Hjælp til parabol+dvbviewer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55757
    hamped
    Deltager

    Hej alle

    Jeg har en parabol, jeg indtil nu ikke har brugt. I min homeserver bor denne: http://www.proshop.dk/TV-Tuner/LifeView-Not-Only-TV-Trio-PCI-Express-2121616.html

    Jeg kan sagtens modtage alm. dvb-t men da det regnede alt for meget i går satte jeg også parabolen til. Jeg har ingen anelse om hvilke satellitter, den peger mod, men har en formodning om, at den sagtens kan hive kanaler ned på et sprog hvor undertekster er en nødvendighed.

     

    Jeg finder dog intet, når jeg laver en søgning vha dvbviewer, tranedit mm. Er der nogen der kan hjælpe?

     

    /HM

    #61163

    Uden at kende hvilken position den peger mod så er det ikke lige til at finde noget. Hvis det ikke er de nordiske 1 vest eller 5 øst så ville mit bud være at søge på østlige 1 af gangen efter 5 øst. 13 øst, 16 øst 19,2 øst er måske de mest oplagte.

    #61164
    hamped
    Deltager

    Tja, den peger vel mod syd? 😉 Jeg har jo en transponderliste, så hvad kunne de hedde der?

    /HM

    #61165

    Ja satellitterne ligger alle mod syd. Stik syd spænder i Danmark fra omkring 13 øst på Sjælland til omkring 10 øst i Midtjylland. Så peger solen lige mod din parabol ved 13 tiden, så har du et cirka bud på, hvor henne den peger.

    I DVBViewer vil de i transponderlisten stå således 13øst: Hot Bird, 19 øst: hedder Astra 19.2. Andre østlige ofte noget med Eutelsat efterfulgt af tal med antallet af grader øst.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button