Hjælper større skål mon?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55964
    SL
    Deltager

    Jeg har – efter noget tid med Canal Digital – droppet mit abonnement hos dem, og modtager pt. kun freesat fra 28.2

    Det foregår med standardskålen fra CD (vel omkring 60cm) – jeg har dog monteret en ny LNB, en Inverto Black Ultra single, som har forbedret signalet en del men jeg har stadig udfald og problemer med modtagelse af specielt BBC Three, BBC Four, Channel 5, CBBC, CBeebies og et par andre kanaler. 

    Spørgsmålet er sådan set om jeg ville få noget ud af, at købe en større skål? – Har kigget på en Triax TD88 som størrelsesmæssigt nok er den største jeg kan komme til at montere. Jeg har fuldstændig frit udsyn til 2D (fra 4. sal) i Horsens. Modtageren er den indbyggede DVB-S tuner i mit Panasonic TV.

    Jeg overvejer kraftigt at investere i et hosted Sky abn. men jeg vil gerne være sikker på at kunne få et ordenligt signal før jeg gør det. 

    #61115

    Parabolstørrelse giver mere end LNB, så det vil jeg klart mene du vil få glæde af.

    #61116
    kram5610
    Deltager

    admin sagde

    Parabolstørrelse giver mere end LNB, så det vil jeg klart mene du vil få glæde af.

    Jeg ville vente en månedstid med at købe nyt udstyr. En hel række frekvenser flyttes i starten af oktober fra Astra2D til Astra1N (som midligertidigt sender fra 28,2° øst). Der er ingen (bortset fra Astra) som ved hvad der fremover kræves af parabolskærm for at modtage de engelske kanaler i DK fremover. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61119

    Så vidt jeg ved bliver der ikke flyttet kanaler fra 2D til 1N. 1N skal give yderligere kapacitet og ikke erstatte 2D, så mon ikke han roligt kan investere?
    En 60cm parabol? Kan den overhovedet trække nogle bbc og itv kanaler ind. Jeg har faktisk en td88 og den klarer alle kanaler på 2D med kun lidt problemer i meget dårligt vejr. Selv ikke i de sidste par dages uvejr har der været problemer.

    Hvis du overvejer Sky behøver du stort set ikke bekymre dig om parabolstørrelse, da langt de fleste Sky-kanaler sender på beams, der dækker hele Europa fint.

    #61120
    per drage
    Deltager

    kram5610 sagde

    admin sagde

    Parabolstørrelse giver mere end LNB, så det vil jeg klart mene du vil få glæde af.

    Jeg ville vente en månedstid med at købe nyt udstyr. En hel række frekvenser flyttes i starten af oktober fra Astra2D til Astra1N (som midligertidigt sender fra 28,2° øst). Der er ingen (bortset fra Astra) som ved hvad der fremover kræves af parabolskærm for at modtage de engelske kanaler i DK fremover. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    Jeg tror ikke dækningen bliver bedre i det øvrige europa af BBC og ITV kanalerne pga. ophavsrettighederne

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61121
    kram5610
    Deltager

    Claus Hegelund Skaarup sagde

    Så vidt jeg ved bliver der ikke flyttet kanaler fra 2D til 1N. 1N skal give yderligere kapacitet og ikke erstatte 2D, så mon ikke han roligt kan investere?
    En 60cm parabol? Kan den overhovedet trække nogle bbc og itv kanaler ind. Jeg har faktisk en td88 og den klarer alle kanaler på 2D med kun lidt problemer i meget dårligt vejr. Selv ikke i de sidste par dages uvejr har der været problemer.

    Hvis du overvejer Sky behøver du stort set ikke bekymre dig om parabolstørrelse, da langt de fleste Sky-kanaler sender på beams, der dækker hele Europa fint.

    Nej det er ikke korrekt. Astra 2D skal udfases – officielt kan den kun holde til 01.01.2012. Der går rygter om, at 1Ns spotbeam er mindre end 2Ds – så måske skal der langt større skærme til for at modtage de engelske kanaler om ganske få uger!

     

    Endnu værre bliver det formentlig i 2012 når Astra 2E overtager for 1N (som så bliver flyttet til 19,2° øst). 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61122
    kram5610
    Deltager

    antenne.dk sagde

    Jeg tror ikke dækningen bliver bedre i det øvrige europa af BBC og ITV kanalerne pga. ophavsrettighederne

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    Nej tværtimod, må man forvente at dækningen bliver reduceret… På tyske fora går der rygter om 1½meter i Hamburg, 3 meter i Berlin… Tror dog ikke det bliver så slemt

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61124
    langkawi
    Deltager

    Hej Morten 🙂

    Er du rar at smide lidt link til nogle tyske fora? Tak!

    #61126

    Jeg er måske naivt optimistisk med Astra 1N, men jo kan man vente nogle uger, så er det en god idé. Det footprint Astra kort havde ude lignede 2D, men kan naturligvis være mere fokuseret. 

    Og ja Astra 2E bliver formentlig ikke godt nyt for os med hang til engelsk tv via 28 øst.

    #61131
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde

    Hej Morten 🙂

    Er du rar at smide lidt link til nogle tyske fora? Tak!

    Jeg bruger meget:

     

    http://forum.digitalfernsehen.de/forum/

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61132
    kram5610
    Deltager

    admin sagde

    Jeg er måske naivt optimistisk med Astra 1N, men jo kan man vente nogle uger, så er det en god idé. Det footprint Astra kort havde ude lignede 2D, men kan naturligvis være mere fokuseret. 

    Og ja Astra 2E bliver formentlig ikke godt nyt for os med hang til engelsk tv via 28 øst.

     

    Tyskere er generelt meget pessimistiske og maler altid en vis mand på væggen… 🙂

    Jeg tror nu heller ikke at skiftet fra 2D til 1N giver den store ændring i sendestyrken – men jeg ville dog ikke købe noget nyt udstyr før end, det er bekræftet. Men om et års tid, når 2E overtager fra 1N, må vi påregne betydelige større skærme end i dag 🙁

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61133
    per drage
    Deltager

    kram5610 sagde

    admin sagde

    Jeg er måske naivt optimistisk med Astra 1N, men jo kan man vente nogle uger, så er det en god idé. Det footprint Astra kort havde ude lignede 2D, men kan naturligvis være mere fokuseret. 

    Og ja Astra 2E bliver formentlig ikke godt nyt for os med hang til engelsk tv via 28 øst.

     

    Tyskere er generelt meget pessimistiske og maler altid en vis mand på væggen… 🙂

    Jeg tror nu heller ikke at skiftet fra 2D til 1N giver den store ændring i sendestyrken – men jeg ville dog ikke købe noget nyt udstyr før end, det er bekræftet. Men om et års tid, når 2E overtager fra 1N, må vi påregne betydelige større skærme end i dag 🙁

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    så er det godt vi er lidt fremtidssikrede med en ordentlig skærm

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61134
    kram5610
    Deltager

    Claus Hegelund Skaarup sagde

    Så vidt jeg ved bliver der ikke flyttet kanaler fra 2D til 1N. 1N skal give yderligere kapacitet og ikke erstatte 2D, så mon ikke han roligt kan investere?

     

    Jeg glemte lige at nævne, at BBCi kanalerne bliver reduceret fra 7 til 5 og flyttes til Astra 1N den 07.10.2011, samme dag flyttes også BBC News, BBC Parliament og BBC ALBA – så disse kanaler kan fremover ikke modtages på en 60 cm skærm i hele Danmark:

    http://www.bbc.co.uk/blogs/bbcinternet/2011/08/red_button_dsat_astra.html

     

    RETTELSE: Kanalerne flyttes til tp 47 på Astra 2D den 07.10.2011  (BBC's beslutning). Tp 47 flyttes til Astra 1N engang i oktober / november (SES Astra's beslutning). 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61135
    Bobben
    Deltager

    ASTRA 1N testes fortsatt på 1.8øst. Har hørt rykter om at den skal starte flytting til 28.2øst i begynnelsen av Oktober. Satellitten vil trolig benytte 1 måned fra 1.8øst til 28.2øst så jeg vil tippe at den ikke blir tatt i bruk før tidligst i November.
    http://www.satellite-calculations.com/Satellite/satellitelist.html#ASTRA1N

    #61139
    bobodk
    Deltager

    Det lyder ikke så godt at de flytter for jeg har hele pakken sky sport og film og tar det med er 60 cm parabol,

    jeg har ikke hørt det før før nu når jeg læser det her.

    jeg håber ikke at det er sky der flytter.

     

    hilsen bobodkdk

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button