High Pay kanaler og undertekster

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55752
    martin
    Deltager

    YouSee tilbyder for tiden TV1000 kanalerne gratis. Jeg har ofte overvejet at købe adgang til TV1000 eller Canal Digital.

    Jeg kan konstatere at TV1000, inkl. TV1000 HD, benytter TTV-undertekster. Men hvordan ser det ud hos eks. Canal Digital?

    Jeg syntes ikke at det er godt nok med TTV-undertekster og da slet ikke på en HD-kanal.

    Er der iøvrigt forskel på hvordan underteksterne udsendes, alt efter udbyder/leverandør?

    #59060
    Anonym
    Gæst

    Jeg har Stofa og Canal+ Film-pakken. Her er underteksterne fra TTV. På HD-kanalen er det dog DVB-undertekster. Underteksterne kan slåes til og fra. Jeg tror det forholder sig anderledes hos YouSee, hvor underteksterne fra TTV er brændt ind i billedet, men det må en der er kunde hos YouSee lige bekræfte.

     

    Det lækre med TTV-undertekster er at når man optager med en digitaltuenr på computeren, så kan man hurtigt trække underteksterne fra TTV ud og selv ændre skrifttype inden man brænder det over på en DVD. Big Smile DVB-undertekster er derimod et helvede i den forbindelse.

    #59062
    Kristian
    Deltager

    På TV1000 HD er der frit valg men ikke Canal+ Film HD

    #59065
    martin
    Deltager

    Jeg har selv YouSee og her er TTV-underteksterne ikke brændt ind i billedet.

    I mit setup (Mac mini med Elgato EyeTV 610 tuner) skal jeg selv slå TTV undertekster til og fra, hvorimod DVB-undertekster ikke er noget problem. Jeg kan dog ikke eksportere med undertekster på nuværende tidspunkt, direkte i EyeTV. Det skulle dog blive muligt i næste version af EyeTV (EyeTV 4).

    Hvis problemet er de gamle set-top-bokse, som ikke understøtter DVB-undertekster, må det kunne lade sig gøre at udsende både TTV- og DVB-undertekster og sørger for at de nye bokse kun vælger DVB-underteksterne.

    Det er selvfølgelig altid et spørgsmål om smag. Personligt er jeg ikke til TTV-undertekster, da de sjældent ser pæne ud på mit setup.

    #59066
    Kristian
    Deltager

    Har Yousee hvor det kun Canal+ Film HD at der ikke frit valg af text  (Net 150 herning)

    Resten er frit..

    Sammen med Discovery Showcase og Animal i HD, heller ikke frit valg.. ved ikke hvorfor

    #59067
    Palleba2000
    Deltager

    Martin_DK sagde

    Det lækre med TTV-undertekster er at når man optager med en digitaltuenr på computeren, så kan man hurtigt trække underteksterne fra TTV ud og selv ændre skrifttype inden man brænder det over på en DVD. Big Smile DVB-undertekster er derimod et helvede i den forbindelse.


    På f.eks. Dreambox kan man bruge Windows skrifttyper til TTV-underteksterne, så de ser lige så godt ud som DVB-underteksterne. Med plug-in'et 2Lang eller gSub kan man frit vælge hvordan teksterne skal se ud.

    MVH
    Palleba

    #59077

    Jeg ser TV1000 med Yousee. Jeg kan bekræfte at teksterne kun er indbrændt i billedet på TV1000 Drama, ellers ikke.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button