HJÆÆÆLP !!!

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56424
    Paddi87
    Deltager

    Jeg har desværre et rigtig stort problem!

    jeg er lige flyttet fra københavn til nord falster, i byen hvade jeg Yousee som har alt hvad hjertet begære inde for dvs kanaler.

    jeg havde det tilkoblet både mit tv som et helt nyt samsung LED tv og min iMac via Eyetv, som jeg bruger til at optage osv via. så jeg kan se det jeg ikke lige når at se via mit apple tv, også kunne jeg stream mit tv ud og altid have det med på farten.

     

    men her nede er jeg så støt på nogle problemer, 1 jeg er nød til både at have Boxer og Viasat for at dække mine behov. derudover er jeg også nød til at have en box både til min mac og til mit tv, samt flere bokse hvis jeg skal have flere tv op.

     

    Så tænkte jeg der må findes en smartere løsning så jeg ikke skal skifte fra en boks til en anden for at f.eks gå fra TV3 Til Kanal 9. – Jeg tænker der måske findes en boks der kan samle alt tv om det er Bokser, antenne, eller parabol og dele det ud via kable indgangen som også yousee brugte? så jeg kan have en computer ligne ting stående med alle de bokse jeg ønsker også bare dele de kanaler ud den nu opfanger ud på samme kanal net, ved ikke om jeg bruger rigtig fagudtryk men håber der i ved hvad jeg mener. ( for lige at skære det helt ud) så mener jeg at jeg faktisk bare kan lave en kanal søgning på mit tv via antenne kable også kommer alle kanalerne ind om det er fra viasat eller fra boxer?, findes denne maskine som jeg nu drømmer lidt om? prisen har “Næsten” ingen betydning.

    PFT.
    Paddi87

    #62578
    martin
    Deltager

    Viasat er desværre ret lukket land, uden særligt mange muligheder. Der findes eks. ikke bokse fra Viasat, som også kan modtage Boxer (altså med DVB-T/T2 modtager samt CI).

    Hvis det er Viasats egne programmer, som du gerne vil se, kan du evt. overveje Viaplay.dk.

    Boxer lovede, at de ville lancerer en EyeTV tv-tuner med indbygget kort. Men siden da, har de lanceret DVB-T2, som Elgato desværre ikke har nogle tunere til :(

    En løsning, hvor du omkoder satellit-kanalerne til DVB-T eller DVB-C vil koste rigtigt mange penge og vil kræve et programkort pr. transponder, som skal afkodes (en transponder indeholder et antal tv-kanaler, på samme frekvens).

    For at lege lidt med tanken:

    Følgende kan modtage to transpondere og dekode dem:
    http://www.techno-com.de/shopjtl/POLYTRON-SPM-200-digi-incl-2x-SPM-S2C-2-Pay-TV-Transponder-DVB-S-S2-Twin
    Prisen er 1.699,00 € pr. boks.

    Viasat sender danske tv-kanaler på 11 forskellige transpondere, så vidt jeg lige kan regne ud:
    http://www.lyngsat.com/packages/viasat.html

    Vi skal derfor bruge 6 SPM-200 bokse samt 6 programkort fra Viasat. Derudover skal vi bruge 6 CI moduler som er parret til Viasat. Dette modul kan desværre ikke købes i butikkerne.

    Jeg har ikke sat mig ind i alle produkterne og der findes sikkert også fra andre producenter. Dette var blot for at lege lidt med tanken.

    #62579
    martin
    Deltager

    En alternativ løsning, kan dog være på vej. Den nye standard hedder SAT>IP, som er en løsning der laver satellit-tv til IPTV. Viasat benytter samme kodesystem som Sky i England. Sky har været med til, at udvikle SAT>IP – så der er chancer.

    Hvis det sker, vil der måske komme udstyr, hvor du kan kombinerer de to løsninger. Eks. et tv, som kan modtage SAT>IP samt har modul til Boxer. Hvis jeg husker rigtigt, kan EyeTV modtage SAT>IP i dag – så der er løsningen allerede kombineret (forudsat softwaren vil arbejde sammen med to modtagere – det vil den i nogle tilfælde, men desværre ikke alle kombinationer).

    Læs evt. lidt mere på:
    https://digitalt.tv/sat-ip-ny-standard-leverer-sattv-signaler-pa-netvaerk/

    #62580
    Palleba2000
    Deltager

    Eller en Dreambox DM8000 med to DVB-T tunere.

    Da er det kun HDTV kanalerne fra Viasat du kommer til at mangle.

    Edit, Dreambox har ikke DVB-T2 eller DVB-C2 tuner.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button