guide motor styring

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #83686
    skunk
    Deltager

    jeg har købt en amiko dm3800
    min gamle stab hh100 var blevet slidt i gearene

    og så har jeg kigget lidt på jeres guide https://digitalt.tv/parabol-motorstyring/
    og der bliver henvist til nogle billeder dem kan jeg altså ikke se
    og så skriver i

    På modtagerens menu indstilles på den satellit, der er nærmest stik syd. I Danmark ca. 10 øst Jylland / 13 øst Sjælland. Ligger du ikke helt på linie kan du fintune øst/vest via modtagerens motormenu (normalt move funktionen).

    det forstår jeg ikke lige
    skal motor være i nul (0) og rettes ind efter 13ø (bor på sjælland)
    eller skal den rettes ind efter true south
    for i min manual står der

    4. Aiming TRUE SOUTH. (or TRUE NORTH for the Southern Hemisphere)
    Rotate the motor all together with the dish toward TRUE SOUTH by hand. You can find MAGNETIC
    SOUTH by a compass, then deduct the magnetic declination to get TRUE SOUTH.
    5. Setting Elevation Angle of the Motor.(A)
    Adjust the motor elevation angle via the Inclinometer or the Elevation/Latitude scale on both sides of
    the Motor according to the Latitude of your position.
    6. Setting Declination Angle on the Dish.(B)
    ? Attach the dish onto the motor. The center line on the tube of the motor can help to mount the
    Dish on the center. According to the latitude of your location, find the Declination Angle by the
    attached ANGLE TABLE in page7 .
    ? Set the Declination Angle by the scale on the antenna dish. The reading on the Dish scale
    should be: 30-minus DECLINATION ANGLE

    #83738

    Hej det er en af de første artikler jeg skrev for mange år tilbage og billederne lå i et andet system, som jeg gik væk fra af tekniske årsager. Så derfor de mangler. Skal se om jeg kan finde billederne et sted og få dem lagt ind i artiklen igen.

    De gange for længe siden jeg har benyttet motorstyring har jeg benyttet motor i nul position og så drejet parabolen ind uden at dreje den via motoren til den nærmeste satellitposition i forhold til true south for at have noget at starte ud fra og justere efter.

    #83739
    skunk
    Deltager

    ok med billeder
    men min logik siger mig at 0.8°W aka thor 5,6,7 og Intelsat 10-02
    er nærmest true south
    eller er jeg forkert på den

    #83743

    True South satellit afhænger af hvor du bor. Altså længde og breddegrad. Jeg bor f.eks. på 57.458153 N, 9.979006 øst altså er det i forhold til min bopæl 10 grader øst der er True South

    Der er en beregner her på denne side, hvor man kan indtaste sin længde og breddegrad (kan findes f.eks. via Google Maps). Så vælger man satellit og får en grafisk visning af denne i forhold til True South.

    Har fået tilføjet billeder igen på artiklen.

    #83754
    skunk
    Deltager

    mange tak for den side er da meget bedre end dishpointer
    så kun lige it ? mere
    hvilke af tallene i længdegrad og breddegrad skal tastes ind i modtager
    dem udenfor parentes eller dem indeni
    for jeg har altid brugt move to eller search
    aldrig usals

    #83758

    Ja det er en fin side. Kender den fordi de bad mig om at oversætte til dansk i sin tid.

    Dem udenfor parentes skulle jeg mene er dem du skal anvende. Ved ikke hvor mange decimaler der kan anvendes, afhænger nok af modtager.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button