Hvorfor er HD mon ikke slået igennem i Danmark endnu ? Hvad nyt her i 2014 ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 64 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56326
    mich
    Deltager

    Store kanaler som SVT1, SVT2, TV3 Sverige,TV4Sverige, NRK1, NRK2, NRK3, NRK SUPER, TV2Norge TV3 Norge, ARD, ZDF, NDR, RTL osv. sender alle i HD og med mange programmer efterhånden. DR1,DR2,DRK gør det ikke og TV2 gør det stort set ikke

    #62051
    langkawi
    Deltager

    Danmark har da altid været flere år efter andre – især tyskerne. Tænk bare på stereolyd, som Tyskland begyndte at sende flere år før Danmark. Hvorfor skulle der pludselig laves om på det? Vi må nøjes med det næstbedste…

    #62052
    Anonym
    Gæst

    Og så har vi Danmarks største TV-udbyder, der som bekendt “voldtager” HD-kanalerne. jeg har sådan indtil videre blot installeret min boks med Scart-kabel. Gider ikke lave det om…

    #62053
    Kristian
    Deltager

    Det med flere kanaler kommer, den 9 maj kommer der 3 nye HD kanaler i yousee's fuldpakke, det er dansk kanaler der kommer, mere kan jeg ikke sige.

    Som det nu er det klart Yousee som har de flest HD kanaler og efter sommer kommer der 2 mere i fuld pakken.

     

    De canal+ HD (Hits & Sports xtra) samt Viasat Film's nye HD kanaler(Action,family,nordic,drama) ender også hos yousee inden året er om.

    #62055
    mich
    Deltager

    Kristian sagde

    Det med flere kanaler kommer, den 9 maj kommer der 3 nye HD kanaler i yousee’s fuldpakke, det er dansk kanaler der kommer, mere kan jeg ikke sige.

     

    De canal+ HD (Hits & Sports xtra) samt Viasat Film’s nye HD kanaler(Action,family,nordic,drama) ender også hos yousee inden året er om.

    Hej Kristian

     

    Det er en af de bedste nyheder i lange tider, skriv når det er officielt 🙂   Både det første, men også det sidste.

     

    Canal9 er den ene, (der har været tale om HD på denne) men spændt med de 2 andre

    #62059
    Palleba2000
    Deltager

    Turbo sagde

    Og så har vi Danmarks største TV-udbyder, der som bekendt “voldtager” HD-kanalerne. jeg har sådan indtil videre blot installeret min boks med Scart-kabel. Gider ikke lave det om…

    Hehe, også jeg kører HD-kanalerne gennem Scart-kabel op i et CRT-TV. blush

    Har da også et 50″ plasma skærm (Full HD) stående, men den bliver aldrig brugt.

    MVH
    Palleba

    #62061
    player
    Deltager

    På et tidspunkt skriver DR at man på det digitale net sender Anamorfisk i stedet for med Letterboks (en kvalitetsforbedring som rykkede). 

    Således tingene nu er blevet det meget bedre, at HDTV nu er blevet op ad bakke (Master og Kabelmæssigtt), I Vore kraftige komprimerings Tider.

    #62063
    mich
    Deltager

    Kristian sagde

    Det med flere kanaler kommer, den 9 maj kommer der 3 nye HD kanaler i yousee’s fuldpakke, det er dansk kanaler der kommer, mere kan jeg ikke sige.

     

    #62064
    mich
    Deltager

    Kristian, intet nyt fra Yousee ???

     

    Vi har den 2. maj nu 🙂 

    #62065
    Kristian
    Deltager

    De  melder ud om det på torsdag eller mandag..

    #62066
    mich
    Deltager

    Kristian sagde

    De  melder ud om det på torsdag eller mandag..

     

    Med al den negative omtale der er om Yousee, så ville det være godt for dem, at det kom frem hurtigst muligt 🙂  

    #62067
    player
    Deltager

    Et knudret spørgsmål.

    Dengang i gamle dage da man så sportsudsendelser, set i forhold til det tidspunkt hvor Telefonselskaberne begyndte anvende digitale signaler (hvor man anvendte så rigeligt båndbredde), som blev omsatte til analoge.

    Nu tænker jeg på forskellen til hvad man ser nu, hvor udbyderne forventer at ens tv er i stand til behandle MPEG4 signalerne.  Mit indtryk er at billederne er blevet ringere, og mulighederne for sammenligne tingene er udelukket, nu tænker jeg på DR's arkiv optagelser med videre.

    Med færre ord, udtværede tilskuere, bannerreklamer og muligvis også det grønne græs.

    #62068
    player
    Deltager

    player sagde

    Et knudret spørgsmål.

    Dengang i gamle dage da man så sportsudsendelser, set i forhold til det tidspunkt hvor Telefonselskaberne begyndte anvende digitale signaler (hvor man anvendte så rigeligt båndbredde), som centralt blev omsatte til analoge.

    Nu tænker jeg på forskellen til hvad man ser nu, hvor udbyderne forventer at ens tv er i stand til behandle MPEG4 signalerne.  Mit indtryk er at billederne er blevet ringere, og mulighederne for sammenligne tingene er udelukket, nu tænker jeg på DRs arkiv optagelser med videre (Hvad DR nu har liggende som Film materiale).

    Med færre ord, udtværede tilskuere, bannerreklamer og muligvis også det grønne græs.

    Glemte se hvor jeg nu skulle Trykke  approve

    #62070
    mich
    Deltager

    Kristian sagde

    De  melder ud om det på torsdag eller mandag..

    MTV HD, Disney HD, og Kanal Sport HD. Det var dog det mest skuffendse. Kanal Sport er vidst den eneste, der er

    dansk 🙂

    #62163
    mich
    Deltager

    Kristian sagde
    Det med flere kanaler kommer, den 9 maj kommer der 3 nye HD kanaler i yousee’s fuldpakke, det er dansk kanaler der kommer, mere kan jeg ikke sige.

    Som det nu er det klart Yousee som har de flest HD kanaler og efter sommer kommer der 2 mere i fuld pakken.

    De canal+ HD (Hits & Sports xtra) samt Viasat Film’s nye HD kanaler(Action,family,nordic,drama) ender også hos yousee inden året er om.

    Nå Kristian, noget nyt her i starten af juni med Yousee HD ?

    DR1 er startet som rigtig HD kanal her op til EM

    Viasatfilm lukker, Canal+ bliver full HD pakke, De 3 pakker udvides fra 18 til 30 HD kanaler inden nytår, er hvad jeg har kunnet læse mig til

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 64 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button