Hvorfor er prisforskellen så stor?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56585
    Zakken
    Deltager

    Jeg leder, som så mange andre, efter en mulighed for fortsat at se 28.2 grader øst.

    Jeg kan modtage channel4 HD og Channel 5 indtil ca. klokken 5 om eftermiddagen hvor signalet fuldstændigt forsvinder.

    På nuværende tidspunkt modtager jeg på en 85 cm. parabol med en Harald Nyborg HD modtager. Begge dele har fungeret fint indtil nu.

     

    Jeg ser mig nu om efter en 120cm. parabol som forhåbentligt vil gøre at signalet forbliver hele dagen.

    Det der undrer mig er, at priserne på en sådan parabol varierer voldsomt. På disse to links er forskellen 1500.-

    Hvorfor er det sådan? Er den Gilbertini så meget bedre?

    http://lavprisparabol.dk/parabol-til-1-lnb-3/opticum-120tr-parabol-antracit-p287

    http://lavprisparabol.dk/parabol-til-1-lnb-3/gibertini-op-125l-moerkegraa-p371

     

    Jeg bor vest for Varde, så hvis nogen har en god kobination af skærm, LNB og modtager som vil være optimal for modtagelse, så hører jeg gerne om det.

     

    Mange hilsner fra Lars i Outrup.

     

     

    #63350

    Jeg har ikke testet nogle af dem, men der kan så vidt jeg ved være en del forskel på parabolkvalitet i samme størrelse, i forhold til hvor præcist de er fremstillet. Med den prisforskel ville jeg dog nok også være fristet af at prøve den billige.

    #63351
    tomaten64
    Deltager

    Zakken sagde
    Jeg leder, som så mange andre, efter en mulighed for fortsat at se 28.2 grader øst.

    Jeg bor vest for Varde, så hvis nogen har en god kobination af skærm, LNB og modtager som vil være optimal for modtagelse, så hører jeg gerne om det.

    Hej Zakken,

    Jeg kan se at der i den ene annonce står at parabolen er velegnet til engelsk tv vest for Storebælt. Jeg synes lige at du skal tjekke i dit nærområde som de 120 cm stadig er nok. Det kunne jo være at annonceteksten refererer til de gamle forhold, altså dengang hvor vestjylland lå rigtig godt placeret med hensyn til modtagelse af de engelske kanaler. Er der ikke noget med at det er blevet lidt vanskeligere nu hvor der er skiftet til ny satellit?

    Hilsen tomaten64

    #63352
    Zakken
    Deltager

    admin sagde
    Jeg har ikke testet nogle af dem, men der kan så vidt jeg ved være en del forskel på parabolkvalitet i samme størrelse, i forhold til hvor præcist de er fremstillet. Med den prisforskel ville jeg dog nok også være fristet af at prøve den billige.

     

    Jeg tror jeg gør et forsøg med den billige, så skal jeg bare have fundet en passende LNB.

    Det med kvaliteten har jeg mærket da jeg købte en Vandenberg parabol i Harald Nyborg. Den var, på trods af at den var større end min nuværende, endnu ringere til at fange Astra satelitterne.

     

    Findes der et svar på hvorfor signalet dropper helt af på et bestem klokkeslæt hver dag? Jeg har trimmet min nuværende parabol efter alle kunstens regler og har fint signal på Astra2E indtil ca. 17-18 om aftenen.

    #63353
    Zakken
    Deltager

    tomaten64 sagde

    Jeg synes lige at du skal tjekke i dit nærområde som de 120 cm stadig er nok. Det kunne jo være at annonceteksten refererer til de gamle forhold, altså dengang hvor vestjylland lå rigtig godt placeret med hensyn til modtagelse af de engelske kanaler. Er der ikke noget med at det er blevet lidt vanskeligere nu hvor der er skiftet til ny satellit?

    Det er netop det der er problemet, hvor stor en parabol skal man op i herovre?

    Jeg kører fint på 85cm lige nu men vil ofre næsten hvad som helst for at hive kanalerne ned igen på den nye satellit.

    Tænk hvis man skulle til at se dansk tv igen. :o (

    #63355

    Det er normalt at signalet svinger i løbet af dagen når man befinder sig i udkanten af signalområdet for satellitten. Det kan have noget at gøre med solens position mener jeg. Havde samme oplevelse med den gamle Astra 2D.

    Jeg vil tro at 120 cm vil virke hele dagen, når du har signal dele af dagen på en 85 cm.

    #63357
    Bobben
    Deltager

     

    Signalvariasjonen skyldes trolig at footprint beveger seg noe i løpet av 24 timer.  En ørliten bevegelse av footprint får store konsekvenser for signalstyrken nær “null” punkter.    Astra 2F “svinger” ca. 1/10 grad nord/syd i løpet av 24t. http://www.satellite-calculations.com/Satellite/satellitemotion.php?26/171/0/38778

     

    Også footprint bevegelse for Astra 1N kan påvirke Astra 2F mottak siden 1N sender 1-2 transpondere på motsatt polarisasjon med ekstremt mye høyere EIRP over Danmark.  God crosspol isolering i antenne+LNB er nok en fordel.
    http://www.satellite-calculations.com/Satellite/satellitemotion.php?26/171/0/37775

     

    #63372
    Zakken
    Deltager

    Tak for alle svarene, jeg har nu bestilt en Gibertini 125cm. skærm(fandt den til 900 med fragt fra Belgien) og en Inverto black ultra LNB.

    Nu håber jeg bar eat den kombo kan hive kanalerne ind her på vestkysten af DK.

    Jeg skal opdatere så snart jeg har rigget det hele til.

     

    #63435
    Dania
    Deltager

    Jeg har en 130cm Gilbertini her ved Mariager.Og startede også med at teste 3 stk black ultra.

    Men har nu valgt denne LNB da den blev mig anbefalet af tyske nørder.Men betydelig bedre resultat

    Opticum twin LTP-04H.  Endelig ikke en single.

    http://lavprisparabol.dk/twin-lnb-20/opticum-twin-lnb-ltp-04-h-0-1db-p101

    #63442
    Zakken
    Deltager

    Nå, det blev så ikke en Gibertini der ankom, men efter en lang kamp er jeg endt med en 130cm parabol til en fornuftig pris.

    Idag blev den opsat og Inverto LNB monteret. Nedenfor ses billedet af 24/7 klokken 14.25.

    På trods af 90% i styrke og en kvalitet mellem 65-70% så pixelerer billedet ind imellem. For en time siden lå kvaliteten på 70-72% så den er altså faldende fuldstændigt som på min lille 85cm. parabol skærm.

    Kan det være min billige Smart Joy HD modtager der er flaskehalsen her?

    Håber nogen har et godt bud på hvor jeg skal sætte ind.

    #63443
    Padde78
    Deltager

    Du er på 23.5 grader ?
    Ville du ikke teste på 28,2 ?

    #63444
    Zakken
    Deltager

    Padde78 sagde
    Du er på 23.5 grader ?
    Ville du ikke teste på 28,2 ?

     

    Hej

    Jeg har blot søgt efter kanalerne på 23.5 grader for at få alle kanalerne ind, jeg har ikke kunnet opdatere kanallisten på modtageren.

     

    #63454
    Dania
    Deltager

    Der er noget rygende forkert i din reciever opsætning.

    For kanalen du viser resultatet af er sgu fra 28/ øst. Men din reciever har søgt den som hjem som 23,5 øst.

    Jeg vil anbefale dig og slette samtlige kanaler og lave en ny skanning fra rigtig satellit.

    Hvor mange lnb’er kører du med? Det er vigtigt at du har lavet en korrekt disecq opsætning.

    Her kan jeg se samtlige kanaler fra 2F  28øst.  Men kun om aftenen,om dagen er signalet ikke

    kraftig nok,men du skulle have et fortrin frem for mig,da du bor længere fra Zero line

     

     

    #63455
    Zakken
    Deltager

    Dania sagde
    Der er noget rygende forkert i din reciever opsætning.

    For kanalen du viser resultatet af er sgu fra 28/ øst. Men din reciever har søgt den som hjem som 23,5 øst.

    Jeg vil anbefale dig og slette samtlige kanaler og lave en ny skanning fra rigtig satellit.

    Hvor mange lnb’er kører du med? Det er vigtigt at du har lavet en korrekt disecq opsætning.

    Her kan jeg se samtlige kanaler fra 2F  28øst.  Men kun om aftenen,om dagen er signalet ikke

    kraftig nok,men du skulle have et fortrin frem for mig,da du bor længere fra Zero line

     

     

    Jeg tror såmænd ikke der er noget galt. Jeg har blot bedt receiveren om at søge frekvenserne på 23,5 øst for at få BBC3 og 24/7 med. De kommer ikke når jeg søger på 28,2 grader.
    Jeg tror ikke receiveren registrerer at parabolen står mog 28,2 grader.

    Jeg har kun en LNB på, ingen disecq på kablet.

    Sjovt at du kun har kanalerne om aftenen, jeg har dem indtil klokken 16-17 stykker og derefter ikke noget før omkring klokken 24-01 om natten.

     

    Mener du at jeg skal slette alle kanaler og genscanne? Jeg har prøvet, men så mangler BBC3 og 24/7.

    Ser frekvenser osv. rigtige ud?

    Mvh Lars

    #63456

    4Seven sender så vidt jeg kan se officielt på 11126 V og ikke 11123 V som der står på dit billede, men om det gør nogen forskel ved jeg ikke.

    Forskellige modtagere kan godt svinge i tunerfølsomhed så en anden modtager kan måske fungere bedre, men det er langt fra sikkert.

    Har du optimeret LNB skew, altså at dreje LNB’en lidt og se om det optimerer det? 

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button