen så det hele er spejlvendt

     

    dvs når du kigger mod syd så ligger satteliterne på himlen som 19″e/16″e/13″e/5″e/1″w  når de rammer skålen så vil det være lige modtat ifh til ens lnb

     

    dvs på skålen til 19″ø ligge til venstre og 1″v til højre når der kigges ind i skålen

    #60104
    Anonym
    Gæst

    Dudden sagde

    Men har læst et andet sted, en med samme monoblok som jeg har, at han prøvede at flytte holderen over på det andet hoved. Det fik han til at virke, så det skal jeg lige hjem og rode lidt med!

    hvis du ellers ikke har haft lnb´n afmonteret fra parabolen så er det din instilling den er gal med

     

    mindes fra dengang jeg havde en monoblock at når man står foran skålen og kigger ind i den så skal beslaget monteres på den lnb der er til højre når man holder monoblocken ind mod skålen

     

    det er ikke din diseq opsætning den er gal med

     

    sats på og få 1″v til og virke så skal 5″ø komme af sig selv

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button