Har 32lg3000 PCMCIA card slot DVB-C tuner?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56822
    dittej
    Deltager

    Hej,

    Jeg vil gerne have nogle ekstra kanaler som tillæg til min Yousee pakke.
    Jeg har et fladskærm fra LG (32LG3000) som i hvert fald er 4-5 år gammelt.
    Jeg har desværre ikke de tekniske specifikationer længere, men kan se på siden af TVet at der er en kortlæser hvor der står PCMCIA. Er der nogen der ved/eller hvor kan jeg finde ud af om dette TV understøtter DVB-C tuner? TV’et skal åbenbart have netop denne DVB-C tuner for at understøtte Yousees TVkort. Ellers skal jeg have en klodset TVboks, og det gider jeg ikke.

    #64719
    Preben Pedersen
    Deltager

    dittej sagde
    Hej,
    Jeg vil gerne have nogle ekstra kanaler som tillæg til min Yousee pakke.
    Jeg har et fladskærm fra LG (32LG3000) som i hvert fald er 4-5 år gammelt.
    Jeg har desværre ikke de tekniske specifikationer længere, men kan se på siden af TVet at der er en kortlæser hvor der står PCMCIA. Er der nogen der ved/eller hvor kan jeg finde ud af om dette TV understøtter DVB-C tuner? TV’et skal åbenbart have netop denne DVB-C tuner for at understøtte Yousees TVkort. Ellers skal jeg have en klodset TVboks, og det gider jeg ikke.

    http://www.lg.com/dk/support-produkt/lg-32LG3000#

     

    findes dansk manual

    #64720
    reslfj
    Deltager

    dittej sagde
    Hej,
    Jeg vil gerne have nogle ekstra kanaler som tillæg til min Yousee pakke.
    Jeg har et fladskærm fra LG (32LG3000) som i hvert fald er 4-5 år gammelt.
    Jeg har desværre ikke de tekniske specifikationer længere, men kan se på siden af TVet at der er en kortlæser hvor der står PCMCIA. Er der nogen der ved/eller hvor kan jeg finde ud af om dette TV understøtter DVB-C tuner? TV’et skal åbenbart have netop denne DVB-C tuner for at understøtte Yousees TVkort. Ellers skal jeg have en klodset TVboks, og det gider jeg ikke.

    PCMCIA stikket har intet med den digitale kabel-tv modtager efter DVB-C standarden, som youSee bruger.  CI slottet (PCMCIA)  er til en kortlæser som du også skal købe,  hvori du kan placere det dekoderkort, som du modtager fra youSee.

    youSee kabel—>  ‘antenne’ indgang LG —> DVB-C —  kort (kortlæser i PCMCIA stik) —->  MPEG-4


    >skærm

    Jeg ser på LG’s supportside, at der er ny firmware til dette fjernsyn.  Den kan muligvis være nødvendig.

    http://www.lg.com/dk/support-produkt/lg-32LG3000

    Lars   smile

    #64721
    mich
    Deltager

    Umiddelbart ser det ikke ud til, at TV´et har DVB-C samt MPEG4

     

    https://www.komplett.dk/lg-32-lcd-tv-32lg3000/351137#!tab:extra

     

    Digital tvtuner

    Digital TV Tuner DVB-T
    MPEG Dekoder MPEG-2
    #64722
    Anonym
    Gæst

     Der er jo mange af kanalerne der sendes i MPEG 4, det gør jo alle dem der er i HD, så hvis ikke de kan modtages, så kan TVet ikke bruges som det er, så er det nødvendigt at købe en extern modtager, eller udskifte TVet. Hvis det er så gammelt som du skriver, så må det da også være på tide med noget der er til den nuværende standard.

    #64723
    reslfj
    Deltager

    mich sagde
    Umiddelbart ser det ikke ud til, at TV´et har DVB-C samt MPEG4

    https://www.komplett.dk/lg-32-lcd-tv-32lg3000/351137#!tab:extra

    Digital tvtuner

    Digital TV Tuner DVB-T
    MPEG Dekoder MPEG-2

    Ja endnu et eksempel på, at vi mangler et fast krav til alle fabrikanter om en ordentlig og fyldestgørende specifikation på produkterne.   Det ville  have kostet absolut intet, at have inkluderet en ordentlig specifikation i et PDF dokument på nettet.

    Det burde være et krav, at der til alle produkter skulle – til evig tid – være fuld dokumentation på internettet.

    Nå, men kan man modtage fx DR1 eller DR3 på youSee digitalt – elller der særlige  HDtest kanal –  så understøttes DVB-C og MPEG-4 HP @ L 4.0 .

    Så kan der være problemer med kortlæser og kort, men jeg tror ret meget, at det vil virke i det mindste efter den omtalte firmware opdatering.   Husk, at youSee og dit fjernsyn understøtter Viaaccess i et CI  slot og ikke kan anvende et CI+ modul.

     

    Lars smile

    #64768
    collector
    Deltager

    Nu er

    32LG3000

     

    En skærm som kom på markedet i 2008/2009, og DVBT2 var slet ikke var introduceret før april 2012 og DVBC egentlig kun først var begyndt at blive populært et par år før som en del af tv tuneren og der var MPEG2 signaler fra DR som denne skærm kunne modtage.  Så man kan vel ikke forvente at beslutningstagere ser 3 år frem i tiden, så ville den site f.eks skulle være mere ops på sine reklame indtægter , forhøjede udgifter på anmeldelser og nsa logging af data som de medvirker til. Det er 3 år frem i tiden som siten her heller ikke kan. Så man skal nok ikke forvente at en tv skærm fra 2008/2009 kan leve op til ønsker i 2014?

    Krav kan stilles fremadrettet, det giver ingen mening at stille krav bagud eller forvente noget gammelt skal leve op til de krav.
    Så specs på den skærm er helt korrekt hvis man kender vilkår i 2009 :)

    LG skærme med DVBC tuner, har en menu funktion som viser billed af kabel til væg, eller kabel til luftantenne når man indstiller kanaler og denne skærm har ingen DVBC, så ingen yousee digital tv understøttelse, den er desværre gammel nok til at være uden.

    Sidst, så var LG vistnok 1 år bagud med MPEG4 understøttelse ift. samsung fra samme år, det var ikke særligt smart.

    #64769
    Preben Pedersen
    Deltager

    collector sagde
    Nu er

    32LG3000

     

    En skærm som kom på markedet i 2008/2009, og DVBT2 var slet ikke var introduceret før april 2012 og DVBC egentlig kun først var begyndt at blive populært et par år før som en del af tv tuneren og der var MPEG2 signaler fra DR som denne skærm kunne modtage.  Så man kan vel ikke forvente at beslutningstagere ser 3 år frem i tiden, så ville den site f.eks skulle være mere ops på sine reklame indtægter , forhøjede udgifter på anmeldelser og nsa logging af data som de medvirker til. Det er 3 år frem i tiden som siten her heller ikke kan. Så man skal nok ikke forvente at en tv skærm fra 2008/2009 kan leve op til ønsker i 2014?

    Krav kan stilles fremadrettet, det giver ingen mening at stille krav bagud eller forvente noget gammelt skal leve op til de krav.
    Så specs på den skærm er helt korrekt hvis man kender vilkår i 2009 :)

    LG skærme med DVBC tuner, har en menu funktion som viser billed af kabel til væg, eller kabel til luftantenne når man indstiller kanaler og denne skærm har ingen DVBC, så ingen yousee digital tv understøttelse, den er desværre gammel nok til at være uden.

    Sidst, så var LG vistnok 1 år bagud med MPEG4 understøttelse ift. samsung fra samme år, det var ikke særligt smart.

    Eller måske en skjult indstilling, som der er på LG 26LH2000 – hvor man skal vælge Land = Finland eller Sverige (helst Sverige pga. Tiden mv.), så kan der lige pludselig søges på både antenne eller Kabel (Husk sæt menu, underteksterne, lydspor til Dansk), hvorfor man fra producenten side har fjernet denne mulighed, når land er sat til Danmark, er  der vist ingen god begrundelse for.

     

    dog står det i manualen til denne model fra LG, men det er ikke alle der kan læse, sådan en lidt teknisk detajlespørgsmål og forstå sammenhænget, at det giver mulighed for DVB-C kanalsøgning.

    #64770
    collector
    Deltager

    LH serien har jeg her, og den er årgang 2010, altså en nyere serie og andre tv tunere i skærmen, og LG type serien kender jeg fra anden i familien og har aldrig set den skjulte dvbc tuner i service menu, så tror ikke den aktiveres med landekode tricket.

    Så jeg mener ikke der er nogen chance for at finde en dvbc tuner i den 32LG3000 model

    #64771
    mich
    Deltager

    collector sagde
    LH serien har jeg her, og den er årgang 2010, altså en nyere serie og andre tv tunere i skærmen, og LG type serien kender jeg fra anden i familien og har aldrig set den skjulte dvbc tuner i service menu, så tror ikke den aktiveres med landekode tricket.

    Så jeg mener ikke der er nogen chance for at finde en dvbc tuner i den 32LG3000 model

     

    om tidlgere sagt formentlig hverken DVB-C eller MPEG4

    #64773
    collector
    Deltager

    mich sagde

    collector sagde
    LH serien har jeg her, og den er årgang 2010, altså en nyere serie og andre tv tunere i skærmen, og LG type serien kender jeg fra anden i familien og har aldrig set den skjulte dvbc tuner i service menu, så tror ikke den aktiveres med landekode tricket.

    Så jeg mener ikke der er nogen chance for at finde en dvbc tuner i den 32LG3000 model

     

    om tidlgere sagt formentlig hverken DVB-C eller MPEG4

    og så er det slået fast af mange inkl. dig og mig!!

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button