Hjælper større skål mon?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #61140
    kram5610
    Deltager

    bobodk sagde

    Det lyder ikke så godt at de flytter for jeg har hele pakken sky sport og film og tar det med er 60 cm parabol,

    jeg har ikke hørt det før før nu når jeg læser det her.

    jeg håber ikke at det er sky der flytter.

     

    hilsen bobodkdk

    Som jeg har forstået det, flytter SKY ikke… Det handler om at FTA kanalerne kan modtages i store dele af Europa med mere eller mindre små skærme. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61141

    Sky har ingen grund til at flytte til spotbeams eftersom de er kodede kanaler.

    Så skulle det da være for at forhindre, at Freesat får for meget spotbeam plads, så de bliver for attraktive i forhold til at lokke Sky kunder til at sige op laugh

    #61143
    SL
    Deltager

    Claus Hegelund Skaarup sagde

    Så vidt jeg ved bliver der ikke flyttet kanaler fra 2D til 1N. 1N skal give yderligere kapacitet og ikke erstatte 2D, så mon ikke han roligt kan investere?
    En 60cm parabol? Kan den overhovedet trække nogle bbc og itv kanaler ind. Jeg har faktisk en td88 og den klarer alle kanaler på 2D med kun lidt problemer i meget dårligt vejr. Selv ikke i de sidste par dages uvejr har der været problemer.

    Hvis du overvejer Sky behøver du stort set ikke bekymre dig om parabolstørrelse, da langt de fleste Sky-kanaler sender på beams, der dækker hele Europa fint.

     

    Ja, jeg må indrømme at jeg faktisk ikke havde regnet med at jeg kunne se noget som helst med den størrelse parabol, men det virkede heldigvis (bortset fra de få kanaler i mit oprindelige indlæg, som jeg har lidt problemer med)

    Alle ITV incl. ITV1 HD og BBC HD + BBC ONE HD står klokkerent. thumbs-up

    #61144
    SL
    Deltager

    Tak for alle de fine inputs.

     

    Jeg tror jeg afventer et par uger og ser hvad der sker, før jeg investerer i noget nyt.

    #61145
    reslfj
    Deltager

    admin sagde

    Sky har ingen grund til at flytte til spotbeams eftersom de er kodede kanaler.

    Så skulle det da være for at forhindre, at Freesat får for meget spotbeam plads, så de bliver for attraktive i forhold til at lokke Sky kunder til at sige op laugh

    Nu er det vel sådan, at et spotbeam kun skal levere signalet indenfor en mindre rumvinkel og derved får sende-antennen på satelliten en større gain og bruger alle forhold lige mindre strøm. 

    Ad det så nok er dyrere at bygge en satellit med mange spotbeams end en med kun 1-2 brede beams er en anden sag.

     

    Lars smile

    #61146
    Bobben
    Deltager

    reslfj sagde

    admin sagde

    Sky har ingen grund til at flytte til spotbeams eftersom de er kodede kanaler.

    Så skulle det da være for at forhindre, at Freesat får for meget spotbeam plads, så de bliver for attraktive i forhold til at lokke Sky kunder til at sige op laugh

    Nu er det vel sådan, at et spotbeam kun skal levere signalet indenfor en mindre rumvinkel og derved får sende-antennen på satelliten en større gain og bruger alle forhold lige mindre strøm. 

    Ad det så nok er dyrere at bygge en satellit med mange spotbeams end en med kun 1-2 brede beams er en anden sag.

     

    Lars smile

     

    Det er muligens billigere pr. transponder å lage en satellitt spesielt beregnet for UK.  Mer konsentrert beam gjør at man ikke behøver like mye effekt pr. sender ombord i satellitten.  Dvs. satellitten kan ha flere aktive
    transpondere uten at effektforbruket går opp (sammenliknet med en Europa beam).   Vil tippe at Europabeam transponderene på 28.2/28.5øst er dyrere å leie enn f.eks. en Astra2D transponder. 

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button