Har nogle praktiske erfaringer med flerbruger anlæg .

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55885
    oleR
    Deltager

    Hej,

     

    Jeg står for at skulle opgradere antenneanlægget i min blok.  Der er 27 lejligheder, der skal tilsluttes.

    Hver lejlighed har sit separate antenne kabel der samles i en fordeler box nede i kælderen.

    Hver lejlighed kan have op til 4 antennedåser. Nuværende kabler og antennedåser er cirka 4 år gamle.

    Jeg forventer kabellængde på 35-40 meter fra parabolen og ned til kælderen og ca 40 så op igen i lejligheden(worst case).

     

    Jeg har læst mig til på nettet, at jeg skal bruge flg. udstyr.

     

    • lnb med med fire udgange specielt til switch.
    • kabel med 4 lederer.
    • Switch til 28 brugere. fx. centar proline

    Er der andet jeg skal brug f.eks. forstærkere til sat signallet etc, Hvad er signal tabet  igennem antennedåserne.  

    Er der nogle specielle switche / fabrikanter der er bedre end andre (Holdbarhed og stabilitet).

    Er opsætningen svært arbejde eller kan man udføre det selv.

     

    mvh.

     

    Ole

    #61103
    per drage
    Deltager

    oleR sagde

    Hej,

     

    Jeg står for at skulle opgradere antenneanlægget i min blok.  Der er 27 lejligheder, der skal tilsluttes.

    Hver lejlighed har sit separate antenne kabel der samles i en fordeler box nede i kælderen.

    Hver lejlighed kan have op til 4 antennedåser. Nuværende kabler og antennedåser er cirka 4 år gamle.

    Jeg forventer kabellængde på 35-40 meter fra parabolen og ned til kælderen og ca 40 så op igen i lejligheden(worst case).

     

    Jeg har læst mig til på nettet, at jeg skal bruge flg. udstyr.

     

    • lnb med med fire udgange specielt til switch.
    • kabel med 4 lederer.
    • Switch til 28 brugere. fx. centar proline

    Er der andet jeg skal brug f.eks. forstærkere til sat signallet etc, Hvad er signal tabet  igennem antennedåserne.  

    Er der nogle specielle switche / fabrikanter der er bedre end andre (Holdbarhed og stabilitet).

    Er opsætningen svært arbejde eller kan man udføre det selv.

     

    mvh.

     

    Ole

    Du skal allerførst have på plads hvad anlægget skal kunne overføre af modtage muligheder.Og så skal det nuværende anlæg gås igennem, det er den eneste måde Du kan gøre det på, hvis ikke Du skal køre sur i det både økonomisk og teknisk

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61104
    reslfj
    Deltager

    antenne.dk sagde

    oleR sagde

    Hej,

     

    Jeg står for at skulle opgradere antenneanlægget i min blok.  Der er 27 lejligheder, der skal tilsluttes.

    …………….

    Er opsætningen svært arbejde eller kan man udføre det selv.

     

    mvh.

     

    Ole

    Du skal allerførst have på plads hvad anlægget skal kunne overføre af modtage muligheder.Og så skal det nuværende anlæg gås igennem, det er den eneste måde Du kan gøre det på, hvis ikke Du skal køre sur i det både økonomisk og teknisk

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    Det ligner bestemt  en opgave for en prof antennemand.  

    Men du og de 26 andre beboere bør selv , som Per også skriver,  nøje gennemgå de kanal muligheder i har og dem i  ønsker.   

     

    Lars   smile

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button