Hvad kræver til at modtage langvej tv?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56075
    jesper196
    Deltager

    Hej Digital.tv!

     

    Jeg vil sådan gerne høre hvad det kræves at modtage tv fra udlandet?

    Jeg har en antenne uden antenneforstærker der er 92 element som sidder på loftet.

    Jeg vil meget gerne høre hvad det kræves ellers at modtage uddstyr. big-smile

     

    Med Venlig Hilsen Jesper

    #60485
    nomaden
    Deltager

    Du skal ha antennen uden for og en god antenne forstærker + en antenne rotor

    #60487
    jesper196
    Deltager

    Okay men er det fint i jordhøjdte?

    #60488
    jesper196
    Deltager

    jesper196 sagde

    Okay men er det fint i jordhøjdte?

    hvis man sætter antennen der?

    #60490
    langkawi
    Deltager

    jo højere placeret, desto bedre.

    Men jow, den kan da fange signaler ved at ligge på jorden.

    #60491
    langkawi
    Deltager

    jo højere placeret, desto bedre.

    Men jow, den kan da fange signaler ved at ligge på jorden.

    #60494
    per drage
    Deltager

    jesper196 sagde

    Hej Digital.tv!

     

    Jeg vil sådan gerne høre hvad det kræves at modtage tv fra udlandet?

    Jeg har en antenne uden antenneforstærker der er 92 element som sidder på loftet.

    Jeg vil meget gerne høre hvad det kræves ellers at modtage uddstyr. big-smile

     

    Med Venlig Hilsen Jesper

    Om Du kan modtage tv fra udlandet afhænger af hvor i landet Du bor, og hvad Du vil kunne modtage, selve modtagelsen kan foretages enten via alm. antenne eller parabol, til den antenne Du har, skal du bruge en antenneforstærker, af god kvalitet, og helst støjsvag, glem alt om Jemogfusk forstærkere, og forstærkere til at sætte i en stikkontakt, de dur ikke, det skal være en forstærker der placeres tæt ved antennen, her er nok den bedste type til formålet, som kan erhverves for rimmelige penge http://www.lunex.dk/product.asp?product=44  hvis Du vil fange stationer i kortere tidsrum en gang i mellem som NOMADEN gør, betyder det ikke det store om antennen er inde eller ude, da modtagelsen skyldes speciele vejrforhold (højtryk) men vil Du modtage en fjern station mere permanent, og Du ligger i kanten af dækningen, så skal antennen ud og højt op

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60495
    jesper196
    Deltager

    Jeg bor omkring holstebro området og min antenne står under loftet så hvad er dækning for mig med forstærken? 😀big-smile

    #60496
    per drage
    Deltager

    jesper196 sagde

    Jeg bor omkring holstebro området og min antenne står under loftet så hvad er dækning for mig med forstærken? 😀big-smile

    I Holstebro kan Du ikke modtage udenlanske stationer på alm. antenne til hverdag, da der er for langt til nærmeste udenlanske sendere, en gang imellem vil Du sikkert kunne modtage Tysk og Norsk dvb-t

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60497
    jesper196
    Deltager

    okay så det kan ikke betale sig at ofre i nyt udstyr?

    #60498

    Med antennen hvor du har den nu, kan det i hvert fald nok næppe betale sig, og som Per skriver så vil du ikke få signal langvejs fra med mindre vejrforholdene er meget gunstige.

    #60501
    player
    Deltager

    jesper196 sagde

    Hej Digital.tv!

     

    Jeg vil sådan gerne høre hvad det kræves at modtage tv fra udlandet?

    Jeg har en antenne uden antenneforstærker der er 92 element som sidder på loftet.

    Jeg vil meget gerne høre hvad det kræves ellers at modtage uddstyr. big-smile

     

    Med Venlig Hilsen Jesper

    Jeg kan godt forstå Dit spørgsmål, svaret er lidt mere kompliceret.

    Der er lagt en slags Censur på noget, forstået som at efter man begyndte med Digitalt Tv, er det med prøve modtage noget via Master og langt væk fra, dette er faktisk dømt til mislykkes. Og for resten når man taler om frekvens aftalerne, da tror jeg faktisk man netop vil forhindre noget “I at blive modtaget”.   Korrekt det er noget koldkrigsagtigt paranoia jeg her får fyret af. Og citeret efter ordene “Man kan godt blive forfulgt selvom man lider af Paranoia”

     

    Der er faktisk kun Satellit som giver noget, længere væk fra.

    #60502
    player
    Deltager

    Udendørs antenner og diverse forbud imod samme.

     

    Der står i grundloven at Censur ingensinde må gjenindføres, Så hvad er lige dette, forbud imod antennerne?

    Og hvad er Danmark idag, et spejlbillede af DDR  thumbs-down

    #60505
    per drage
    Deltager

    player sagde

    Udendørs antenner og diverse forbud imod samme.

     

    Der står i grundloven at Censur ingensinde må gjenindføres, Så hvad er lige dette, forbud imod antennerne?

    Og hvad er Danmark idag, et spejlbillede af DDR  thumbs-down

    `tillid er godt, kontrol er bedre` sagde den gamle Lenin engang

    Mvh Per

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button