Hjælp til inscanning af DVBT kanaler med DVB viewer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57178
    Allan Mikkelsen
    Deltager

    Hej med jer

     

    Jeg håber at en eller anden herinde vil være i stand til at hjælpe.

    Jeg har netop købt programmet DVBviewer til brug sammen med min Windows seven 64 bit maskine og mit haupauge WINTV HVER4000 tv kort. Jeg har før anvendt kortet på denne maskine med Windows media center uden problemer, men ønsker nu at skifte til DVB viewer, der giver langt flere muligheder.

     

    Indstalleringen af DVB viewer er gået helt fint, og jeg har efterfølgende forsøgt at scanne efter dvbt kanaler. Jeg har i rullemenuerne valgt hhv. terestrial som modtagelsestyppe, og DVBT eur i transponderlisten. I grupperullemenuen, har jeg forsøgt mig med alt fra gruppe A til H. Selve start og end frequence har jeg ikke ændret ved.

    Skanningen starter fint, men den finder dog ingen kanaler overhovedet, ligegyldigt hvad jeg så end gør. Har også forsøgt at ændre i rullemenuen til terestrial  eur, men det lader ikke til at gøre nogen forskel.

     

    Mon der er nogen, der har en anelse om, hvad jeg eventuelt kan prøve at gøre?

     

    De bedste hilsner fra Allan

    #66833

    Hmm prøv evt. Transedit du kan hente inde i medlemsområdet hos DVBViewer og søg en specifik frekvens, du ved der skal være signal på. Se evt. frekvensoversigt på https://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/

    Båndbredde indstilling skal stå til 8 MHz ved DVB-T. Kan jeg ikke huske om DVBViewer transponderlisten er anderledes sat op.

    #66835
    Anonym
    Inaktiv

    Grunden til at det overhovedet ikke kan finde noget, skyldes at kortet er forældet. Det understøtter kun MPEG2.

    Så det TV kort har vist ikke været i brug siden en gang før 11 Januar 2012, hvor DR slukkede for deres MPEG2 signaler.

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button