Har brug for en boks, som kan optage og pause

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57134
    Anonym
    Inaktiv

    Hvad kan anbefales i dette tilfælde? I vil garanteret sige, at som YouSee kunde vil være oplagt at leje en boks? ;))

    Har lige sendt 2 bokse af sted til YouSee. Begrundelsen for dette er, at jeg syntes at det var lige dyrt nok, når man tænker på: 100 gange 3 pr. måneden,/kvartal bliver til: 600 kr. pr. kvartal. Det bliver til uendelige mange penge pr. årsbasis, så derfor en boks, som jeg køber for egen regning 😉 Hvad for en boks kan anbefales. i mit tilfælde?

    Venlig hilsen

    Henrik 

    #66568
    Niels Petersen
    Deltager

    Hvad skal den kunne.? Hvad må den koste.? En Modtager fra You See kan også købes, og brugt kan en sådan fås for omkring Kr.500,- i mange tilfælde.

    Påtænker selv at købe den nye når den kommer her til Marts.

    #66575
    Anonym
    Inaktiv

    Niels Petersen sagde
    Hvad skal den kunne.? Hvad må den koste.? En Modtager fra You See kan også købes, og brugt kan en sådan fås for omkring Kr.500,- i mange tilfælde.

    Påtænker selv at købe den nye når den kommer her til Marts.

    Okay! Hvis den nye YouSee boks bliver lanceret i Marts måned og den kan optage og pause, så kan jeg godt vente med at se tiden an. Mener bare, at den YouSee boks der kan købes i øjeblikket. Hverken kan optage eller pause? Men jeg kan jo tage fejl. Bare jeg kan købe boksen, så jeg slipper for at betale for 2 lejet bokse.  

    #66576
    Niels Petersen
    Deltager

     Nu ved jeg ikke hvilken du har haft, men nok 3126, den anden 3106 er udgået for længe siden, 3126 kan optage, og meget mere.

    Den nye skulle som skrevet komme snart, der er ikke meget ude om den, men den kan optage 4 udsendelser samtidig, indeholder også som den gamle You See tjenesterne, samt efter sigende nogle nye, så den skulle kunne en del.

    Venter på en anmeldelse af den.

    #66577
    Anonym
    Inaktiv

    Niels Petersen sagde
     Nu ved jeg ikke hvilken du har haft, men nok 3126, den anden 3106 er udgået for længe siden, 3126 kan optage, og meget mere.

    Den nye skulle som skrevet komme snart, der er ikke meget ude om den, men den kan optage 4 udsendelser samtidig, indeholder også som den gamle You See tjenesterne, samt efter sigende nogle nye, så den skulle kunne en del.

    Venter på en anmeldelse af den.

    Aner jeg heller ikke. Ved bare, at jeg tidligere lejede 2 plus Bokse, så aner ikke hvad for fire nummer der passer ind? 😉

    Den nye YouSee boks virker til at være: “Speedy Gonzales” Boks? 😉

    Ser også frem til den nye boks og anmeldelse.

    #66578
    Niels Petersen
    Deltager

     Speedy Gonzales.? Hvornår lejede du boxene.?  Begge kunne vist bruges til deres + tjeneste, Arkiv og Start forfra, men kun 3126 kan optage, og er den eneste overlevende af de gamle. Det forlyder at de når den nye kommer vil den gamle være billigt til salg.

    #66579
    Anonym
    Inaktiv

    Niels Petersen sagde
     Speedy Gonzales.? Hvornår lejede du boxene.?  Begge kunne vist bruges til deres + tjeneste, Arkiv og Start forfra, men kun 3126 kan optage, og er den eneste overlevende af de gamle. Det forlyder at de når den nye kommer vil den gamle være billigt til salg.

    “Speedy Gonzales” Skulle tages ud af et koncept. Humoristisk og ikke andet 😉 Lejede begge bokse for flere år siden. Det giver sig selv, at når den nuværende boks går på pension, så opstår der en ny 😉 Jeg er altid klar og åben for noget nyt.

    #66580
    Niels Petersen
    Deltager

     For flere år siden.? Så kan det muligvis være 3106 du har haft, lejen var vist den samme uanset hvilken. Har dog aldrig lejet en, købte en 3126 som dog ikke have længere, de var for dårlige, primært fordi der kun kunne optages en udsendelse af gangen, det blev for lidt.

    #66581
    Anonym
    Inaktiv

    Niels Petersen sagde
     For flere år siden.? Så kan det muligvis være 3106 du har haft, lejen var vist den samme uanset hvilken. Har dog aldrig lejet en, købte en 3126 som dog ikke have længere, de var for dårlige, primært fordi der kun kunne optages en udsendelse af gangen, det blev for lidt.

    Niels Pedersen

    Du må meget undskylde. Kan bare ikke huske de 4 cifrede tal, som du beskriver. Hvis jeg ikke skriver mere i aften, så skyldes det kampen mellem:

    Danmark – Rusland 😉

    God kamp.

    #66584
    Palleba2000
    Deltager

    Hvad med en Linux boks? F.eks. Dreambox eller Vu+.

    Disse kan meget mere end de bokse udbyderne bryder sig om, man kan optage flere kanaler på samme tid og de kan også pause live udsendelser…

    MVH
    Palleba

    #66586
    Anonym
    Gæst

    http://vuplus.com/sub/sub0106.php

    kig på duo2 modellen evt den kan køre med 2 dvb-c tunere 

     

    Disse linux maskiner kræver dog lidt kendskab til instalation af image,plugins mv for at den kan køre, det er ikke et færdigt produkt man køber 

    ved bestilling skal man være opmærksom på og vælge rigtige tunere (dvb-c) til boksen.

     

    kig evt hos satberlin eller hmsat i tyskland som sælger disse maskiner

    #66587
    Anonym
    Inaktiv

    Palleba2000 sagde
    Hvad med en Linux boks? F.eks. Dreambox eller Vu+.

    Disse kan meget mere end de bokse udbyderne bryder sig om, man kan optage flere kanaler på samme tid og de kan også pause live udsendelser…

    MVH
    Palleba

    Og hvis man benytter en USB harddisk og desuden har en Linux driver installeret på en Windows PC, så kan man kople USB harddisken til computeren og hive optagelserne der over på til redigering med eks. VideoReDo og kopiere dem til andre medier. Gør sig betalt hvis man eks. har abo. på film kanaler som C More og gerne vil gemme filmene.

    Jeg har eks. tonsvis af film i HD liggende som jeg har optaget igennem tiderne fra diverse film kanaler jeg havde abo på hos Yousee, som jeg har optaget med min tidl. CubeRevo (udgået) og min nuværende Dreambox 7020 HD V2.

    Men det passer ikke hvad at jetdirect skriver, med at det ikke er et færdigt produkt der leveres, for det er det altså! Linux boksene leveres 100% klar til opsætning lige som alle andre digitale modtagere/optagere der findes på markedet. Jeg har aldrig pillet ved den firmware at min Dreambox blev leveret med og den fungerer upåklageligt.

    Det han bevæger sig over i er tilsyneladende manipulering af boksen, for at få den til at opføre sig totalt anderledes end producenten har tænkt sig at den skal fungere. Dette kan enten ved fejlslået flashing eller indstallering af fejl fyldt 3rd party firmware medføre, at boksen helt holder op med at fungere. Plus at firmware manipulation medfører at du også mister forhandlerens garanti for reparation.

    Det eneste jeg er villig til at give ham ret i, er at man skal kigge efter dem på det Tyske marked, fordi at på de dyreste modeller kan der være op til 1000 kr at spare, i forholdet til hvad der tages for dem i Danmark. Kig eks. hos hm-sat, dem har jeg selv handlet udstyr hos flere gange og er en forhandler at jeg kan anbefale.

    https://www.hm-sat-shop.de/

    #66593
    Anonym
    Inaktiv

    Kære alle

    Vil godt benytte lejligheden til at takke mange gange for respons, gode råd og links, så jeg har besluttet at investere i denne boks: Dreambox/Vu+. Har eller er ikke så teknisk anlagt, så er nødsaget til at udskrive denne side, så jeg kan være bedre forberedt når jeg skal bestille boksen fra min Radio og TV forhandler hvor jeg bor. I mit tilfælde, så virker det som om at det er en box der er værd at købe for egen regning. Hvor meget koster boksen, når man bestiller/køber den i Tyskland? Selvom, at man spare 1000 kr.

    Nu hvor YouSee ikke har tænkt sig at opdatere: LG-TV.

    Hermed tænker jeg på: YouBio til: YouSee Play.

    Har kontaktet begge parter. Hvorpå, at de sender bolden videre til brugerne. Godt nok frustrerende, når man havde planlagt at leje film osv. Kan denne boks leje film og andet, når man er YouSee kunde? Eller er jeg tvunget til at betale 100 kr. pr. måneden. Bare fordi, at app på mit LG-TV. Ikke bliver opdateret til: YouSee Play?

    Venlig hilsen

    Henrik 

    #66594
    Niels Petersen
    Deltager

     Hvis der ønskes at bruge You See’s tjenester, (start forfra, Arkiv, Film) kan det KUN ske ved brug af deres modtager, eller via deres App til Telefoner og Tablets.

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button