Hjælp til motorstyring …

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56601
    Peter Raun
    Deltager

    Jeg har købt en motor som jeg har monteret, men jeg har dog et par problemer.

    Jeg har læst artiklen her på siden om motorstyring, men en ting der undrer mig er at motoren i artiklen, peger opad??

    Mit problem er at hvis jeg monterer skærmen på linie med motoren og kører motoren til 1 grad vestog herefter instiller skålen perfekt til thor, så finder den fint 5 øst også men hvis jeg kommer længere om 19, 2 ø eller noget tilsvarende i vest så passer elevation ikke længere, azimut er spot on. 

    Jeg har en lodstok siddene på stangen permanent og jeg kan ikke se at den ikke skulle være i lod… kan der være andre forklaringer?

    Jeg har prøvet at indstille efter 10ø men der får jeg kun meget svagt signal, er det normalt i sønderjylland med en 85/95 skærm?

    Gode råd modtages gerne :)

     

    #63401

    Der er forskellige typer motorer nogle vender op af og nogle ned.

    Hvis du har en satellit receiver med USALS så kan du prøve at justere ud fra yderpunkterne i stedet for stik syd fremgangen. Det skulle faktisk være mere præcist at gøre det på denne måde. 

    USALS kræver at du indtaster højdegrad og breddegrad på din position.

    Derefter drejer du via menuen parabolen til den ydersatellit du vil modtage fra og finjuster til du har optimalt signal. 

    I forhold til 10 grader øst, så er det min oplevelse at signalet kan svinge, alt efter hvilken frekvens man bruger. prøv evt. 11304 H DVB-S2 27500 FEC 2/3 8PSK

    Her et billede fra manualen til Stab Diseqc motor, måske kan du få nogle idéer til, hvad du kan prøve ud fra den, hvis det bliver ved med at drille.

    arcdiseqc.jpg

    #63496
    Peter Raun
    Deltager

    Hej igen!

    Og

     mange tak for hjælpen!  Det virker ok nu. 

     

    Er der nogen som kan fortælle mig om det er muligt at modtage 24.5 vest, i sønderjylland. Og hvor stor en skærm skal der til?

     

    Jeg har nu bøvlet en del og kan ikke få tilstrækkelig signal på den med 95cm skærm 

     

    Hvis jeg kigger her: satbeams.com så påstår de at ca. 60cm skærm skulle være nok på min bopæl i det sønderjyske, kan det passe?

     

    Håber nogen har erfaringer med denne satellit.

     

    Mvh.

     

    Peter

    #63518
    Peter Raun
    Deltager

    Er der slet ingen som har erfaringer med 24.5 grader vest. Der er en del interessante feeds på den position.

    #63519

    Ofte så sendes feeds med mindre styrke end mere almindelige kanaler, de kan kræve en del større parabol. 

    Min motor strejker lige for tiden, så kan desværre ikke teste.

    #63580


    Peter Raun sagde

    Er der slet ingen som har erfaringer med 24.5 grader vest. Der er en del interessante feeds på den position.

    Jeg har netop fået liv i motor’en igen. Jeg har ingen problemer med en 100 cm parabol i forhold til 11675 V. Som nævnt kan signalstyrken på feeds variere, har ikke lige haft lejlighed til prøve nogle sådanne.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button